2020-01-10, 20:13
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Okej, då är jag med
Bra
Citera
2020-01-12, 14:50
Medlem
mr-mystics avatar
Har de tagit bort möjligheten att söka på medlemmars HP-namn? Är det som Badoo nu, för där har det väl aldrig varit möjligt?
Citera
2020-01-12, 18:27
Medlem
Eftersom jag numera är gift ska jag dela med mig av hur ni får dejter på appar som den här i några enkla steg.

1. Ha en bild på dig själv ensam där man ser hela kroppen eller åtminstonde överkroppen. Detta gör att folk ser att du inte är överviktig eller nått. Om du är överviktig är det fortfarande bättre att visa det direkt.

2. Ha en bild där ni är med vänner och gör någon aktivitet, alternativt en bild med vänner och en till där du själv gör någonting. Detta visar socialt värde och att ni har en personlighet.

3. Ha INTE nakenbilder eller halvnakna bilder vid en toalettspegel.

3. Spendera max en timme om dagen på appen. Folk kan se när ni är inne och om ni är där 24/7 verkar ni patetiska eller tror de ni är en bot.

4. Skriv först men aldrig mer än ett meddelande. Efter hon svarat kan du skriva två meddelande mellan hennes svar max. Detta tar bort risken att verka desperat om ni inte skriver som idioter.

5. Var ärlig med vad du vill men fokusera inte överdrivet på det om kvinnan inte själv verkar mycket intresserad. Kvinnor respekterar ärlighet och är ironiskt nog själva inte på appen för att gifta sig direkt fast de skriver som det i sina presentationer. Skökor är de och ska behandlas som det (jk)

6. Fråga om att träffas på neutral mark ganska tidigt. Många kvinnor vill bara ha bekräftelse och kommer snacka i veckor utan en tanke på att träffas. Ta bort dessa. 2 dagar är max vad jag skrev med folk utan att träffas. Längre tid än så visar på låg självrespekt. Din tid är viktigare än så.

Neutral mark så hon känner sig säker. Ibland hemma hos henne men aldrig hos dig om inte hon föreslår det.

7. Presentation är inte nödvändig då kvinnor precis som män går på bilder. Med det sagt kan du tjäna på att skriva din längd om du är lång eller något skämtsamt. Bry dig inte om att vara orginell då hälften av alla kvinnor copy pastear sina beskrivningar och skrattar när de sjãlva läser den.
Citera
2020-06-18, 09:51
Medlem
Besticks avatar
Herre jävlar vad värdelöst HP blivit! Hängde där för 4-5 år sen och då var det faktiskt en helt okej sida som ändå kunde ge liiite utdelning om man bara ansträngde sig.

Nu är det helt dött. Max fem personer från ens närområde, otroligt mycket reklam, dålig/ful design som är svårnavigerad... Fy fan!

Som om det inte var tillräckligt svårt att nätdejta och få till en träff.
Citera
2020-06-18, 10:29
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Herre jävlar vad värdelöst HP blivit! Hängde där för 4-5 år sen och då var det faktiskt en helt okej sida som ändå kunde ge liiite utdelning om man bara ansträngde sig.

Nu är det helt dött. Max fem personer från ens närområde, otroligt mycket reklam, dålig/ful design som är svårnavigerad... Fy fan!

Som om det inte var tillräckligt svårt att nätdejta och få till en träff.
Jag har hängt på Happy Pancake i perioder sen 2007. Kan hålla med dig om att sidan inte är vad den en gång var.
Citera
2020-06-18, 10:56
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag har hängt på Happy Pancake i perioder sen 2007. Kan hålla med dig om att sidan inte är vad den en gång var.
Om du hängt där sedan 2007 kan det ju aldrig ha varit särskilt bra för att hitta långsiktiga relationer i alla fall.
Citera
2020-06-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Jag har bilder från alla möjliga vinklar/avstånd/pose etc just in case. Haar ingenting att dölja så japp det är braa att man har många bilder. Enbart en bild kan vara jävligt missvisande...

Kan vara en fördel att det är missvisande också.
Citera
2020-06-18, 11:44
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Om du hängt där sedan 2007 kan det ju aldrig ha varit särskilt bra för att hitta långsiktiga relationer i alla fall.
Nej, för mig har det inte fungerat. Jag fick till en dejt 2007 med en tjej jag hade snackat med på Happy Pancake men hon var inte riktigt min typ. Började snacka med en annan tjej några veckor senare och hon var helt i min smak men när jag föreslog att vi skulle ses dog kommunikationen ut. Därefter har det varit ganska dött på dejtingfronten för mig.

Men skam den som ger sig! Det är bara att fortsätta kämpa på. Någon gång lär man ju träffa tjejen man letat efter i hela sitt liv
Citera
2020-06-18, 12:11
Moderator
pbos avatar
Citat:
Nej, för mig har det inte fungerat. Jag fick till en dejt 2007 med en tjej jag hade snackat med på Happy Pancake men hon var inte riktigt min typ. Började snacka med en annan tjej några veckor senare och hon var helt i min smak men när jag föreslog att vi skulle ses dog kommunikationen ut. Därefter har det varit ganska dött på dejtingfronten för mig.

Men skam den som ger sig! Det är bara att fortsätta kämpa på. Någon gång lär man ju träffa tjejen man letat efter i hela sitt liv
Dessa appar säljer hopp inte relationer.
Citera
2020-06-18, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Dessa appar säljer hopp inte relationer.
Jag lever på hoppet så de får nog sälja hopp till mig ett tag till

Det finns ju folk som har träffats via nätet och där det har lett till långvariga relationer, så för vissa fungerar det.

Men jag tror att det är svårare via nätet att få till en relation jämfört med i verkliga livet. När man träffar någon i verkliga livet är ju personen fysiskt närvarande och det blir lättare att bilda sig en uppfattning om vem personen är. Man får en bättre helhetsbild helt enkelt.

På nätet saknar man initialt denna interaktion. Där har man bara bilder och en beskrivning att gå på när man ska avgöra om någon är intressant eller ej. Och då blir det ju så att utseende och andra parametrar spelar en större roll. Att leta efter någon på en dejtingsajt är nästan som att titta i en produktkatalog; man vill såklart hitta produkten som har den bästa specifikationen.
Citera
2020-06-18, 15:44
Medlem
Citat:

Igenkänning. Jag har bangat ett sånt förslag några gånger. Det betydde inte att mitt intresse för personen inte fanns kvar utan hade andra förklaringar.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-06-18 kl. 16:09.
Citera
2020-06-18, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Igenkänning. Jag har bangat ett sånt förslag några gånger. Det betydde inte att mitt intresse för personen inte fanns kvar utan hade andra förklaringar.
Det är nog inte helt ovanligt att folk ibland drar sig ur av olika anledningar. Lite synd bara då man kanske går miste om tjejen/killen i sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in