2015-12-07, 20:38
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Om detta stämmer så har vi att göra med en ENORM twist:
Jo vi avvaktar fortfarande KRAFTFULLT på en twist.
Citera
2015-12-07, 20:39
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Om detta stämmer så har vi att göra med en ENORM twist:

Tio minuter senare:

Citat:
Lilja Konvall
Fan, farsan råkade spela över matchen med dagens rapportsändning precis när jag skulle spela in dessa berömda 3 sekunder
Citera
2015-12-07, 20:45
Medlem
lumorns avatar
En av kommentarerna på Aftonbladet "Han sa det under Irland Norge matchen. När de tittade till de andra matcherna."

Vet inte om det kan ligga något i det? Matcherna spelades på samma datum.
Senast redigerad av lumorn 2015-12-07 kl. 20:48.
Citera
2015-12-07, 20:47
Medlem
Helt sjukt. Jag har ett minne av att jag har hört det samtidigt som jag såg klippet. Har jag också fabricerat ett minne?
Citera
2015-12-07, 20:50
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumorn
En av kommentarerna på Aftonbladet "Han sa det under Irland Norge matchen. När de tittade till de andra matcherna."

Sparar SVT såna klipp är ju då frågan. De lägger väl bara upp hela matcherna inte själva sändningarna eller? Massa undanflykter hittills..

Varför skulle de välja att sända Irland-Norge framför alla andra matcher? Lockar ju lika mycket som Danmark-Estland med dagens mått mätt..

Även om det är som din kommentar säger så är det ytterst misstänksamt att klippet fortfarande inte verkar finnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Tio minuter senare:
Citat:
Citat:
Lilja Konvall
Fan, farsan råkade spela över matchen med dagens rapportsändning precis när jag skulle spela in dessa berömda 3 sekunder

Haha, ja vi får väl se...

Härlig utveckling! Vill ha svar på myten.
Senast redigerad av Ngt 2015-12-07 kl. 20:53.
Citera
2015-12-07, 20:59
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumorn

Irland - Norge började 12:30 Eastern Time och Ryssland - Kamerun började 13:00 Pacific Time vilket motsvarar 16:00 Eastern Time. Kamerun-matchen började alltså 3,5 timmar senare.

Matchen Sverige - Brasilien spelades samtidigt som Ryssland - Kamerun, men eftersom att matcherna sändes efter varandra på SVT så tittade man aldrig till den matchen. Har inte hittat nån video från själva Ryssland - Kamerun och 1990 får väl fortfarande ses som huvudspåret.
Senast redigerad av Emma18 2015-12-07 kl. 21:16.
Citera
2015-12-07, 21:07
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Varför skulle de välja att sända Irland-Norge framför alla andra matcher? Lockar ju lika mycket som Danmark-Estland med dagens mått mätt..

Det är väldigt långt mellan kusterna, gått om tid att sända matcher från bägge grupperna.

Jag minns själv inte att det snackades om någon avbytarbänk, men däremot minns jag väl en annan skröna vid den tiden. Den att alla bookmakers skulle dragit in allt spel på 0-0 i Irland-Norge. Det skulle omöjligt kunna bli mål när dessa bolltjongare gick upp i ringen mot varandra. Tidigare sade jag ju att "grävandet" endast är ett rent nöje & inte något "arbete" att beta igenom. Får nog ta tillbaka det nu.....för här finns väl ingen som orkar lida igenom när dessa träben sparkar ut bollen på parkeringen i 90 minuter.
Citera
2015-12-07, 21:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är väldigt långt mellan kusterna, gått om tid att sända matcher från bägge grupperna.

Jag minns själv inte att det snackades om någon avbytarbänk, men däremot minns jag väl en annan skröna vid den tiden. Den att alla bookmakers skulle dragit in allt spel på 0-0 i Irland-Norge. Det skulle omöjligt kunna bli mål när dessa bolltjongare gick upp i ringen mot varandra. Tidigare sade jag ju att "grävandet" endast är ett rent nöje & inte något "arbete" att beta igenom. Får nog ta tillbaka det nu.....för här finns väl ingen som orkar lida igenom när dessa träben sparkar ut bollen på parkeringen i 90 minuter.

Krävs nog en Drillo för att njuta av det uppdraget. Å andra sidan, Drillo, är inte han just den typ av gök som skulle ha sett varje lands sändning av Norges matcher? Noggrann jävel som jag minns det, han kanske har svaret?
Citera
2015-12-07, 21:15
Medlem
Jag har fortfarande inte helt avskrivit england - kamerun. Däremot är min känsla starkare att citatet bara är "det ser mörkt ut på avbytarbänken" och att jag läxat upp någon för att lagt till "Kamerun" antingen för att ordet inte var med, eller för att det inte var Kamerun som spelade. Min gissning är att Italien - Nigeria från VM 1994 bör kollas upp, Arne är kommentator (har jag hört) och utgången av matchen (2-1 till Italien efter straff i förlängning) är väldigt lik förloppet i matchen mellan England - Kamerun från VM 1990. Tyvärr är det svårt för mig själv att kolla upp detta.
Citera
2015-12-07, 21:21
Medlem
Matchen med citatet är från 1994 kamenrun- Sverige.
Citera
2015-12-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dixielee
Absolut inte. Den har jag gått igenom i sin helhet sekund för sekund.
Citera
2015-12-07, 21:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixielee

Wow! Betyder detta att vi kan låsa tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in