2007-08-23, 14:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Är Jan Guillou Sveriges främsta nu levande pajas?

Inte omöjligt.
Citera
2007-08-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Är Jan Guillou Sveriges främsta nu levande pajas?

Inte omöjligt.

Konurrensen om platsen är stenhård, men visst finns han bland dom nominerade...
Citera
2007-08-23, 15:32
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
J.G är inte speciellt känd i Norge heller så jag tror inte någon av vakterna över huvudtaget reflekterade över namnet eller om de sett honom tidigare.

Jag tror samma sak, hur många norska författare/samhallsdebattörer känner svenska flygplatsvakter till sådär på rak arm?

För dem framstod Guillou bara som en rabiat man i övre medelåldern som tyckte att han skulle få speciellbehandling.
Citera
2007-08-23, 16:17
Medlem
loafmasters avatar
Vad gnäller gubbjäveln om? Jobbade själv på en flygplats när dom nya EU-reglerna trädde i kraft förra året och att ta av sig skor och bli "petad med pinnen" är nu mera standard och något som t.o.m flygplatspersonalen måste genomlida. Piper han om och om igen så är det inget snack om att han ska granskas så nära som upp i röven tills han slutar pipa.

Dessutom hörde jag aldrig talas om någon kändistävling bland de anställda i säkerhetskontrollen, trots flertalet vänner som arbetade där. Men det kanske bara är norrmännen som samlar på svenska författare?
Citera
2007-08-23, 16:35
Medlem
nockepockes avatar
Jag har...

en gång sett Jan G. bli riktigt jätte-pissed off på nån kulturkofte-tant, och rusa därifrån, och jag fattade inte riktigt varför, men jag uppfattade det så att han tyckte att hon höll på och tog på honom, inte sexuellt, utan bara var liksom för NÄRA. Tror att han har ett litet problem med kroppskontakt.
Citera
2007-08-23, 17:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hur mår egentligen Jan Guillou?

Något tycks vara rätt ordentligt galet med denne berömde man. Leif GW Persson sade nyligen något i stil med att Guillou är "sjuk", och att döma av dennes alltmer omdömeslösa och bisarra utspel, så inställer sig frågan. De som är äldre minns kanske den gamle Guillou, som satt iskall i TV och sorterade fakta från lögn, och inte drog sig för en och annan inkorrekt slutsats emellanåt. Detta känns som mycket länge sedan. Numera kliver han in oombedd i debatter han inte behärskar, gör konstiga utspel som ingen begriper, och uppvisar en ego-fixering som liknar storhetsvansinne. Häromdagen sade han på fullt allvar att "Arn"-filmatiseringen skulle bli bättre än "Det Sjunde Inseglet", ett skrattretande påstående som låter som Steven Seagal på crack. Hade det varit någon annan än Guillou så hade media hudflängt honom, men de gamla meriterna lever kvar i skallen på äldre medie-redaktörer, som låtsas som det regnar.

Men hur länge till? Hur länge orkar Aftonhoran hålla Jan Guillou under armarna, innan man bedömer att han drar löje över tidningen?

Det hela påminner faktiskt -- lite överraskande -- om Ulf Lundell när denne var som mest nedgången i mitten på 1980-talet. Högljudda utspel om ditten och datten, paranoida motangrepp på eventuella belackare, och en hel del rent nonsens. Sedemera visade det sig att Uffes avvikande beteende berodde på en svårartad alkoholism. Jan Guillou har sagt sig dricka "12 cl starksprit om dagen". Kanske har den darriga handen börjat spilla på lite mer än 12 cl i glaset?

Något vajsing är det.

- F.G

PS detta är avsett som en allmän Guillou-tråd, inte direkt kopplad till hans senaste Linda Rosing-utspel i media.
Citera
2007-08-23, 17:51
Medlem
Artikeln väcker fler frågor än svar. Varför var inte Guillou hjälpsam att lösa problemet med den pipande säkerhetskontrollen? I de flesta fall löser resenären själv gåtan, plockar fram diverse metallsaker mm, för att påskynda kontrollen.
- Hade han stålhättor i skorna?
- Inopererad metallplatta i skenbenet?
- Bygel BH?

Frågorna är oändliga.....
Citera
2007-08-23, 17:55
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Artikeln väcker fler frågor än svar. Varför var inte Guillou hjälpsam att lösa problemet med den pipande säkerhetskontrollen? I de flesta fall löser resenären själv gåtan, plockar fram diverse metallsaker mm, för att påskynda kontrollen.
- Bygel BH?

Gissar på bygel BH Den karlen är ju patetisk. Han gör allt för att märkas och för att tidnigarna ska skriva om honom.
Citera
2007-08-23, 18:04
Bannlyst
Jag jobbar på en flygplats och måste säga att det här är så fjantigt. Kontrollanterna gör sitt jobb och det ska vi vara jävligt glada över. Hade de inte kontrollerat folk ordentligt och något hade hänt så hade det blivit ett jävla liv över det istället!

Jag har sett väldigt många som blivit visiterade och äldre herrar verkar ha väldigt lätt att bli arga och skrika: MEN JAG HAR INGENTING PÅ MIG! som att de som har det skulle erkänna det?
Kontrollanterna har det inte lätt alla gånger med de utskällningar och hot om anmälningar som de får.

och att ta av sig skorna är inget ovanligt, till och med piloter och militärer får genomgå detta ibland.

Jävla fjanterier av JG, men han kanske tycker att det skrivits för lite om honom på sistone?
Citera
2007-08-23, 18:12
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
- Bygel BH?

Faktum är att ifall maskinerna är inställda på att vara väldigt känsliga så behövs det inga stålhettor på skorna för att dom ska ge utslag. Väldigt många skosorter har en metallskena i sulan för att ge mer stabilitet och den kan ge utslag. Därav ska skorna alltid av.
Citera
2007-08-23, 18:19
Medlem
Taipehs avatar
Halvbagge

JG mor tillhör en norsk redarfamilj, så jag tror inte han är helt obekant i grannlandet.
Citera
2007-08-23, 18:25
Medlem
-Hans inga-hedersmord-i-Sverige flera gånger på raken nu kan väl inte ge så många kompisar inom media.... inte nu 2007, kanske däremot 1991?

- Bättre än Sjunde Inseglet?? Den enda filmen av IB som lever/ finns/ existerar inom Arn-publikens ramar?

-Gardemoenincidenten... hmm. Han borde veta bättre som gammal räv att detta skulle dras upp STORT när det var På Spåret det handlade om... Är det Glenn Hysen som spökar? Vill han utveckla detta till "Kända Pederaster" ( R Wolf i Monas S grupp på 90-talet?).

Mycket... märkligt... hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in