2022-09-07, 14:24
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Cyklisten finns kanske bara i Guillous huvud.

Precis vad jag tänkte också. Nu framstår han ju som en hjälte som räddade livet på en cyklist. Att den store Jan Guillou skulle erkänna att han gjort något fel finns inte på kartan.
Citera
2022-09-07, 14:33
Medlem
..sen utmålar han sig själv som hjälte och påstår sig räddat livet på en cyklist..haha polisen borde kolla hans mobil han var nog mitt uppe i ett samtal. Jag kan höra hans självgoda röst när jag blundar.
Citera
2022-09-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Dags att dra in körkortet för gubben när han ramponerat 2 parkerade bilar. Använd allmänna färdmedel och taxi hädanefter.

Rena James Bond. Jag tycker olyckan verkar lite svår att förstå. Har han inte nyligen opererat höften? Kanske något med pedalerna och benen?
Citera
2022-09-07, 14:36
Medlem
Bizmarcks avatar
Han skall inte ha körkort.
Kanske dags att omyndigförklara karln en gång för alla?
Citera
2022-09-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Rena James Bond. Jag tycker olyckan verkar lite svår att förstå. Har han inte nyligen opererat höften? Kanske något med pedalerna och benen?
Han har korta armar o pratade i mobilen körde över en refug haha..Han går ju ännu o pratar i luren på bilden.
Citera
2022-09-07, 14:47
Medlem
Soterns avatar
Undrar om polisen som rutin fyllekollar. Han kan ju ha smuttat på sina fina årgångsviner.
Citera
2022-09-07, 15:22
Medlem
Senast när han bröt lårbenshalsen så räddade han tydligen elegant en vinflaska. Nu räddade han en cyklist. Nog är han bra duktig? Eller också är han bra på att fabulera.
Citera
2022-09-07, 15:32
Medlem
Psykonaut-s avatar
En högersväng inne i Östermalm.
Då bromsar man först ner och kollar högerspegeln.

Även om en cyklist då kommer förbi i dödavinkeln, så kan man inte med den ingångsfarten om man väjer för cyklister köra över en refug och sedan in i två parkerade bilar.

Fiktionsförfattaren har bra sinne för att hitta på saker.
Citera
2022-09-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
, så kan man inte med den ingångsfarten om man väjer för cyklister köra över en refug och sedan in i två parkerade bilar.
Funderade också på samma sak. Att köra över en refug bör nog reducera bilens hastighet ganska rejält om inte bilen rent av blir ståendes fast i refugen. Han måste ha hållit en ganska hög hastighet är min gissning.
Citera
2022-09-07, 15:57
Medlem
Om Jan,s berättelse om förloppet är korrekt , då säger han " det var mitt fel " det vet vilken polis o körskollärare i sömnen
Citera
2022-09-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Undrar om polisen som rutin fyllekollar. Han kan ju ha smuttat på sina fina årgångsviner.

Enl. Expressen så vet polisen inget om händelsen så det har nog inte blivit någon fyllekoll. Lite mystiskt, nog skulle jag då ha ringt polisen det första jag gjorde.
Citera
2022-09-07, 16:15
"Det kom en sån där fartkanon och försökte köra om mig på insidan när jag skulle svänga höger.
Hade jag fortsatt svängen är det ingen tvekan om att jag hade klippt honom, säger Jan Guillou."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-ostermalm

Har Guillou bytt bil kanske, har alltid sett han i sin Citroën.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in