Matchen han ska säga det i är Kameron-England Kvartsfinal VM 1990 Italien, men det finns inga klipp från svensk tv på den matchen... har kollat som fan.
Matchen han ska säga det i är Kameron-England Kvartsfinal VM 1990 Italien, men det finns inga klipp från svensk tv på den matchen... har kollat som fan.
Fast det var VM-86. Jag såg själv matchen och vill minnas att jag själv hört honom säga det.
Citatet ska ha blivit utnämnd till "århundradets sportfloskel" av Aftonbladet.. Minns själv att jag sett och hört han säga det.. Men min hjärna kanske spelar mig ett spratt
Han säger väl själv i klippet att han har sagt det? Varför skulle han hitta på det? Sedan handlar det förmodligen inte om rasism bara för det. Jag känner mig övertygad om att jag har hört själva uttalandet, från tiden då det begav sig, men hurvida det finns på nätet eller inte vet jag inte. Så då får man väl tro vad man vill om det inte går att bevisa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!