2020-09-08, 18:44
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Nej, alla som har ett IQ över 75, och som fattar att Guillou är en medioker, taskspelare lurendrejare som rövknullat Svenskt kulturliv de senaste kvartsseklet, ogillar Guillou.

Guillou är precis som den galna prästen Rasputin. Dvs. en jävla tragisk nolla som av olyckliga omständigheter, och pga av samhällets allmänna förfall, lyckas komma in och likt en smutsig vampyr hugga tänderna i samhällets halspulsåder.

Aha, så det är för att han är katolsk fransman som du ogillar honom. Det är ju med Jan Guillou, som det är med Marcus Birro och Paolo Roberto; alla tre är hatade för att dom är sydeuropéer. Den svenska avundsjukan förnekar sig inte.
Citera
2020-09-10, 18:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Katerina Janouch, som samarbetade med Jannes hustru i kontakten med förlaget:

https://katerinamagasin.se/du-borde-...s-jan-guillou/

Janne Hanséns/Gulljis förvar kommer jag inte åt nu. Det finns bakom betalvägg hos Aftenposten och SvD.
https://www.aftenposten.no/kultur/i/...-kan-vaere-for

https://www.svd.se/guillou-vagar-int...nnliga-bekanta

Visst ja, det här! Hade helt glömt. Riktigt smaskens skvaller, även om hon betonar att det inte handlar om något trakasseri är det ju en fin rapport från kulturgeggan. Guillou har raggat på henne och fått nobben. Hans anklagelse om att hon är rasist skulle alltså bero på att han inte fick ligga med henne.
Nu anklagar Guillou Bilan Osman för att vara rasist. Fått nobben av henne också?

Hur som, även om Janouch haft något riktigt tungt att komma med mot Gulle-Joe hade hon nog inte fått stöd från den feministiska opinionen, t.ex från Maria Sveland. Sånt är alltid lite intressant att fundera på.
Citera
2020-09-10, 21:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Visst ja, det här! Hade helt glömt. Riktigt smaskens skvaller, även om hon betonar att det inte handlar om något trakasseri är det ju en fin rapport från kulturgeggan. Guillou har raggat på henne och fått nobben. Hans anklagelse om att hon är rasist skulle alltså bero på att han inte fick ligga med henne.
Nu anklagar Guillou Bilan Osman för att vara rasist. Fått nobben av henne också?

Hur som, även om Janouch haft något riktigt tungt att komma med mot Gulle-Joe hade hon nog inte fått stöd från den feministiska opinionen, t.ex från Maria Sveland. Sånt är alltid lite intressant att fundera på.
Jag tror att anklagelserna om rasism var en del i att sparka henne från förlaget. Hon gjorde ju en tvärvändning om migrationspolitiken och de ville inte ha kvar henne, förmodar jag. Detta med följden att hon blev oåtkomlig för Jannes sexuella närmanden. Han hade då inte längre något skäl att inte använda henne som måltavla i en krönika.
Citera
2020-09-11, 10:40
Medlem
Va är det egentligen mellan Jan Guillou och Ekspressen dom verkar ju hatta varandra.
Citera
2020-09-11, 12:19
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag tror att anklagelserna om rasism var en del i att sparka henne från förlaget. Hon gjorde ju en tvärvändning om migrationspolitiken och de ville inte ha kvar henne, förmodar jag. Detta med följden att hon blev oåtkomlig för Jannes sexuella närmanden. Han hade då inte längre något skäl att inte använda henne som måltavla i en krönika.

Aha, fick hon sparken från Piratförlaget pga det? Jag tycker nog Janouch känns rätt trovärdig här, lika trovärdig som många andra metooberättelser iallafall, fast det då inte handlar om trakasserier i det här fallet utan mer en "förklaring" till att han anklagade henne för rasism.
Inget fan till Guillou så gärna mer sånt här
Citera
2020-09-13, 09:36
Medlem
Jag har alltid ogillat den här dryga gubben men är det bara jag eller börjar han bli kognitivt sviktande?
Citera
2020-09-13, 09:49
Medlem
Hans senaste krönika osar av högfärdighet och dålig argumentation. Han anklagar exempelvis i den sista meningen indirekt SD för att anse att kriminalitet beror på etniskt ursprung. Detta är ju knappast en officiell hållning från partiet. De flesta håller nog med att det finns en korrelation mellan etniskt ursprung och kriminalitet, vilket inte är samma som orsakssamband.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...elak-liten-fan
Citera
2020-09-13, 10:06
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Va är det egentligen mellan Jan Guillou och Ekspressen dom verkar ju hatta varandra.
Hatta?
Ett nytt verb jag missat?
Citera
2020-09-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Kommer inte ihåg vad som startade det hela. Det var Expressen som avslöjade att JG stod på KGB:s lönelista, men de var nog redan då ovänner.
Citera
2020-09-13, 12:10
Medlem
Han är en lika stor hycklare som Leif GW. De är båda miljonärer och skulle aldrig komma på tanken att bo i en förort med en massa invandrare. De anser att alla som riktar kritik mot kriminella invandrare är rasister.
Citera
2020-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudspike
Hans senaste krönika osar av högfärdighet och dålig argumentation. Han anklagar exempelvis i den sista meningen indirekt SD för att anse att kriminalitet beror på etniskt ursprung. Detta är ju knappast en officiell hållning från partiet. De flesta håller nog med att det finns en korrelation mellan etniskt ursprung och kriminalitet, vilket inte är samma som orsakssamband.

Intressant att han säger så, när han själv har hävdat att man kan födas in i en politisk hållning. Alltså att han föddes som högerpartist men senare blev vänster efter att han blivit golvad av någon kvinnlig SSU'are på ett tåg. Han var vad han själv kallar för "naturhöger" och var sådan sedan "födseln och uppväxten". Han tycker dessutom att andra som han klassar som "naturhöger" är acceptabla, men att folk som gått och blivit höger av ideologiskt tänkande senare i livet är oacceptabla.

https://news55.se/nyheter/artiklar/j...v-jag-vanster/
https://sverigesradio.se/avsnitt/1574396 11:25

Varför skulle man inte kunna applicera samma logik på kriminalitet? Att om man föds in i kriminalitet så kan man bli "botad" med rätt hjälp, men att det är fullständigt oacceptabelt att gå ner för en kriminell bana senare i livet när man haft bra förutsättningar och redan gjort sina livsval. Detta behöver naturligtvis inte alls ha med etnisk bakgrund att göra, det kan hända en helsvensk person också med rätt förutsättningar. Han förstår alltså egentligen själv logiken som polischefen försöker förklara, men väljer att dra fram rasistkortet istället.
Senast redigerad av Whiskra 2020-09-13 kl. 13:45.
Citera
2020-09-13, 16:25
Medlem
Tänkte också kommenta den! Helt sjukt vad mycket högfärdighet, tomma argument och okunskap han kommer med! Var så dåligt skrivet att jag inte orkade läsa hela. Pure bs i textform.
Bara
". Skulle en riksdagsmajoritet lägga 1,8 miljarder, dessutom av u-hjälpspengar, och betala miljoner på transportflyg av ovilliga fångar bara för nöjet att få dem garanterat torterade?"
1 ja det beror ju på om det finns en majoritet i riksdagen som sagt. Som politiker brukar pariter lägga förslag som inte går igenom eftersom inte alla kan ha majoritet. PUCKO JAN
2 fångar brukar oftast vara ofrivilliga i allt som rör deras fångenskap. PUCKO JAN
3 var har du fått den garantin från? Nej du har ju ingen garanti... Dom får det sämre än i svenska fängelser, buhu! PUCKO JAN

Var staplat med sånna här meningar skräp på varandra i något jan kallar debattartikel
Hahaha vilket skräp!

Citat:
Ursprungligen postat av mudspike

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in