Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Terroristerna är ju muslimer som kommer ifrån t ex Irak och Syrien där landets ledare stärker dem. Om man skapar fred i dessa länder slipper vi flyktingströmmar och t ex syrier öht och slipper på så vis oroa oss över vem som ev, är terrorist eller inte och terror kan inte växa sig stark här. Många muslimer är tyvärr medeltidsmänniskor som behöver hjälp med att skapa fred och demokrati och ett sekulärt samhälle, för annars skakas också vårt fredliga samhälle om.
Du tycker inte att det här är väldigt tydligt exempel på att terrorn redan är stark och etablerad i västvärlden?
Mer krig kommer inte lösa några problem men det skulle man ha tänkt på innan man la sig andras angelägenheter.
Man skulle låtit diktaturerna härja runt i M.Ö. bäst fan dom ville från början, nu är skadan redan skedd.
Mer krig kommer inte lösa något och inte mindre krig heller.
Väst sitter så djupt ner i skiten och framtidsutsikterna är inte goda.
En journalist skrev att detta är något vi får vänja oss vid. Tyvärr så tror jag att han har rätt.
Alternativet är att börja skeppa hem folk och få folk från mellanöstern att förstå att dom inte är välkommna här så dom som inte kan utvisas rör sig härifrån frivilligt.
Rasistiskt kan tyckas men vad är alternativen?
Enligt mig spelar det ingen roll om det går 1 miljon araber på en terrorist.
140 människor dödade av 8-10 utomeuropéer är inte ett pris jag är redo att betala för att rädda folk som inte har något i vår del av världen att göra, spelar ingen roll hur räddade/dödade-ration ser ut.