2015-11-14, 11:26
Medlem
deathofyous avatar
Startskottet till tredje världskriget. Hur många timmar tills Frankrike förklarar krig mot IS, och hur många veckor innan NATO och en ny ISAF är i Syrien?
Citera
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Terroristerna är ju muslimer som kommer ifrån t ex Irak och Syrien där landets ledare stärker dem. Om man skapar fred i dessa länder slipper vi flyktingströmmar och t ex syrier öht och slipper på så vis oroa oss över vem som ev, är terrorist eller inte och terror kan inte växa sig stark här. Många muslimer är tyvärr medeltidsmänniskor som behöver hjälp med att skapa fred och demokrati och ett sekulärt samhälle, för annars skakas också vårt fredliga samhälle om.

Du tycker inte att det här är väldigt tydligt exempel på att terrorn redan är stark och etablerad i västvärlden?

Mer krig kommer inte lösa några problem men det skulle man ha tänkt på innan man la sig andras angelägenheter.

Man skulle låtit diktaturerna härja runt i M.Ö. bäst fan dom ville från början, nu är skadan redan skedd.

Mer krig kommer inte lösa något och inte mindre krig heller.

Väst sitter så djupt ner i skiten och framtidsutsikterna är inte goda.

En journalist skrev att detta är något vi får vänja oss vid. Tyvärr så tror jag att han har rätt.

Alternativet är att börja skeppa hem folk och få folk från mellanöstern att förstå att dom inte är välkommna här så dom som inte kan utvisas rör sig härifrån frivilligt.

Rasistiskt kan tyckas men vad är alternativen?

Enligt mig spelar det ingen roll om det går 1 miljon araber på en terrorist.
140 människor dödade av 8-10 utomeuropéer är inte ett pris jag är redo att betala för att rädda folk som inte har något i vår del av världen att göra, spelar ingen roll hur räddade/dödade-ration ser ut.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Den franske negern som räddades av sin mobil verkar otroligt samlad får jag säga. Bra han klarade sig.

Fransmannen hade änglavakt. Att ens mobil räddar livet är inte vardagsmat precis.
Citera
2015-11-14, 11:27
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Terroristen som blev tillfångatagen är nog under riktigt djävla hårda förhör nu!
Har du källor på att någon är gripen? Tidigare källor har hävdat att alla gärningsmän är döda, antingen av bomber eller dödade av franska polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
När man ändå utfärdat undantagstillstånd kan man väl passa på att rensa ut alla islamistiska förorter? Plocka in alla som kan ha sammanband med islamistiska grupper, tortera och skjut huvudet av alla som tiger tills de berättar var fler potentiella våldsmakare kan uppehålla sig. Damma av något gammal tortyrmuseum på redskap så ska vi nog se att någon väljer att prata förr eller senare.

Den här sortens ondska besegras inte med kärlek.
I slutändan är det Islam vs. civilisation. Frågan är bara hur länge det tar innan folk inser det. Fram till dess fortsätter dessa terrordåd att ske.
Citera
Medlem
-SchmergliN-s avatar
På sociala medier har vänstern lagt i högsta växeln på sin damage control. Skuldbelägg bara de extremister som utfört dåden, Islam är egentligen en fin religion. Någon skrev att det är de högerextrema krafternas fel som har skapat splittringssamhällen.

Det lät inte likadant när Anton högg ner två invandrare. Då var det alla Sverigedemokraters fel.

Hemskt jävla dåd. Islam är cancer.
Citera
2015-11-14, 11:28
Medlem
Xeliouss avatar
Vilket land kommer terroristerna ifrån? De ska finna terroristernas hela släkt och göra processen långsam och smärtsam.
Citera
2015-11-14, 11:29
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Terroristen som blev tillfångatagen är nog under riktigt djävla hårda förhör nu!

Det är den enda positiva sak jag känt i dag. Hoppas de tar i ordentligt.

För övrigt känns det här helt ofattbart. Känner mig alldeles tom.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Vi ska verkligen inte ha samma vapenlagar som USA. Antal skjutningar i skolor i USA är ju sjukt många.

Undra om Niklas Strömstedt tycker Frankrike är ett "Lyckoland"?
Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Rörande slut på kriget i Syrien, var o klippte mig i Sverige hos en som flytt från dessa områden.

På en rak fråga när tar kriget slut i Syrien, svaret gjorde mig fundersam

Så länge USA köper billig olja från IS kommer det att fortsätta.

Tänkte lite på det o kom fram till att det kan ta mig fan vara så.
Citera
2015-11-14, 11:30
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilket land kommer terroristerna ifrån? De ska finna terroristernas hela släkt och göra processen långsam och smärtsam.

Som jag förstår det så sprängde väl samtliga terrorister sig själva i luften? Blir svårt att kunna konstatera vilket land en söndertrasad kropp är i från.
Citera
2015-11-14, 11:31
Bannlyst
Helvete det känns inte bra. ISIS fortsätter hota frankrike, fotbollsmatch SWE-DAN...öppna gränser.a

Vad fan håller löfven på med, vart är våran militär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in