2020-08-16, 10:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Ja om man vill sjunka så jävla lågt, bli utnyttjad av henne (och inte vara älskad av henne), och bli tittad ner på av andra.
Personligen föredrar jag självmord över det, men vi är alla olika.
Trodde först att du pratade om svenskor, inte alla andra världens kvinnor.

Är nämligen av helt motsatt åsikt: Den som är ung och har hög utbildning bör lämna landet.
Citera
2020-09-04, 18:43
Medlem
Quinn93s avatar
Den attityden och synsättet ni killar har på tjejer i den här tråden gör det inte så konstigt ni inte får svar på dejtingsidor. Jag är tjej och har varit medlem i omgångar på hp och det är inget att hänga i granen där inne, man får va glad om en någorlunda vettig kille skriver eller att jag hittar nån som jag kan skriva till. Jag har ändå gett den sidan många chanser, träffat en del killar och har i samma sekund vi mötts ångrat mig, märker på en gång hur denna träff kommer bli, jag får dr a ut svaren, prata prata prata, är helt slut när jag väl kommer hem sen, har killar ingen socialkompetens, man är väl 2 i samtalen, hjälpas åt? Nej nej, jag har varit som en intervjuare för att desperat hålla igång en konversation istället för det ska bli obekväm tystnad. Detta har verkligen hänt nästan alla gånger, och jag försöker välja olika killar, inte gå på samma utseende/personlighet, men nej.

Då ska vi inte heller prata om dom killar som i princip skäller ut en för man svarar ”hej jag är inte intresserad men tack för komplimangen”, då blir man kallad diverse mindre trevliga saker, är det bättre då att inte svara alls? Exakt så hopplöst som ni killar skriver att det är så är det för många tjejer med.
Citera
2020-09-04, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Quinn93
Den attityden och synsättet ni killar har på tjejer i den här tråden gör det inte så konstigt ni inte får svar på dejtingsidor. Jag är tjej och har varit medlem i omgångar på hp och det är inget att hänga i granen där inne, man får va glad om en någorlunda vettig kille skriver eller att jag hittar nån som jag kan skriva till. Jag har ändå gett den sidan många chanser, träffat en del killar och har i samma sekund vi mötts ångrat mig, märker på en gång hur denna träff kommer bli, jag får dr a ut svaren, prata prata prata, är helt slut när jag väl kommer hem sen, har killar ingen socialkompetens, man är väl 2 i samtalen, hjälpas åt? Nej nej, jag har varit som en intervjuare för att desperat hålla igång en konversation istället för det ska bli obekväm tystnad. Detta har verkligen hänt nästan alla gånger, och jag försöker välja olika killar, inte gå på samma utseende/personlighet, men nej.

Då ska vi inte heller prata om dom killar som i princip skäller ut en för man svarar ”hej jag är inte intresserad men tack för komplimangen”, då blir man kallad diverse mindre trevliga saker, är det bättre då att inte svara alls? Exakt så hopplöst som ni killar skriver att det är så är det för många tjejer med.

Tråkigt vad du varit med om.

Jag hoppas du har bättre lycka framgent.
Citera
2020-09-04, 18:51
Medlem
Citat:

Ja det är bättre att inte svara något nej tack för då kan det bli sådär att de blir otrevliga.
Citera
2020-09-04, 19:52
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Ja det är bättre att inte svara något nej tack för då kan det bli sådär att de blir otrevliga.

Ja det hände precis nu, en gubbe i 45 årsåldern som tror en tjej i 27 årsåldern är intresserad av honom, fick svaret ”dra åt helvete”, trevligt
Citera
2020-09-04, 19:53
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Tråkigt vad du varit med om.

Jag hoppas du har bättre lycka framgent.

Gett upp hoppet om hp, men tack
Citera
2020-09-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ja det hände precis nu, en gubbe i 45 årsåldern som tror en tjej i 27 årsåldern är intresserad av honom, fick svaret ”dra åt helvete”, trevligt

Äckel, otrevlig dessutom. Jag skrev om det i en annan tråd om hur det finns helt verklighetsfrånvända gamla snubbar som raggar på en som är 20 år yngre än dem.

Respektera ens önskade åldersspann gör de inte heller.
Citera
2020-09-04, 20:05
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Äckel, otrevlig dessutom. Jag skrev om det i en annan tråd om hur det finns helt verklighetsfrånvända gamla snubbar som raggar på en som är 20 år yngre än dem.

Respektera ens önskade åldersspann gör de inte heller.

Ja vissa blir så otroligt otrevliga, sjukt! Såg också nån skrev här ”man skickar flirt och gillar bild men får ingen like eller flirt tillbaka” men nej kanske för att man inte är intresserad, är det så svårt att förstå eller? Jag har skickat like på bild och även skrivit till killar ibland utan att få svar och jag deppar inte ihop för det, den killen va inte intresserad helt enkelt, det är inte svårare än så.
Citera
2020-09-04, 20:51
Citat:
Jag tycker att det är bra av dig att svara att du inte är intresserad. Många tjejer brukar inte svara alls vilket jag tycker är lite trist. Kanske får de så många mejl att de inte orkar svara alla. Men om man har möjlighet tycker jag det är schysst att lägga ner några få sekunder för att skicka iväg ett "ej intresserad".

Trist att du fått såna där svar tillbaka men jag tror att de flesta "normala" killar inte kommer med såna där svar. Du har nog haft otur och fått någon desperat, omogen kille på kroken.
Citera
2020-09-04, 21:06
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:

Måste säga att det är hederligt av dig att svara fastän du inte är intresserad. Det känns oftast trevligare än att bli ignorerad. Sen beror det självklart också på hur du ger uttryck för ditt ointresse.

Det låter dock märkligt att du får meddelanden av äldre män. Vad har du ställt in för ålderspann? Jag trodde inte att användare som befann sig utanför ens angivna ålderspann kunde se ens profil. Det gick förr men efter den stora uppdateringen som skedde förra hösten ändrades mycket.
Citera
2020-09-04, 21:23
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag tycker att det är bra av dig att svara att du inte är intresserad. Många tjejer brukar inte svara alls vilket jag tycker är lite trist. Kanske får de så många mejl att de inte orkar svara alla. Men om man har möjlighet tycker jag det är schysst att lägga ner några få sekunder för att skicka iväg ett "ej intresserad".

Trist att du fått såna där svar tillbaka men jag tror att de flesta "normala" killar inte kommer med såna där svar. Du har nog haft otur och fått någon desperat, omogen kille på kroken.

Ja jag har gjort båda, ibland svarar jag och ibland inte och då har det helt berott på hur killen skrev, jag har som grej att är man trevlig mot mig då är jag trevlig tillbaka oavsett intresse. Men vissa tar ett ointresse tillbaka väldigt hårt och känner behov av att smutskasta och förolämpa. Men ja jag har nog haft otur och vill påpeka att detta inte händer med alla, många tar det bra.
Citera
2020-09-04, 21:27
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:

Svenskar är extremt åldersfixerade, förutom kändisar, de flesta brukar väl därför respektera det tänker jag. Kollar jag här i Firenze, brukar tjejer från 25 och uppåt ha inställt på max 45. Inte alla men väldigt vanligt. Är mannen snygg och bra duger det för dem tydligen. Sedan beror det väl på vad man söker för relation, kanske bara date, vem vet.

Dock är det normala som alltid i världen 0-10års skillnad.

Min bästa vän blev ihop med en 27åring när han var 43, inget ovanligt direkt, det händer då och då. Skulle han inte frågat hade det ju inte blivit något som du kanske förstår, de har 2 ungar nu och verkar stortrivas.
Senast redigerad av Xpander- 2020-09-04 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in