2015-11-14, 03:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythriz
I KONSERTHALLEN JA. Lär dig att läsa jävla nolla.

Begicks på 6 andra ställen också.

Återigen: riksåklagaren talar om 120 döda totalt.

http://www.lemonde.fr/
Senast redigerad av farbror Sven 2015-11-14 kl. 03:32.
Citera
2015-11-14, 03:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Enligt CNN så ska 3 av de dödade terroristerna haft bombbälten på sig, det va tur att de inte drag av dessa

Handlade säkert om HS från polisen så dessa djävlar var typ döda direkt innan de kunde spränga sig själva i luften.
Citera
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythriz
Ge fan i att följa svensk media så får du se att de har bekräftat gång på gång att det rör sig om ISIS. Kollat Reddit/Twitter och Sky News? Inte? Gör det då istället för att läsa/lyssna på kommunistmedia i Sverige.
the guardian, the atlantic, cnn var mina främsta kanaler... ingen bekräftade något för 2 h sen... reddit är inte en tillförlitlig källa, det som postas där kräver vidare bekräftelse. Också twitter är en dubiös källa beroende på vem som postar.
Citera
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Nej, tamilska tigrarna och andra obskyra grupper använder sig av samma medel.
Allt pekar på isis. Vittnen finns
Citera
Medlem
realthugs avatar
2 Självmordsbombare, 1 attack på teatern, 1 attack på resturangen resultatet? 140 döda inklusive 1 svensk isåfall?
Citera
2015-11-14, 03:30
Bannlyst
Fem döda terrorister men det kan finnas fler medjälpare säger franske åklagaren. Frankrike jagar nu dessa
Citera
2015-11-14, 03:30
Avstängd
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
2 Självmordsbombare, 1 attack på teatern, 1 attack på resturangen resultatet? 140 döda inklusive 1 svensk isåfall?

Det var väl 7 st attacker?

2 vid stade de france
Citera
2015-11-14, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Jag säger inte emot att det är ISIS. En pålitligt källa hade dock varit fint.
Senast redigerad av Dagis-Dropout 2015-11-14 kl. 03:33.
Citera
2015-11-14, 03:31
Medlem
aliasjomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450

Allt pekar snarare på Al-Shabab. källa
Citera
2015-11-14, 03:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Fem döda terrorister men det kan finnas fler medjälpare säger franske åklagaren. Frankrike jagar nu dessa

Kan de inte typ sätta in Främlinslegionen all out war mot IS... Lite kärnvapen på det om nu det krävs och vi skulle inte behöva bry oss om IS längre.
Citera
2015-11-14, 03:32
Medlem
Burkbubbas avatar
Cirka 150 döda och "ett hundratal skadade" säger dom på Tv4.
Citera
2015-11-14, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Ja, för mer våld är ju svaret på den här problematiken? Ni inser att flyktingarna som kommer hit flyr ifrån just dom som terroriserade Paris? "Ordning och reda?" Som att bränna ner flyktingboenden då? Nej, tack. Det som gör Sverige osäkert är inte flyktingarna, utan just er mina herrar. Ni är problemet...

Vilket får mig in på Nietzsche:

"Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you."

Känns skönt att jag inte är ensam om att resonera sådär. Vi och dem tänket är så medeltid. Stäng av era datorer och gå ut och forma era egna uppfattningar. Träffat bra och dåligt folk från alla sorts religioner och länder. Ska alltid pekas finger när "muslimer" ligger bakom något. Jävligt sorgligt är det men jag ser ingen skuldbeläggning när det är annat folk som gör något. Vid skolskjutningen talades det istället om "men ikea morden då?" Andra skyllde på regeringen och att sånt där förväntas när folk nog. Vissa firade tom och sa att de hade sig själva att skylla. Hade Anton varit muslim hade alla Sveriges muslimer blivit skuldbelagda. Hade attacken i Paris varit högerextrem hade det också kopplats till muslimer och invandringsproblemet. Lägg ner. Dåliga människor är dåliga människor vare sig de är muslimer eller annat.
Senast redigerad av jarrelka 2015-11-14 kl. 03:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in