Citat:
Ursprungligen postat av
pax80
Jag kan trösta dig med att jag läst massor med böcker bara de 10 senaste åren. I stort sett böcker av alla de mest lästa författarna i Norden plus många böcker av engelska och amerikanska författare. Dessutom en del böcker av Nobel pristagare. Och Guillou är inte den bästa men en del av hans böcker är definitivt mycket bra. På tal om överdrivna orealistiska böcker så ligger t.ex Keplers böcker nära toppen.
Jag har slutat att läsa svenska deckare så jag kan inte uttala mig om Kepler. Kul att du läst "några böcker av Nobel pristagare (sic)". Det finns väl bara några tusen sådana. Jag tänker inte tvinga ut dig på google för att leta titlar, så slappna av.
För att avsluta samtalet om J.G. så anser jag att han är fena på att hitta på och berätta historier, men det kan Disney också, men dessa historier förstörs helt av att hans människobeskrivningar är så otroligt undermåliga. Hamilton och Arn är helt fyrkantiga övermänniskor som aldrig gjort ett misstag eller sagt eller gjort något roligt i hela sitt liv. Som ryska rättrådiga traktorförare i någon godkänd sovjetisk trettiotalsfilm.