2015-11-14, 01:29
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Helt vansingt, och det lr hnda om och om igen. frhoppningsvis gr Frankrike med Alierade in hrt och skoningslst och krissar den islamska terrorgrupp som har gjort detta. Jag vill inte dra frhastade slutsater men om det r Isis s importerar avhoppare frn denna vidriga grupp p lpande band tilll Sverige just nu. Ngon som ska med och vakta grnsen i natt?

Problemet r ju att vst kan bomba IS i Syrien osv bst fan vi vill utan att det kommer pverka de tusentals IS-krigare som redan befinner sig runtom Europa.
Citera
Medlem
Damacys avatar
Tre terrorister ddade i konserthuset enligt AFP:

https://twitter.com/AFP
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det lustiga hr r att Marie Le pen sitter talad fr hets mot folkgrupp. Hets mot muslimer allts. Synd att ynkryggen Hollande inte fick huvudet avhugget.

Min tanke i skenet av kvllens terrordd r att Le Pen kommer gra en enorm come back. Det r en krigshandling frn frmmande makt i Frankrike. Att den r frivilligt importerad betyder inget nr kriget r ett faktum.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
100 dda bara i konserthuset. S minst 100 i konserthuset + 40-45 sedan tidigare.

Ddssiffrorna lr stiga. Hamnar skert p minst 200 nr allt r ver.
Citera
2015-11-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Vrsta sen andra vrldskriget sa journalisten i SVT. Men han glmde ju balkankriget, Srebrenica och liknande..

Sjukt i vilket fall.
Han menade vl vrst i Frankrike?
Citera
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
https://twitter.com/_Jacky_Boy_/stat...02175044775936

En tweet fr 2h sen av en MGM

Fake, han skriver sjlv att det r ett skmt och tweetade fr 1 timme sedan.
Citera
Medlem
kjellcritiques avatar
Den hr bilden ger mig fan kalla krar, att f ett ansikte p en mnniska som (KANSKE) r kapabel att gra snhr grejer...

http://i.imgur.com/NwfQo24.jpg

Texten betyder ngot i stil med "Nr ni ser den hr bilden senare ikvll, kommer det vara frsent", instagram-kontot r nedstngt.
Citera
Medlem
brainoverflows avatar
BBC snackar om att man fjuttat p ett stort flyktinglger i Calais
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Lter hemskt det jag skall sga och snlla tolka mig inte fel- hade p knd att ngot stort mste hnda fr att vstvrlden skall ta IS p allvar. Om vstvrlden verkligen vill frinta IS kan vi gra det. Men av politiska skl har vi inte gjort det.
Knns som att IS skt sig sjlva i foten - med detta attentat- med tanke p hur omfattande det r - kommer dom att f knna hur vstvrlden kommer att mobilisera sina krafter.

Man kommer inte lngre g p trna fr IS.
IS vgar inte attackera USA- gr dom det r det politisk sjlvmord. Men att attackera Frankrike r liksom p grnsen till det otilltna.
Det jag vill sga r att det krvdes (och jag har vntat p det-tyvrr) en allvarligare attack fr att vstvrlden skall vakna till ang. IS.

Fr att besegra IS mste vi jobba tillsammans med fredliga muslimer. IS vill genom terrordden polarisera Europa och ha en spricka mellan muslimer och kristna. Det r deras syfte fr d radikaliseras muslimerna i Europa och IS kan rekrytera fler terrorister. Drfr r det viktig at ine stta likhetstecken mellan islam och terrorist.
Citera
Medlem
Fermatrons avatar
https://www.facebook.com/events/793721904081031/ r det detta event som gde rum i konserthallen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
De sprngde en bomb p en bar utanfr stadion. Den bomben ddade flera men det var inte huvudpongen med bomben. De hoppades att stadion skulle utrymmas p grund av bomben. Utanfr vntade flera sjlvmordsbombare. Men stadion tmdes inte och sjlvmordsbombarna ddades av polis.

Eller s kanske planen var att ta sig in p arenan och sprnga sig i direktsnd TV?
Citera
Medlem
49450s avatar
Canal+ reporter on MSNBC: At least 100 dead bodies inside theater; killed by grenades and bullets /u/helpmeredditimbored
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in