2015-11-14, 11:23
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas.svensson
Det ryktas om att regeringen la skulden på ETA, vilket dom fick stark kritik för. Dom dömda var islamister/marockaner. Så jag påstår att du har fel här.

Kollade upp det nu också, tar tillbaka det jag skrev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Behöver inte vara IS. Tycker det är sunt att inte bekräfta förrän det finns korrekta uppgifter. Att det är muslimska terrorister är nog garanterat dock.

Hollande står och håller tal nu live, på tex. aftonbladet och svt, där han bokstavligen säger att "IS utförde terrordåden".
Citera
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarians
Varför vill folk att man ska gå in i Syrien och rensa? Det är ju här det händer. Bland våra folk i våra städer. Vad hjälper det att åka ner å slakta folk i mellanöstern när terroristerna finns i Europa?
Terrorism och terrorister finns i hela världen. Att rensa deras "hemland" är en bra början. Diverse läger och högt uppsatta terrorister försvinner på stört. För du förstår väl att dom som beordrar dessa attacker sitter och glassar någon helt annanstans?

Men att slå ut ett terroristland/läger drar med mycket civila, och eftersom det är omöjligt att veta exakt vart alla terrorister i Europa och övriga världen befinner sig så kan man bara räkna med att så fort fort nästa bomb smäller i striden mot terroristerna så kommer nästa attack mot civila i Frankrike eller övriga Europa.
Citera
2015-11-14, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Nej, det var massa människor med trävapen som sköt.
Jag menar mera hur det gick till. Klart jag vet att det var riktiga vapen. Men var det någon gisslansdrama?
Citera
Medlem
RonnyRasks avatar
När man ändå utfärdat undantagstillstånd kan man väl passa på att rensa ut alla islamistiska förorter? Plocka in alla som kan ha sammanband med islamistiska grupper, tortera och skjut huvudet av alla som tiger tills de berättar var fler potentiella våldsmakare kan uppehålla sig. Damma av något gammal tortyrmuseum på redskap så ska vi nog se att någon väljer att prata förr eller senare.

Den här sortens ondska besegras inte med kärlek.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Denna har varit uppe innan, verkar va samma video som delas på liveleak. Men det är bland de värsta jag sett på nätet...en av få gånger jag tagit illa vid mig. Blir verkligen ledsen...nån stackare ligger hjälplös utanför ingången. Skickar ett sista sms?

Folk hoppar runt på ett ben. Flera dras iväg då dom inte kan gå alls...med långa blodspår efter sig.

Tänk även på att EM i fotboll spelas i Frankrike nästa år. Hur ska detta gå?

http://www.lemonde.fr/attaques-a-par...5_4809495.html
Krigsscener på europas gator har vi sett förr, tyvärr ar detta bara början. Frekvensen av terrordåd verkar öka o uppenbarligen allt mer välkordinerade. nästa steg tror jag blir en sk smutsig bomb eller kemisk krigsföring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nej inget är bekräftat. Vilka de är eller vilken organisation, inte bekräftat.
Det skulle lika gärna kunna handla om högerextrema som vill öka hatet mot muslimer. IS vill i och för sig också öka hatet mot muslimer så det kommer väl på ett ut.

Lägg av. Självklart är det inte högerextrema.
Citera
2015-11-14, 11:25
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Behöver inte vara IS. Tycker det är sunt att inte bekräfta förrän det finns korrekta uppgifter. Att det är muslimska terrorister är nog garanterat dock.

Terroristen som blev tillfångatagen är nog under riktigt djävla hårda förhör nu!
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Du missade antalet offer som du borde skrivit också inom parantes + flygplansattentatet över Egypten nyligen.
Var det verkligen inga attentat mellan 2005-2013?
Flygbomben som sprängde planet över Egypten drabbade ryssar. Om man har tur vaknar Putin och glömmer Ukraina ett slag. Om IS fick fiender som Ryssland (och Kina) skulle de ligga risigt till.
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu är ju Sverige ISIS-vänligt och värnar om terroristerna, de får utbildning, sjukvård, boende mm
till skillnad från Frankrike som aktivt och med stor ära bekämpar ISIS i Syrien
annars är väl lämpliga tillfällen nobelfesten, Håkan Hellström konserten, idrottsevenemang

men nu verkar det som om ISIS kommer att fortsätta härja runt i Frankrike
"Terrorogranisationen Islamiska Staten (IS) har släppt en video där de säger att Frankrike inte kommer att ha fred så länge som landet fortsätter sina bombningar, rapporterar nyhetsbyrån Reuters enligt TT."

Just det, Sverige fungerar närmast som ett "Safe Haven" för IS-terroristerna, där de kan vila up, få sjukvård, återhämta krafterna och rekrytera, utbilda och utrusta nya terrorister i lugn och ro.
Citera
Medlem
Den franske negern som räddades av sin mobil verkar otroligt samlad får jag säga. Bra han klarade sig.
Citera
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
För att de tjänar massor av pengar på kriget som är.
Hur ser du att europa tjänar pengar på de nu pågående konflikterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in