2021-08-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Du behöver inte övertyga mig. 😉
Jag har egna erfarenheter från HP som ser ungefär likadana ut.

Hur vet du att de bara är ute efter sex? Har du frågat dem?
Citera
2021-08-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur vet du att de bara är ute efter sex? Har du frågat dem?
Tja, en del.
Jag hängde där i ett par år.
Först för att se om jag kunde träffa någon (det gav jag upp rätt omgående), och därefter i studiesyfte.
Det var riktigt intressant.
Citera
2021-08-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Nu är det ju så att jag aldrig direkt sliskigt skrev att jag bara ville knulla med samtliga. Det har kallprat osv tills jag frågade efter snapchat eller annat medium som det tog emot. Detta då många tyckte att jag var som ”alla andra män” som ville utbyta bilder osv. Därav manshatande meddelanden och blockeringar. Det roliga är att många själva har lösa bilder på sig själva där man rent utsagt lägger upp ”horbilder” till selfies från gymmet där man tydligt poserar för att se sexig ut. Ändå skriver de att de medtar efter seriöst. Vilken människa letar seriöst när man har bilder på kraftigt u-ringade bröst eller putar med röv och läppar? Och varför skriver samtliga redan efter ett meddelande ”vad söker du här?”

Det hela är så urvattnad och löjligt och dubbelmoralen är extrem. Tror dessa seriöst att man vill förbinda sig med trasiga singelmorsor och sönderfestade kvinnor som alla redan gått in i väggen?

De har urringade bilder för att andra kvinnor har det och de måste fånga din uppmärksamhet och vet att du kanske pga. tuttbilden stannar kvar på just deras sida och inte går vidare till alla andra kvinnors tuttbilder. När din uppmärksamhet på dem väl är fångad, vill de förmodligen ha en seriös relation med dig (om de finner dig intressant dvs.). Inte bara sex.
Citera
2021-08-13, 02:05
Medlem
Citat:
Tja, en del.
Jag hängde där i ett par år.
Först för att se om jag kunde träffa någon (det gav jag upp rätt omgående), och därefter i studiesyfte.
Det var riktigt intressant.

Så du frågade en del? Hur många av alla du träffade frågade du? Och vad frågade du? Frågade du rätt ut om de bara var ute efter sex? Frågade du dem innan ni hade sex eller efter att ni hade haft sex?
Citera
2021-08-13, 02:08
Medlem
Citat:
Så du frågade en del? Hur många av alla du träffade frågade du? Och vad frågade du? Frågade du rätt ut om de bara var ute efter sex? Frågade du dem innan ni hade sex eller efter att ni hade haft sex?
Nu missade du nog lite av infon jag skrev.
Läs om, läs rätt.
Citera
2021-08-13, 02:24
Medlem
Citat:
Nu missade du nog lite av infon jag skrev.
Läs om, läs rätt.

Jag anser inte att jag har fått svar på min fråga. Jag frågade om du har frågat dem om de bara var ute efter sex. Har du det?
Citera
2021-08-13, 11:47
Medlem
Citat:
Jag anser inte att jag har fått svar på min fråga. Jag frågade om du har frågat dem om de bara var ute efter sex. Har du det?
Nej. Du frågade följande:

Citat:
Ja.
Jag träffade inga.
Jag ställde olika frågor.
Jag ställde frågor på olika sätt.
Innan (det är fortfarande innan)

Ur dejtingsynpunkt blev jag rätt äcklad av folks beteende och gav som sagt upp tankarna på att hitta någon där rätt omgående.
Citera
2021-08-13, 13:29
Medlem
Antingen ett väldigt snyggt utseende eller mycket pengar verkar locka många av tjejerna/kvinnorna där.
Citera
2021-08-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Träffade min fru på HP, hon var dock en av max 10 stycken tjejer som jag skrev med som ledde till dejt. Det är inte heller lätt för tjejerna att svara då det dundrar in 50 meddelanden om dagen. Min fru säger det är bara ren tur att hon svara just på mitt meddelande. (jag var en av dem senaste som skrivit till henne) Så jag förstår ditt dilemma, internet dejting är inget för killar känns det som tyvärr.
Citera
2021-08-13, 14:22
Medlem
Findusofelixs avatar
Har inte någon egen erfarenhet, men har en väninna som använde denna app en kort tid för att eventuellt hitta en man i liknande ålder för en seriös relation.
Hon fick mest förslag från upptagna män som ville ha lite äventyr vid sidan om, vilket hon inte var intresserad av.
Hon hade inte några lättklädda bilder, och beskrev sig på ett ärligt sätt och talade om att hon sökte någon trevlig man för en seriös relation, inga "äventyr".

Men hon tröttnade på dom förslag hon fick, för även om det var "städat" i kontakten till en början, så ville många män snabbt sexchatta och få "privata" bilder, men aldrig ses irl. Hon gav snabbt upp denna app och träffade en man via jobbet som hon än idag håller ihop med...
Men det kan säkert finnas både mer och mindre seriösa människor, av olika slag, så det är nog bäst att själv prova och se om det ger det resultat man önskar.
Citera
2021-08-13, 15:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Har inte någon egen erfarenhet, men har en väninna som använde denna app en kort tid för att eventuellt hitta en man i liknande ålder för en seriös relation.
Hon fick mest förslag från upptagna män som ville ha lite äventyr vid sidan om, vilket hon inte var intresserad av.
Hon hade inte några lättklädda bilder, och beskrev sig på ett ärligt sätt och talade om att hon sökte någon trevlig man för en seriös relation, inga "äventyr".

Men hon tröttnade på dom förslag hon fick, för även om det var "städat" i kontakten till en början, så ville många män snabbt sexchatta och få "privata" bilder, men aldrig ses irl. Hon gav snabbt upp denna app och träffade en man via jobbet som hon än idag håller ihop med...
Men det kan säkert finnas både mer och mindre seriösa människor, av olika slag, så det är nog bäst att själv prova och se om det ger det resultat man önskar.

dom flesta män är svin på såna appar så jag är inte förvånad. träffa nån via jobbet är bättre ja eller via bekanta.
många bör ju ta sig en titt i spegeln och fråga sig själva vafan håller jag på med... vi har en värdelös dejtkultur i det här landet...
Citera
2021-08-13, 15:30
Medlem
Citat:
Nej. Du frågade följande:

Ja.
Jag träffade inga.
Jag ställde olika frågor.
Jag ställde frågor på olika sätt.
Innan (det är fortfarande innan)

Ur dejtingsynpunkt blev jag rätt äcklad av folks beteende och gav som sagt upp tankarna på att hitta någon där rätt omgående.

Så du frågade om de endast var ute efter sex? Hur många i antal frågade du om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in