Herren på ärten ?
Guillo då.
Eller skitstövel med dagens språk.
Hur kan han ens bry sig om en händelse som denna ?
Det är mycket bra och vänliga personer som arbetar vid Gardemoens säkerhetskontroll. Såväl vid in som utresa. Inga "stureplansvakter" om man kan göra den jämförelsen.
Det är helt normalt att de kollar bakom bältet. Själv brukar jag, och många med mig, dra av mig mitt bälte innan jag går igenom detektorn eftersom jag vet att det ger utslag och jag vill inte ha en manshand ”där”. En gång för två år sedan hade jag ett par nya byxor. Jag tog av bältet som vanligt inför säkerhetskontrollen men det pep i alla fall. Alla fickor var tömda osv, så då ville de visitera mig handgripligen.
Bad istället om att få ta av mig, tycker inte om när okända ska låta deras händer vandra runt på min kropp. OK med den där apparaten de använder men inte händer. Spec. inte innanför min byxlinning. In bakom ett litet skynke, byxorna ner, drog ut resåren på boxershortsen och frågade om de ville kolla(det var ju i den regionen deras apparat hade visat att det skulle finnas ngt konstigt, metalliskt), det ville de inte, fanns ju inget där förutom, ni vet. Norskan som var med log lite generat, sen var det bara att gå vidare, kanske borde jag bett om hennes nummer ?

Visade sig att dragkedjan i de nya byxorna var orsaken till utslaget. Så kan det gå. Så Guillo om du läser detta, slappna av och sök en lösning, man skulle kunna tro att du går ikring med en pinne i röven.