Citat:
Om palle är Paul Frigyes håller jag med om att han är omdömeslös, för han sätter sig själv i en situation där 4 års arbete reduceras till webbskvaller om det ovidkommande som inte har betydelse i sakfrågan om det Guillous biografi borde handla om.
Det är märkligt att det inte gjordes en tidslinje som prickades av när han satt med sin huvudsakliga källa, Guillou själv. För det ter sig att en förväxling från vilken skola Guillou relegerades från, får avgörande betydelse för palles framtid!
Men det som faktiskt skett är att vi fått ännu en uppvisning i hur Guillou argumenterar, och vänder och vrider på allt. Det som borde undersökas grundligt är hur dessa betyg kan anses mer än mediokra och hur det är möjligt att man bestraffas varje helg med arrest på skolan när man är en lugn mönsterelev enligt betygen.
Stora A i uppförande och ordning tyder på en försynt liten kille med inlärningsproblem som fick stödundervisning på helgerna, och inte en bråkstake som stred för olika frågor i underläge, som i fantasins värld. Och trots läxhjälp varje helg får betyg som är på nivån att han kan gå vidare till gymnasiet, men inget att skryta över, i övrigt.
Det är märkligt att det inte gjordes en tidslinje som prickades av när han satt med sin huvudsakliga källa, Guillou själv. För det ter sig att en förväxling från vilken skola Guillou relegerades från, får avgörande betydelse för palles framtid!
Men det som faktiskt skett är att vi fått ännu en uppvisning i hur Guillou argumenterar, och vänder och vrider på allt. Det som borde undersökas grundligt är hur dessa betyg kan anses mer än mediokra och hur det är möjligt att man bestraffas varje helg med arrest på skolan när man är en lugn mönsterelev enligt betygen.
Stora A i uppförande och ordning tyder på en försynt liten kille med inlärningsproblem som fick stödundervisning på helgerna, och inte en bråkstake som stred för olika frågor i underläge, som i fantasins värld. Och trots läxhjälp varje helg får betyg som är på nivån att han kan gå vidare till gymnasiet, men inget att skryta över, i övrigt.
Det var väl ungefär 98% som fick Stora A i ordning och uppförande, allt annat var en skam.
Om det, vilket jag förstått, är så att husarresten på helgerna var en del av kamratfostran, så påverkar det inte betyget. Man har alltid varit extremt noga med vad som är skolans bestraffningar och vad som är kamratfostran. Jämför med årets Lundsbergsskandal. Strykjärnsincidenten kommer inte synas i några betyg, eftersom den ägde rum i skolans lokaler, men utom lektionstid.
Jag kan inte hålla med om att detta varit ett bra exempel på hur Guillou argumenterar. Detta är första gången jag varit med om att det inte är Guillou som satt agendan utan istället hamnar på den svarandes bänk. Det är bara att konstatera att han klarade den situationen utmärkt.