2009-08-21, 22:46
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Anledningen till att han inte fick göra lumpen är att han var fransk medborgare.

Varför fick han då mönstra?
Citera
2009-08-21, 23:01
Medlem
xcvs avatar
Kanske hade han för korta armar ?

Janne. Hade alltid för korta armar ! Komplex. Ja - förvisso. Bäste boxaren på skolan - tillåt mig att tvivla. Är det ingen nu, levande studiekamrat, som kan berätta vidare om JG. Bevisligen var han adopterad, om vilket han själv berättat, men vilka var hans riktiga föräldrar. Vet han det själv ?
Citera
2009-08-21, 23:30
Medlem
Igen, Jan har aldrig varit duktig inom simsporten, det har han bara lagt till för att fylla ut boken.
Citera
2009-08-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Bevisligen var han adopterad, om vilket han själv berättat, men vilka var hans riktiga föräldrar. Vet han det själv ?

Källa på att han har sagt sig vara adopterad?
Citera
2009-08-22, 00:55
Medlem
Han är en patetisk alkoholist som går kommunismens uppdrag. Ett totalt stolpskott!
Citera
2009-08-22, 07:49
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Varför fick han då mönstra?
Det var ett misstag från försvarets sida. I Det stora avslöjandet hemkallas JG:s alter ego Erik Ponti från sin militärtjänst sedan det har uppdagats att han inte är svensk (utan italiensk) medborgare. Sen går han till en herrtidning och säljer sin story när han behöver pengar till en semesterresa, varefter han hamnar som reporter på tidningen.
Citera
2009-08-22, 13:55
Medlem
Är det nån som har tänkt på hur lustigt KORTA ARMAR Jan har?!
Citera
2009-08-22, 13:56
Medlem
_Dante_s avatar
Vad jag undrar är ifall hr Guillou överhuvdtaget deltag fysiskt i den för män tidstjälande och ekonomiskt ruinerande förehavandet som i allmän folkmun kallas värnplikt?

Och med denna frågeställningen så avser jag inte enbart den inkallelse som
man som svensk ung man erhåller i egenskap av att inneha ett svenskt medborgarskap.
Det kan likväl vara en person som genom sin far ärvt sitt medborgarskap och således inte förväntas krävas på samma skyldigheter som en man som blivit född och ammad i det land vars han erhåller sin inkallelse.

Och eftersom jag har fått förklarat för mig att hr Guillou genom sin far fått ärva ett franskt medborgarskap, så föreligger det rimligen naturligast att Guillou i så fall genomgått sin utbildning där.

Märk väl att den ev nationen där Guillou foststrats till den goda soldat han synes vara inte är av intresse i egenskap av nationalitet.
Utan det primära, och även det för all del nationella (Svenska) intresset är hurvida Jan Guillou (någon stans/var som helst) erhållit militär utbildning och disciplin.
Och i så fall vad har Guillous utbildning beståt av? Vapenslag grad osv.osv..

Det kan tyckas för den oinvigde som betraktar spörsmålet utifrån att frågan som sådan inte har den dignitet och existensberättigande för ett närmare djupgranskande journalistiskt arbete.Fast det är inte rimligt antagande.

Precis som vi pliktskyldigt var tvunga att reda ut Refaat El-Sayed doktorshatt, så måste vi här med ett gott journalistiskt arbete i sanningens tjänst ta reda på hur det förhåller sig med hr Guillous "Basker".

Jag har med en nästan säker övertygelse hört hur hr Guillou själv berättat att han genomgått militär utbildning på krävande nivå.
Har även vid ett flertal tillfällen fått förklarat för mig att jag inte är ensam om denna övertygelse, att vi är flera som vill råda klarhet i sakfrågan.

Jan Guillou hade själv ett utomordentligt tillfälle att ge oss klarhet i frågan då ämnet kom på tal i det på svensk television sända programet svepet.
Tyvärr valde han då att lämna studion eftersom han till synes inte ville diskutera närmare sitt vapen/matchokomlex..

Detta är en viktig fråga för mig då mitt förtroendekapital till vederbörande inte annars på ett korrekt sätt kan bedömas när det blir dags för revision.
Senast redigerad av _Dante_ 2009-08-22 kl. 14:07.
Citera
2009-08-22, 16:02
Medlem
xcvs avatar
Janne Guillou har ingen militär utbildning ?

Vid mönstringen blev Janne G uttagen till KA 1, som kustjägare, påstår han själv.
Men av olika orsaker så kom han aldrig dit. Han har sålunda aldrig varit i närheten av en svensk militärutbildning. Det han beskriver i Hamilton böckerna har han snappat upp, och läst från sådana, som verkligen tangerat området.
PS. JG är adopterad.
Citera
2009-08-22, 16:12
Medlem
Citat:
JG är adopterad.

Jaha. Och din källa är...?
Citera
2009-08-22, 16:24
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Vid mönstringen blev Janne G uttagen till KA 1, som kustjägare, påstår han själv.
Men av olika orsaker så kom han aldrig dit. Han har sålunda aldrig varit i närheten av en svensk militärutbildning. Det han beskriver i Hamilton böckerna har han snappat upp, och läst från sådana, som verkligen tangerat området.
PS. JG är adopterad.

Nej, han hamnade inte på KA1, utan på en annan befattning i kustartilleriet strax utanför Karlskrona, där han tjänstgjorde till det uppdagades att han var fransk medborgare.
Citera
2009-08-22, 16:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Allt. Utom internet.
According to himself.

Haha ja så säger han även i den här parodin

http://www.youtube.com/watch?v=2XRg_eCtZNw

http://www.youtube.com/watch?v=VbLStjvfGCs
Citera