2013-12-02, 09:04
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Ha ha, äntligen har allas vår megalomaniska toksvamlare mist nåt, tack till den ev. tjuven.
Om tjuven läser detta så hör gärna av dig, det finns fler uppdrag !
Citera
2013-12-02, 09:15
Medlem
Flashshits avatar
Det verkar som om det finns en stor chans att allas vår Guillou har blivit kluturberikad, även om det är lite väl "light"! Men mysigt är det...
Citera
2013-12-02, 09:44
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Hahaha kul att det blev en tråd av detta. Skrattar gott! Jag tog den för att min syster (fråga mig inte varför) tycker Gulliou är alldeles underbar och det ska bli en rejäl överraskningsjulklapp till henne. Har redan en signerad bok men att äga självaste pennan med vilket det signeras klår ju det med milslängder.

Fråga inte hur jag fick tillgång till rummet eller några andra följdfrågor. Denna tråden är död för mig utöver detta, inget mer kan eller kommer sägas.

Okej, en bild på pennan där du har skrivit ditt fb nick på en lapp bredvid så tror jag dig
Citera
2013-12-02, 09:44
Medlem
Fiffigt sätt att skryta, och visa svenskarna att han minsann har råd att skriva med lyxpennor.
Citera
2013-12-02, 09:46
Medlem
Retsinas avatar
Kan det vara hans gamla kolleger inom KGB som norpat den?

Citera
2013-12-02, 09:55
Medlem
Pixlars avatar
Framtida tentapenna för någon av studentaftons arrangörer?
Citera
2013-12-02, 11:06
Medlem
Mandingos avatar
skulle vi inte kunna, likt julkorten, skicka lite nya pennor till herr guillou? aftonbladet vidarebefordrar ju pennorna så välvilligt...
Citera
2013-12-02, 11:11
Medlem
Små och stora förorätter, riktiga eller påhittade, alla är av nyhetsintresse. För denne bekräftelsesökande varelse.

För denne salongskommunist är en liten förorättad man som saknar sin fiiina stora viktiga penna.
Citera
2013-12-02, 11:43
Medlem
_Dante_s avatar
Jag minns så väl när Jan medverkade i grabbarna på fagerhult och då tillsammans med de andra medverkande beklagade sig över den "knivsnobbism" som då rådde i jägarkretsar...Och menade då på att en morakniv dög gott och väl för ändamålet.

Jag tycker nog gott att man även här inte behöver vara så vara sparsmakad på sina krav...Vafan en penna lixom!
Citera
2013-12-02, 11:44
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Hur vet du att den kostar flera tiotusentals kronor?

Den går på strax över fyra tusen om du beställer den över nätet.
Citera
2013-12-02, 14:38
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagopiano2013
Jan Guillou har bestulits på sin "signeringspenna". Måhända räcker de uppgifter han lämnar om händelsen, för att Flashbacks detektiver ska kunna hjälpa honom att få den tillbaka?! Skippa gärna eventuellt gnäll om hans gärningar i övrigt. Jag citerar från PS-t i dagens Guillou-krönika i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17941153.ab

"Till den som i tisdags norpade min signeringspenna, en Montblanc roller ball med silverhuv, på Grand Hotel i Lund, rum 254, vill jag säga följande. Pennan är ett arbetsredskap, värdefull bara för mig. Lägg den i ett vadderat kuvert, använd Aftonbladets adress, skicka med namn och adress på Dig eller annan - och jag sänder tillbaka 2 000 kronor. En diskret och bra affär för båda parter."
Kan inte låta bli att nämna en helt annan sak som dök upp i huvudet i.o.m. den här händelsen. På 80-talet var JG på något anförande i Uppsala och hamnade på efterfest i en lgh på Studentvägen (ett bostadsområde för studenter). Där lyckades han med konststycket att bli bestulen på sin pistol, en Walter PPK eller nåt liknande. Han fick ringa polisen och dra en vals.
Citera
2013-12-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kan inte låta bli att nämna en helt annan sak som dök upp i huvudet i.o.m. den här händelsen. På 80-talet var JG på något anförande i Uppsala och hamnade på efterfest i en lgh på Studentvägen (ett bostadsområde för studenter). Där lyckades han med konststycket att bli bestulen på sin pistol, en Walter PPK eller nåt liknande. Han fick ringa polisen och dra en vals.
Hmm. JG far omkring beväpnad med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in