2020-07-12, 17:18
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Ett problem jag tycker mig se är dock att tjejernas ego-boost inte blir tillfredsställt på detta vis.
Att som tjej ta första steget är nog för många otänkbart.

Tror tjejer njuter lite för mycket av att se den där 50 nya-medelanden-inkorgen av desperata män.
Ja, det vanligaste är ju tyvärr fortfarande att killen ska ta första kontakten. Jag önskar att tjejer blev lite mer "på" och i större utsträckning vågade ta den första kontakten. Vi lever inte på 50-talet längre. Det är väl inget fel att som tjej ta första steget? Flera är säkert rädda att de skall uppfattas som desperata eller något men jag tror många killar verkligen skulle uppskatta om tjejerna vågade inleda kontakten.

Tror du har rätt i att många tjejer skulle sakna sin fulla mejlbox och troligtvis inte bli långvariga på sajten. Men kvar blir kanske de som är lite seriösare och inte lika bekräftelsekåta?

Någon kanske kan skapa en sån här sida någon gång. Jag skulle absolut prova bli medlem då om det är gratis.
Citera
2020-07-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag tror fortfarande en sån här sida skulle vara bra. Ett av problemen är väl att det går så många killar på en tjej så tjejer får massor av meddelanden. Istället för att en tjej får 50 meddelanden en kväll kan hon istället ta initiativ och kontakta de killar hon finner intressanta och som hon vill ha svar ifrån. Då får hon bara meddelanden från de killar hon själv är intresserad av. Jag ser det som en fördel för både tjejer och killar. Tjejer slipper överfulla mailboxar och killar slipper skicka ett meddelande som drunknar bland hennes 50 andra meddelanden och som riskerar att aldrig bli läst.
Problemet är att folk inte förstår att social dialog numera är normalt över nätet och även om män och kvinnor vill dejta, vill de oftast känna något. Något meddelande gör knappast en superintresserad, särskilt inte när man fått exakt samma frågor 678 ggr tidigare. Intresset väcks inte av: Vadarbetardumedvarborduhurlängeharduvaritsingelber ättameromdigsjälvvadsökerduhär osv. 😴

Är tydligen erkänt ett troll eller avtrubbad, men helt ärligt, hur ska jag uppleva ett varierande bildflöde med samma skitfrågor i flera år eller när män blir otrevliga men kränkta av att man kan svara tillbaka? Dejting världen tillhör männen, annars skulle de sluta ställa så mycket krav och även bestämma hur jag är efter deras trångsynta bild.

Du kan glömma hela idén. Först måste dejting världen förändras. Ingen orkar ta män på allvar
Citera
2020-07-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ja, det vanligaste är ju tyvärr fortfarande att killen ska ta första kontakten. Jag önskar att tjejer blev lite mer "på" och i större utsträckning vågade ta den första kontakten. Vi lever inte på 50-talet längre. Det är väl inget fel att som tjej ta första steget? Flera är säkert rädda att de skall uppfattas som desperata eller något men jag tror många killar verkligen skulle uppskatta om tjejerna vågade inleda kontakten.

Tror du har rätt i att många tjejer skulle sakna sin fulla mejlbox och troligtvis inte bli långvariga på sajten. Men kvar blir kanske de som är lite seriösare och inte lika bekräftelsekåta?

Någon kanske kan skapa en sån här sida någon gång. Jag skulle absolut prova bli medlem då om det är gratis.
Full mailbox har man enbart som aktiv och det blir ett heltidsarbete då att svara.

Oroa er inte. Man får absolut inte bekräftelse eller någon uppmärksamhet att leva på av män online. Varför skulle ni annars misslyckas?
Citera
2020-07-16, 22:30
Medlem
Vet inte om någon annan har samma "problem", men om jag startar appen, sen startar andra appar och använder dem, så loggas jag automatiskt in på hp-appen igen när jag inte ens öppnar den, utan öppnar andra appar? För att den ligger i bakgrunden.
Citera
2020-07-17, 20:05
Moderator
pbos avatar
Lite inspirerad av en annan tråd här tänkte jag byta profilbild på HP till den coolaste någorlunda nya bild jag har på mig själv. Visserligen tagen mest på ploj, men jag blev att se äkta hård ut istället för ett snällt leende som annars. Men är man hård så har man solglasögon och huvudbonad, så bilden blev naturligtvis underkänd av HPs stenhårda granskare. Suck. Snäll-pbo får vara kvar...

Nu börjar jag fundera på andra sätt att testa HP. Jag har ett ganska brett men inte orimligt ålderintervall inställt. Det verkar ju inte ge napp. Vad händer om jag chockändrar det till opassande ungt eller högre än jag normalt tänker mig? Kan man hitta nya målgrupper där konkurrensen är mindre?
Citera
2020-07-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Lite inspirerad av en annan tråd här tänkte jag byta profilbild på HP till den coolaste någorlunda nya bild jag har på mig själv. Visserligen tagen mest på ploj, men jag blev att se äkta hård ut istället för ett snällt leende som annars. Men är man hård så har man solglasögon och huvudbonad, så bilden blev naturligtvis underkänd av HPs stenhårda granskare. Suck. Snäll-pbo får vara kvar...

Nu börjar jag fundera på andra sätt att testa HP. Jag har ett ganska brett men inte orimligt ålderintervall inställt. Det verkar ju inte ge napp. Vad händer om jag chockändrar det till opassande ungt eller högre än jag normalt tänker mig? Kan man hitta nya målgrupper där konkurrensen är mindre?

Tråkigt att de inte godkände den. Det var väl solglasögonen de inte gillade... OM du vill ha en kvinnlig åsikt gällande vilka bilder som kan vara bättre än andra, finns jag på pm.

Angående åldersintervallet kan du ju alltid testa. Men jag skulle tro att de nya du isf får chans på är de som är äldre.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-07-17 kl. 20:18.
Citera
2020-07-17, 21:23
Medlem
Tycker hela grejen med nätdejting ballat ur helt! Allt från störda människor som gör vistelsen där för andra till en skräckfilm till de som har uppblåsta egon med kravlistor långa som romaner!
Det senaste verkar vara att blockera innan personen ens övervägt att kolla in motpartens profil eller höra av sig😲 Upptäckte detta nyligen och förstår inte riktigt vitsen med det😂
Självklart ska både tjejer och killar höra av sig, nåt annat bara löjligt år 2020!
Verkar omöjligt att träffa någon vettig person via nätdejting idag men kanske funkar för vissa?
Citera
2020-07-17, 23:59
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tråkigt att de inte godkände den. Det var väl solglasögonen de inte gillade... OM du vill ha en kvinnlig åsikt gällande vilka bilder som kan vara bättre än andra, finns jag på pm.

Angående åldersintervallet kan du ju alltid testa. Men jag skulle tro att de nya du isf får chans på är de som är äldre.
Tack för erbjudandet, men jag tror inte jag faller på mina bilder. De visar rätt bra vem jag är på ett positivt sätt. Om det sedan inte är intressant hos dem som tittar på dem så är det ju lika bra att de väljer bort mig. Tänkte dock det kunde vara kul att ha coola bilden som profil istället för en bland flera för att se om det ändrade besöksfrekvensen.

Får se om jag börjar dribbla med åldrarna. Finns ett psykologiskt trick att göra precis tvärtom mot vad man brukar när man kört fast i något. Kunde ju vara en idé.
Citera
2020-07-18, 13:55
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Trodde aldrig att jag skulle skriva det här men så kom dagen. Efter nästan 3 års letande på HP hittade jag tillslut en vettig tjej som jag inlett ett förhållande med. Hon är visserligen några år äldre än vad jag tänkte mig från början men det får jag leva med. Men det har inte varit lätt. Finns många gånger då jag varit så pass irriterad på kvinnosläktet att jag velat hoppa från balkongen. Tror det som hjälpte mig i längden var mitt tålamod och min relativt gedigna och välskrivna presentationstext. Visst, bilder är viktiga men det finns gott om kvinnor som själva inte ser bra ut och vet med sig att de inte bara kan gå efter supermodellerna. I övrigt önskar jag er alla lycka till och hoppas att jag slipper nätdejtingen för gott.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-07-18 kl. 13:58.
Citera
2020-07-18, 14:23
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Trodde aldrig att jag skulle skriva det här men så kom dagen. Efter nästan 3 års letande på HP hittade jag tillslut en vettig tjej som jag inlett ett förhållande med. Hon är visserligen några år äldre än vad jag tänkte mig från början men det får jag leva med. Men det har inte varit lätt. Finns många gånger då jag varit så pass irriterad på kvinnosläktet att jag velat hoppa från balkongen. Tror det som hjälpte mig i längden var mitt tålamod och min relativt gedigna och välskrivna presentationstext. Visst, bilder är viktiga men det finns gott om kvinnor som själva inte ser bra ut och vet med sig att de inte bara kan gå efter supermodellerna. I övrigt önskar jag er alla lycka till och hoppas att jag slipper nätdejtingen för gott.
Gratulerar till din och din kärestas lycka! Må ni få många lyckliga år tillsammans. Och tack för att du skriver och berättar som en uppmuntran till oss andra. Trägen vinner alltså även på HP om vi ska gå efter ditt exempel.
Citera
2020-07-18, 14:23
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Man får gratulera! Roligt höra att det faktiskt fungerar ibland där på pannkakan, även om det kan ta sin tid och ibland känns stört omöjligt. Jag ska nog köra igång igen snart med HP igen.
Citera
2020-07-18, 14:59
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Gratulerar till din och din kärestas lycka! Må ni få många lyckliga år tillsammans. Och tack för att du skriver och berättar som en uppmuntran till oss andra. Trägen vinner alltså även på HP om vi ska gå efter ditt exempel.

Tack så mycket. Även om jag, efter många om och men, lyckades hitta en tjej via HappyPancake vet jag helt ärligt inte om jag skulle rekommendera någon att börja nätdejta - troligtvis inte. Det finns betydligt bättre och mindre plågsamma sätt att skaffa partner på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in