Citat:
Ursprungligen postat av
pax80
Du verkar inte vara så värst bevandrad i Guillous författarskap. Han har skrivit många böcker förutom Hamilton böckerna. T.ex de fyra böckerna om Arn som levde på 1100-talet och blev en högt uppsatt tempelriddare i det heliga landet. Välskrivna, spännande och lärorika. Dessutom 10 böcker som handlar om 1900-talet. Särskilt den första, Brobyggarna, var i mitt tycke mycket bra och lärorik. Ett tips till dem som inte läst böckerna om Arn och dem om 1900-talet - läs dem. Guillou är en extremt duktig författare, men dessvärre har väl bäst före datum passerats för Guillou som är hela 78 år gammal. Hoppas han har en fin ålderdom.
Du tycker inte att hans hjältar är lite väl fantastiska på allt, från rödvin till språk till vapenhantering till slagsmål? Och alla är arab-lovers och kommunister? Vem påminner det om?
Jag tyckte att redan Ondskan gick långt över gränsen till övermänniska, med den unge gossen som var i Sverigeeliten i simning och friidrott och som kunde "knäcka nosen" på alla mobbande överklassyngel. Giv mig styrka!