2015-11-14, 11:09
Medlem
micro113s avatar
Man lät matchen fortsätta i över 70 minuter efter bomberna hade smällt ... Spelarna får ingen info innan matchen är färdig ...

Citat:
19 minuter och 30 sekunder in i landskampen mellan Frankrike och Tyskland hördes en kraftig smäll som fick såväl spelare som åskådare att frysa till.
[...]
Fotbollsmatchen, som slutade 2–0 till hemmalaget, spelades färdigt men efteråt stannade åskådare, spelare och ledare kvar inne på arenan i rädsla.
– Vi var självklart skakade och chockade. Matchen och det sportsliga tappar allt värde, säger Tysklands tränare Joachim Löw enligt tidningen Bild.
Spelarna fick reda på vad som hade hänt direkt efter matchen.
– Inne i omklädningsrummet rådde stor osäkerhet, rädsla och en underlig stämning. Du kunde se att spelarna var chockade. De greppade omedelbart efter sina telefoner för att få information eller ringa hem, säger lagledaren Oliver Bierhoff enligt ARD.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21763270.ab

Jag kan inte låta bli att undra över den strategin .. och omfattades den franska presidenten av den eller evakuerades han redan tidigt från matchen medan resten av publik och spelare fick agera "sitting ducks"....
Citera
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av io05nami
Med alla världens vapen Europa, Ryssland och USA har, varför i helvete går de inte ihop och en gång för alla bomba sönder hela ISIS utan nåd??!!! Ta alla Sunni muslim extremister till fånga i alla förorter!

För att de tjänar massor av pengar på kriget som är.
Citera
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhym
Undrar om IS tänker på att dom angriper en kärnvapenmakt i dess hjärta. Är det nu Frankrike dammar av sina atombomber?

Nej det tror jag inte men om de blir tillräckligt pressade fler terrordåd kommer ISIS få möta allah på en milisekund. Och världen blir av med ondskan för denna gången.
Citera
2015-11-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Återkommer till detta.

8 Musslor med Automatvapen dödar ca 80 plus skadar ett antal i konserthuset. De spränger sig själva med

Alltså. Hur kan inte flera dött?

Glöm inte att många är skadade. Dessutom var det ju kaos. Folk flydde via nödutgångar, hängde ut genom fönstren och gömde sig på andra sätt. Kan tänka mg att flertalet även kastade sig ned och "spelade döda". Planen var nog också att självmordsbombandet skulle få fler att stryka med, men att bomberna var för klena?
Citera
Medlem
Flipperfludders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är lätt att sitta vid sin dator och vara klok i efterhand. Förmodligen så hade jag skitit på mig, liggande där på golvet, väntande på de dödande kulorna eller explosionen. Men, visst, jag beundrar verkligen de amerikanska flygpassagerare som, den elfte september 2001, stormade cockpiten på det kapade plan som, förmodligen hade Vita huset som mål. Jag hoppas att jag skulle ha samma mod i en liknade situation, men: "You never know until you know"
Kommer heller aldrig att glømma det dær mobilsamtalet som avslutades med "lets rock".. Mycket civilkurage/desperation i det.. Håller med om att man inte kan førutse hur man sjælv skulle handla i en liknande situation, och kom detta så hoppas jag att jag aldrig får reda på det... Massa tankar till offren i paris...
Citera
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Ja, jag tror nog sannolikheten är högre för att personen kontaktade anhöriga än ringde 112.

Det är lätt att sitta här och vara kaxig nu. Men om jag någon gång hamnar i en sådan situation har jag lovat mig själv att göra allt jag kan för att övermanna de som attackerar. Om fler tänker likadant hade de här två kunnat bli stoppade.

Så brukar man ju såklart tänka. Hade dom bara haft skjutvapen hade det nog varit fler som försökte göra motstånd.

Nu hade dom ju dock bombbälten på sig och jag tror det får folk att bli extra "fega".
Jag menar, vad är poängen att försöka övermanna en gärningsman om restultatet bara kommer bli att han spränger sig själv?

Svårt att avgöra hur stor sprängkraft ett bälte har också. Tänk om bomben är kraftig nog för att döda alla? Då har ju allt varit förgäves ändå. Känns smartare att ta sina chanser på annat håll i en sådan situation enligt mig.
Citera
Medlem
Tycker man behöver diskutera en hel del utrikes om man ska diskutera det här ämnet. Omöjligt annars. Speciellt om man ska komma fram till nåt konkret.
Citera
2015-11-14, 11:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av io05nami
Ja, tänk er hur det blir om 20 år när de 200 000 flyktingar som vi tagit emot (99,99%) muslimer och dessa blir 800 000...Sverige och Europa har skjutit sig själva i foten då problem med dessa människor kommer bara att öka exceptionellt.

Sedan har Frankrike och Storbritannien gjort fel från början som ritade om kartan helt åt helvete när Ottmonska riket besegrares efter första världskriget och på senare tid USAs inblandning. Detta har lett till total kaos i Mellanöstern och stora farliga demografiska förändringar i Europa
Kalla dom inte flyktingar, de är asylsökande parasiter med en agenda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Återkommer till detta.

8 Musslor med Automatvapen dödar ca 80 plus skadar ett antal i konserthuset. De spränger sig själva med

Alltså. Hur kan inte flera dött?

Kanske for att de just ar muslimer? Inte de skarpaste knivarna sa att saga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hollande verkar vara på krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlöpa, kommer Frankrike och väst gå in hårt militärt efter detta?
Mot vad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
IS älskar ju att sprida skräck. De fick maxad uppmärksamhet genom att ta gisslan och slakta folk där inne.

De kan ha tänkt sig utpressning av något slag, men fransk polis och militär är hårdare än svensk. Så de kanske inte hann. Annars: "Frankrike ut ur Irak" kunde ju vara tänkbart krav.
Citera
Bannlyst
Jag antog väl att IS låg bakom detta. Jag vet mindre om vad som egentligen hände egentligen. Massa människor med skjutvapen som sköt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in