2022-09-08, 22:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfvomit
Det här Stockholms-överklass-rövhålets självberättigande inställning har förstört mer än det bidragit till på landsbygden.
Han har ingen respekt för regler som han själv inte dikterat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...itikerna--igen
Han är så genomvidrig.
Gåslever-vänster? Check
Vänsterhycklare? Dubbel-check

Han är den värsta sortens vänsterhycklare: Bokstavsvänster för han är för fin för att rösta V eller S. Utmärkt då man aldrig bundit upp sig till något och kan kritisera alla andra.

Sedan är han en rutten person:
Han hugger på allt och alla men vägrar stå för något.
Han hånar människor och förminskar dem. Men han är ”Gilljoo” så han slipper uteslutning. För han är ”Gilljoo”. En dödlig hade blivit utesluten ur gemenskapen.

Guillou är en gemen rutten person.
Citera
2022-09-08, 22:53
Medlem
Sin machostil och sitt "vapenkomplex" har han i alla fall gemensamt med många av sina största belackare.
Citera
2022-09-09, 06:55
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Sin machostil och sitt "vapenkomplex" har han i alla fall gemensamt med många av sina största belackare.

Haha nej, som vanligt har du helt fel. Däremot skulle han passa bra med nån klankriminell sosse.
Samma machostil och överklassfjäsk med dyra bilar osv samtidigt som man ska utmåla sig som ett offer.
Citera
2022-09-09, 09:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
JG kommer ju inte ens från en överklassbakgrund, vilket är en del av grunden för hans komplex.

Och samtidigt som han ska vara så äkta vänster hela tiden så skryter han ständigt om sin påstådda kunskap om överklassen som han självklart anser sig tillhöra. Vad hade farbror mao sagt om ett sånt fjäskande inför bourgeosien?? Eller lillefar??
Eller Pol Pot?
Krävs nån form av idioti för att klara av en sån kognitiv kullerbytta.

överklasskomplexet kommer nog från barndomen, innan vänstervågen. då hade han redan diktat ihop sin fransk-norska överklassfamilj (i verkligheten svenska bönder och backstugesittare) och kunde inte backa.
Citera
2022-09-09, 09:53
Medlem
Yokosunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen

Jan blev maffiaboss på häktet.
Citera
2022-09-09, 10:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Nej han kan inte skriva i en lägenhet i centrala Sthlm med allt vad det innebär av buller och ständiga störningsmoment. Du vet nada om författarskap.

Sen kanske han inte behöver hela 174 kvm men att det behöver vara isolerat ifrån folk samt tyst är det ingen tvekan om.

Jvla stollar som inte fattar nåt om kreativ verksamhet.

Målare behöver ateljeer. Eller ska de måla hemma?
Musiker behöver studio. Eller ska de spela för grannarna?
Författare kan väl skriva på dass då för i h**vete, det är väl inte noga. Och jvlar om någon yrkar avdrag för skrivarpapper, det går väl bra med dassrullen.
Löjligt. Klart det går att skriva böcker i en lägenhet i stan. Massor har ju gjort det. Det var till och med någon fransk författare som skrev en roman liggandes i sängen i en lägenhet i Paris, för han hade sålt sina byxor för att få in pengar.
Citera
2022-09-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
+++

Tror bara för att han är vänster så hatar folk på honom.
Snarare för att han är vänster du försvarar honom.. patetiskt.
Citera
2022-09-09, 13:33
Han har väl inte så lång tid kvar här i livet. Nån kanske ledsnar på han i förtid...
Citera
2022-09-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Snarare för att han är vänster du försvarar honom.. patetiskt.

Skiter fullständigt i om hans böcker är sanning eller ej. De är intressanta oavsett. Skiter fullständigt om han är vänster eller höger. Konstaterar bara fakta.
Citera
2022-09-09, 16:58
Medlem
Hegamons avatar
Linnegatan korsningen vad? Kan någon säga mig i vilken korsning det hände? Samt varifrån kom Guillou?
Jag har kört bil en hel del i Stockholm på Östermalm, jag har bott där. Inte är det så hastigheterna är så höga, det går långsamt generellt. Korsningarna är ofta ganska snäva. Så jag begriper inte hur det gått till.

Det är klart sitter en och slökör och råkar av misstag köra upp på en refug, då kan bilen köra något oväntat i en viss riktning. Sedan om personen inte hinner med att trycka på bromsen, ja då tar det i parkerade bilar ganska enkelt.

Jag har träffat Guillou, det var på stadsbiblioteket i Stockholm. Jag köpte boken Brobyggarna. Jag sitter med den boken här. "Till Hegamon med hälsningar från Guilou", står det handskrivet av Guilou på första bladet. Guilou skämtade med mig, men jag var så trött att jag tyvärr inte orkade uppskatta skämtet. Han sade ungefär: Till vem är boken? Jag sade till mig. Vem är "till mig" svarade Guillou. Jag sade att mig är Hegamon. Haha.
Citera
2022-09-09, 17:40
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Aldrig gillat honom. En rakt igenom ohederlig typ på alla sätt. Vänsterextremist på gränsen till mentalsjuk. Terroriststämplad i några länder till och med.

Hatar mest allt med honom. Hans uppsyn, sätt att tala, hans tankar och mentalitet. Ett vidrigt horbarn helt enkelt.
Citera
2022-09-09, 22:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Aldrig gillat honom. En rakt igenom ohederlig typ på alla sätt. Vänsterextremist på gränsen till mentalsjuk. Terroriststämplad i några länder till och med.

Hatar mest allt med honom. Hans uppsyn, sätt att tala, hans tankar och mentalitet. Ett vidrigt horbarn helt enkelt.

…och skithögen skjuter försvarslösa lejon, som nöje.

Han kan ju prova att gå emot lejonen utan vapen… hycklare!

Gillar GW:s utskåpning…

”Jan har en närmast magisk förmåga att hamna i bråk med allt och alla han möter… och det är aldrig hans fal!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in