2017-08-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Poroshenko hyllar det ukrainska luftförsvaret genom att flyga med en sovjetisk Mig-29. Karln verkar desperat och gör bort sig hela tiden. Varför räddades inte Antonov? En viktig fråga.

On Air Force Day, Poroshenko flies in a 70s-era Soviet MiG 29; the irony does not go unnoticed

http://www.fort-russ.com/2017/08/on-...-flies-in.html
Hjälper inte att länka till fakesidor som fortruss, det tyder bara på att man tappat verkligheten om Ukraina. Det är ju de facto Ryssland som förlorar mest om man inte kan sälja sin gas eller transitera den genom Ukraina. Vi i Europa får ju inte och lär inte bli totalt beroende av just rysk gas med tanke på Rysslands politiska och moraliska förfall och det vet givetvis Kiev också avseende sitt eget land. I slutändan så är det alltså Putin som får bit i det sura äpplet den gamle mannen. Det kostar ju att gradera upp gamla mig-plan till nya egenproducerade eller avancerade plan från väst så inget konstigt med att Ukraina har mig-plan i sin flotta.
2017-08-09, 01:22
Medlem
Ukraina har mobiliserat flera gånger och det har inte gått så bra. Vad är på gång? Azovs Biletsky funderar på att bli presidentkandidat, men det rapporteras inte här.

Extraordinary mobilization announced in Ukraine - all young men conscripted

http://www.fort-russ.com/2017/08/ext...ounced-in.html
2017-08-09, 09:06
Bannlyst
Det här patetiska snacket om att Novorossiya inte skulle få existera och att lögnaren skillt som idag kallar sej gråsosse, jag vet anledningen till det, han vet med. Han är en garderobsbög, vågade aldrig möta Rusich med Milchakov som ledare en enda gång, när det small i DPRs frontlinje körde han enligt sina egna azovkamrater rakt igenom en vägspärr som ukrainarna satt upp! DPR kommer aldrig falla!!

Support Enot Corp!

Piotr Waltsmann är en herre från Moldavien, även känd som Petro Poroshenko! Ukrainas president....
2017-08-09, 09:10
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Mycket stark, bra information om Ruin-Ukrainas ekonomi. Som är i katastrof, minst sagt, trots att Världsbanken, EBRD, kreditinstituten, finansiella institutioner, med flera, säger exakt annorlunda. Man ska ej lita, på #FakeNews Eller ens svara på deras statistik, så klart ljuger dem

Istället upprepar vi alla samma saker, igen, men de argumenten är lite förvirrande ibland:

- Ukraina lever bara på IMF (Varma Drycker), men samtidigt har reserverna växt 3-4 ggr, tillväxten ökar, industrin ökar, exporten ökar, reallöner ökar, med mera lögner från WB, FT, EU. Samt att Ukraina knappt fått något från IMF (ZWhatever), men de har istället målat blytackor guldfärgade (Vedhuggare). Lite schitzo, men länkar till Fort-Russia och DNI News avgör. Objektiv bedömning av sanningen.

- Ukraina saknar tillväxt, för att man gjorde -0,3 Q1 2017. Allting har vänt, IMF och EU pengar förskingrade, Ukraina har många år av recession och misär framför sig (Varma Drycker). Bra poäng, ska upprepa en 3-4 ggr till, för den är sann (!) Men samtidigt, så försöker globalist-liberalerna - som inte alls är lika Europeiskt manliga som de super europeiska ryssarna i Tjechenien, Dagestanien och Indusjien - hävda att det var pga kolblockad, och energikris, temporärt. Det backar man upp med statistik, analys och fakta, haha, typiska HBTQ lögner Inte heller ska man nämna att Ukraina estimeras göra 1,5 till 2,0 % tillväxt i Q2 (NBU). Eller ens nämna Y2Y tillväxt av 2,5 % för Q1 (för det kan bara nämnas om det är Ryssland, annars ej väsentligt).

- Men mest av allt ska man ignorera alla fakta. Vinnande koncept #Putin #Winning #MRGA som funkar, lika bra när man mördar oskyldiga flygplanspassagerare som när man dopar sönder idrottslag. Bara ignorera fakta, verklighet. Istället postar vi mycket, blandade länkar om sanna nyheter som iofs inte hänt, eller har verklighets anknytning, men som skulle kunna vara sanna, kanske, eventuellt (Vedhuggare, ZMupp)... Det räcker så.

Slava Donhansk!!!

2017-08-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300Riflemen
Det här patetiska snacket om att Novorossiya inte skulle få existera och att lögnaren skillt som idag kallar sej gråsosse, jag vet anledningen till det, han vet med. Han är en garderobsbög, vågade aldrig möta Rusich med Milchakov som ledare en enda gång, när det small i DPRs frontlinje körde han enligt sina egna azovkamrater rakt igenom en vägspärr som ukrainarna satt upp! DPR kommer aldrig falla!!

Support Enot Corp!

Piotr Waltsmann är en herre från Moldavien, även känd som Petro Poroshenko! Ukrainas president....

Jag stötte på en artikel om Mickes psykiska problem och postade länken, men annars har jag inte följt honom på länge. Det jag tror mig veta är att han skämde ut sig i Azov och många svenska nationalister tog avstånd från honom. Han är spänd som en fiolsträng och jag anar att hans verk under inbördeskriget plågar honom. Problemen kommer efteråt. Jag har sett veteraner från andra världskriget med döda ansikten. De ställde sig aldrig på knä och gjorde bättring. Mickes enda chans. Några britter kunde bara sova i trädgården när de kom hem från första världkriget. Där fick de vara ifred och kunde sova.

Kallar han sig gråsosse? Tack för informationen. Hur går det med hans äktenskap och hans inkomster? Han ville starta ett litet företag, vill jag minnas. Jag minns när Micke anslöt sig till C14 och det stod tidigt klart att kuppen skulle skapa problem.

Waltsmann kom mycket riktigt från Moldavien och där kan saker börja hända snart. Transnistrien. Gaugazien.

De frivilligas öden i Ukraina är viktiga i tråden. Jag har i en annan tråd talat med en annan veteran och han svarade vettigt. Minnena var svåra. Jag skulle aldrig ha förstått vad krig är om jag inte hade talat med veteraner från flera länder och vaccinerats. Sådana veteraner finns också i Donbass, men de slogs åtminstone för en rättvis sak. Försvar.
2017-08-09, 20:34
Medlem
En viktig artikel om den sorgliga ukrainska befolkningsutvecklingen och om hur man ljuger med statistik i Kiev och varför. Lita inte på vad som kommer därifrån. Jag citerar ingenting, eftersom artikeln måste läsas i sin helhet. Lite mer forskning och man kan skriva en uppsats om saken. Det ser illa ut.

Ukraine hollows out

http://theduran.com/ukraine-hollows-out/
2017-08-10, 12:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du bedriver själv "informationskrigföring". Det är bara ett löjligt hittepå-begrepp som kan betyda vad som helst, t.ex. att man skriver inlägg i ett debattforum. Och det gör ju du.

Det är inget "faktum", utan dina egna fantasier. Under juni växte rysk ekonomi med 2,9% på årsbasis:

https://www.reuters.com/article/russ...-idUSL5N1KJ4H0

Och den senaste prognosen för helåret 2017 tyder på ca 2% tillväxt:

http://news.xinhuanet.com/english/20..._136475358.htm

Hela västvärlden bedriver fullskaligt ekonomiskt krig mot Ryssland, och oljepriserna är låga, men ÄNDÅ har de en tillväxt på ca 2%. Där ser du den diversifierade (ja, diversifierade, faktiskt) ryska ekonomins verkliga styrka, som du inte rår på med dina fjantiga sanktioner.

I Ukraina sjunker nu BNP. Första kvartalet 2017 hamnade de på -0,3% som du ser här:

https://sv.tradingeconomics.com/ukraine/gdp-growth

Detta alltså trots att IMF vräker in kontanter över landet och EU håller det under armarna, bland annat genom att illegalt sälja rysk gas till ukrainarna. Tyvärr är ruin-Ukraina kört för årtionden framåt. Den kosmetika IMF och EU målar på vraket håller nu i allt snabbare takt att rinna av. Bidragspengarna är bortfifflade, reformpolitikerna avpolleterade, oligarkerna ännu rikare än innan bidragskalaset. Tyvärr gräver de bara ett djupare och djupare hål för sig själva.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZIYUTfuA7g

Sluta bjäfsa, dina egna källor motsäger ju det du själv hävdar:

Citat:
Despite those two strong months, independent economists expect growth for 2017 as a whole will be more modest, at around 1.3 percent.

I detta fall litar jag nog mera på de oberoende ekonomerna än de rysk förhoppningarna.

Citat:
Russia is dragging itself out of a deep slump caused by weak oil prices and Western sanctions over the Ukraine conflict.

Natural resources, manufacturing and transport were the biggest contributors to GDP growth in June, with construction and retail sales also up.

Märk väl att naturresurserna kommer först. Så mycket för "diversifiering" av ekonomin. Transporter handlar dessutom säkert om just transport av dessa naturresurser och de som jobbar inom dessa branscher kan säkert handla lite mera, vilket förklarar uppgången i handeln.

Citat:
The ministry estimated that in the first half of this year GDP rose 1.7 percent year-on-year.

Till och med under dina förhoppningar.

Citat:
The central bank reiterated on Friday its 2017 GDP forecast of 1.3-1.8 percent and said that GDP growth could rise above 2 percent a year if structural reforms took place.

Om man gör strukturella reformer ja, men det lär väl knappast hända då Putler bara är intresserad av upprustning och hålla sig själv kvar vid makten.

Sedan angav jag inget tillväxttal för Ukraina. Orsaken är att den ukrainska ekonomin håller på, kommer, och måste reformeras i grunden. Detta gör att tillväxttalen inte behöver vara höga de första åren. För strukturomvandling innebär just att gamla olönsamma branscher tillåts dö, medan nya föds, vilket kan innebära en eftersläpning på några år innan det märks. Se bara på det polska exemplet. Fem års helvete för polackerna, sedan vände det! Dock skulle jag inte bli ett dugg förvånad om den ukrainska ekonomin växer med mer än en procent i år i alla fall.
2017-08-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
En viktig artikel om den sorgliga ukrainska befolkningsutvecklingen och om hur man ljuger med statistik i Kiev och varför. Lita inte på vad som kommer därifrån. Jag citerar ingenting, eftersom artikeln måste läsas i sin helhet. Lite mer forskning och man kan skriva en uppsats om saken. Det ser illa ut.

Ukraine hollows out

http://theduran.com/ukraine-hollows-out/
Nej Ukrainas framsteg nerpräntat i tråkig men intressant statistik kommer ju främst från respektera institut i väst samt internationella organisationer. <mot dessa tungviktare väger ju rysspropagandan fjäderlätt och får väl anses vara till mest för den svage och lättpåverkade. Så visst är Ukrainas framsteg en verklighet även om rysk propaganda bevisligen hellre lever i den ryska förnekelsens tidevarv. Ingen ukrainare i den fria delen av landet skulle ju byta och flytta till kaoset och förtrycket på Krimhalvön eller anarkin och det totala förtrycket i den av terrorn ockuperade östra Ukraina. Verkligheten säger sanningen och lögnen avslöjas av just verkligheten. Där har Putin en hel del att lära den lille nakenmodellen.
2017-08-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sluta bjäfsa, dina egna källor motsäger ju det du själv hävdar:
Du är ju inte ens läskunnig. Exakt det jag påstod stod i respektive artikel. Men oavsett några promille hit eller dit, så förstår jag att det svider i skinnet att rysk ekonomi VÄXER trots åratal av ekonomiskt krig i i form av sanktioner, politiskt krig i form av massiva antiryska propagandakampanjer, samt rekordlåga oljepriser. Att inte ens den kombinationen av faktorer rått på den urstarka ryska ekonomin är ett så förnedrande nederlag för alla er Rysslandshatare att ni nu inte har något annat val än att intensifiera ert informationskrig för att hindra sanningen från att läcka ut. Ärligt talat tycker jag uppriktigt synd om er. Innerst inne måste det ju kännas fruktansvärt bittert att ha haft så fel så länge.
2017-08-10, 21:23
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Fantastiskt bra, nyhetsperspektiv Ryssland, nästan Europeiska riktiga män i Dagestan och Chechenien, växer efter längsta recessionen på 20 år, eller så, oväntat med fantastiskt !! Vem kunde ana det ? Ej liberala rysshatare som ej varit i Ingushien För man måste ha varit där för att veta i hjärtat att de sjunger om att leva, skratta och dansa i Europa.

Men ej behöver man, som objektivistisk analyserare med Google, kolla #FakeNews. Bara jobbigt då.

Som att, oljepris gått upp sen januari 2016. Spelar noll roll, bara skit fakta: http://www.nasdaq.com/markets/crude-...x?timeframe=2y

Eller att, RuinEUkraina, har prognos från IMF på tillväxt 2 % i år, 3,5 % 2018 och 4 % 2019. Lögner, fejk news för globalister och pederaster från Vasastan !!!

Medan Ryssland, starka och okuvliga björnen med fina traditioner och värderingar som är mer EU är EU självt, har plana tillväxt kurvor kring 1,5-2,0 % de kommande åren, lögn så klart

http://www.worldbank.org/en/country/...te-spring-2017

https://knoema.com/mgarnze/russia-gd...ata-and-charts

Bra att man, som ryss vän som skäms för Sverige, och väst och det välstånd som finansierar sex resor och skatte flykt till Rysslands rikedomar och köns sjukdomar, alltid är ärlig och påläst.

#MRGA #Winning
2017-08-10, 21:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du är ju inte ens läskunnig. Exakt det jag påstod stod i respektive artikel. Men oavsett några promille hit eller dit, så förstår jag att det svider i skinnet att rysk ekonomi VÄXER trots åratal av ekonomiskt krig i i form av sanktioner, politiskt krig i form av massiva antiryska propagandakampanjer, samt rekordlåga oljepriser. Att inte ens den kombinationen av faktorer rått på den urstarka ryska ekonomin är ett så förnedrande nederlag för alla er Rysslandshatare att ni nu inte har något annat val än att intensifiera ert informationskrig för att hindra sanningen från att läcka ut. Ärligt talat tycker jag uppriktigt synd om er. Innerst inne måste det ju kännas fruktansvärt bittert att ha haft så fel så länge.

Jag hänvisade och citerade din egen källa som visar att du har fel! Om inte Ryssland med dess naturrikedomar inte växer eller växer mycket lite så är det något fel. I Iran som nu slipper embargo växer nu ekonomin med 10-15 procent per år. Men att bli av med embargo, som inte ens rör olja, kommer inte att hjälpa Ryssland i längden. Ryssarna kommer att få dricka sin egen olja om maximalt 20 år, knappast något behov av olja kommer att kvarstå, förutom då till plasttillverkning och dyl.
2017-08-10, 21:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Fantastiskt bra, nyhetsperspektiv Ryssland, nästan Europeiska riktiga män i Dagestan och Chechenien, växer efter längsta recessionen på 20 år, eller så, oväntat med fantastiskt !! Vem kunde ana det ? Ej liberala rysshatare som ej varit i Ingushien För man måste ha varit där för att veta i hjärtat att de sjunger om att leva, skratta och dansa i Europa.

Men ej behöver man, som objektivistisk analyserare med Google, kolla #FakeNews. Bara jobbigt då.

Som att, oljepris gått upp sen januari 2016. Spelar noll roll, bara skit fakta: http://www.nasdaq.com/markets/crude-...x?timeframe=2y

Eller att, RuinEUkraina, har prognos från IMF på tillväxt 2 % i år, 3,5 % 2018 och 4 % 2019. Lögner, fejk news för globalister och pederaster från Vasastan !!!

Medan Ryssland, starka och okuvliga björnen med fina traditioner och värderingar som är mer EU är EU självt, har plana tillväxt kurvor kring 1,5-2,0 % de kommande åren, lögn så klart

http://www.worldbank.org/en/country/...te-spring-2017

https://knoema.com/mgarnze/russia-gd...ata-and-charts

Bra att man, som ryss vän som skäms för Sverige, och väst och det välstånd som finansierar sex resor och skatte flykt till Rysslands rikedomar och köns sjukdomar, alltid är ärlig och påläst.

#MRGA #Winning

Skaffa ett bättre översättningsprogram, till en början med, så man i alla fall orkar igenom ditt förvirrande inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in