Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-14, 11:13
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Det är lätt att sitta här och vara kaxig nu. Men om jag någon gång hamnar i en sådan situation har jag lovat mig själv att göra allt jag kan för att övermanna de som attackerar. Om fler tänker likadant hade de här två kunnat bli stoppade. Ett vapen har oftast bara 30 skott.

Det är inte som på film eller ett spel. I en sådan oerhört stressfull situation återgår folk till sitt mest primitiva stadie. Reptilhjärnan kopplas på och flykt är allt en kan tänka på. Det är inte heller något en kan förbereda sig mentalt på.
Citera
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius

En av bandmedlemmarna verkar ha dött i samband med attacken.
Bandmedlemmar har själv gått ut på sociala medier och sagt att alla i gruppen ska ha överlevt. Men det kan väl handla om någon som kanske inte står på scenen, eller om någon varit skadad och dött i sviterna av skadan. Men återigen så har dom själva på sociala medier gått ut och sagt att dom är vid liv och i gott skick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Det enda alternativet jag ser nu är att Frankrike går med fullkraft mot terrorgrupper både utomlands och inom Frankrikes gränser

De måste sätta in militär och rensa i områden som Saint-denis,Bobigny etc.
Jag tror man måste styra upp alla förorter som håller på spåra ut. In med militära insatser och får bort skräpet en gång för alla
Citera
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tror ni Frankrike med hjälp av andra länder kommer gå in med marktrupper mot IS?

Du är rolig du, vem ska de attackera de är ju "franska medborgare"...
Citera
Medlem
Corrans avatar
Denna har varit uppe innan, verkar va samma video som delas på liveleak. Men det är bland de värsta jag sett på nätet...en av få gånger jag tagit illa vid mig. Blir verkligen ledsen...nån stackare ligger hjälplös utanför ingången. Skickar ett sista sms?

Folk hoppar runt på ett ben. Flera dras iväg då dom inte kan gå alls...med långa blodspår efter sig.

Tänk även på att EM i fotboll spelas i Frankrike nästa år. Hur ska detta gå?

http://www.lemonde.fr/attaques-a-paris/article/2015/11/14/daniel-psenny-journaliste-au-monde-j-ai-senti-comme-un-petard-qui-explosait-dans-mon-bras_4809665_48 09495.html
Citera
2015-11-14, 11:14
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är det bekräftat att IS tagit på sig attentatet..?
Ja, det bekräftades på diverse tv-kanaler och tidningar den senaste timmen.
Citera
Medlem
Egenvektors avatar
Vet ej om det skrivits i tråden men Benjamin klarade sig!

http://i.imgur.com/7j6BuEa.png
Citera
Medlem
Då får man uppdatera listan över Islamska terrordåd:

1996 Paris
1998 Kenya
2001 New york
2002 Bali
2003 Istanbul
2004 Madrid
2004 Theo van Gogh
2004 Beslan
2005 London
2005 Danish cartoons
2013 Boston
2013 Lars Vilks
2014 Australien, Lindt Cafe
2015 Paris (Hebdo)
2015 Lars Vilks
2015 Paris
Citera
2015-11-14, 11:15
Medlem
Jag tror att Frankrike är i panik och de kommer få ett samhälle som är svårt att leva i. Deras säkerhet är i fara. Detta påverkar hela världen och speciellt En hel del kommer nog att beväpna sig för att skydda sig.
Citera
2015-11-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kalla dom inte flyktingar, de är asylsökande parasiter med en agenda.
Tjänar nog ingenting till att påpeka att det till stor del är just IS-terror folk flyr från...
Citera
2015-11-14, 11:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhym
Undrar om IS tänker på att dom angriper en kärnvapenmakt i dess hjärta. Är det nu Frankrike dammar av sina atombomber?

Vore faktiskt en välgärning att göra ett grustag där is har sina baser.
Tyvärr gömmer de sig bland civilbefolkningen men skall man göra en omelett så får man knäcka alla ägg. Torde skicka en signal till is att hålla sig i shack.
Citera
2015-11-14, 11:16
Medlem
xmzs avatar
Vad vi vet nu så tyder det på att det är IS som utfört dådet. Vad jag vet så är det i sådana fall första gången Europa angripits av denna terrororganisation.
Nu har det börjat. Kriget för kalifatet är här på allvar. Har någon tips på några mer eller mindre officiella twitterkonton eller andra källor från organisationen för att man ska kunna följa budskapen och vara förberedd på väpnad konflikt på gatorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in