Citat:
Ursprungligen postat av
cdf2208
Så otroligt trött på nätdejting nu att de ska vara så förbannat svårt att hitta seriösa tjejer? För ca 10 år sedan provade jag nätdejting första gången och på den tiden var det jätte enkelt att få till en dejt snabbt utan massa krångel, träffade min första tjej på HappyPancake, vi var ihop ca 2 år sen träffade jag min andra tjej också via HappyPancake vi var ihop ca 5 år. Nu känns de i princip omöjligt att få till en seriös dejt utan massa krångel, fan enklare att träffa någon enbart för att ligga än något seriöst, men de kanske har förändrats mycket under dessa år, vad vet jag. Men personligen har jag kommit till vägs ände att jag funderar på att prova någon betalsida för dejting och skulle behöva ha lite tips vilken jag bör välja? Tinder/badoo och liknande appar att betala för kommer jag ALDRIG göra utan tänker mig typ som HappyPancake fast betalande och där folk faktiskt är intresserade av att ses IRL och inte bara skriva dag ut och dag in eller bete sig som idiotier. Jag undrar många gånger varför vissa tjejer äns är medlemmar på dejtingsidor när de inte är intresserade för så fort de kommer till byta nummer eller prata på kik så är de bara massa bullshit. Finns säkert många som tycker ”ah men de är nice att ligga runt osv” jag har tröttnat på bara träffa folk ”för att ha lite kul”. Så vad rekommenderar ni?
Jag tror inte att det finns
någon dejtingsida idag, gratis eller ej, som fungerar särskilt bra om man är ute efter något seriöst. Många tjejer som hänger på de här sidorna verkar bara vara ute efter bekräftelse och uppmärksamhet, snarare än att vilja träffa någon att dela sitt liv med. Därmed inte sagt att det inte kan fungera, men det jag menar är att det är en utmaning att hitta en vettig tjej där.
Dessutom är utseende väldigt viktigt nuförtiden också, så om man inte ser bättre ut än den genomsnittlige mannen, så minskar chanserna att överhuvudtaget få något svar på sina meddelanden. Tjejer på de sajter som kostar pengar tänker inte annorlunda. Även där är utseende viktigt.
Kort sagt känns det ut som att nädejting i allmänhet blivit mycket sämre genom åren.
Några sajter du kan prova är:
https://www.motesplatsen.se/
https://www.elitsinglar.se/
Jag har provat båda dessa utan framgång. Men jag är antagligen ful så jag är inte rätt person att säga huruvida de här sidorna fungerar bättre än HP.
Lycka till!