2017-02-20, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Vad skulle skillnaden vara?

Tinder har bilder samt profilbeskrivning (om du vill), många damer skriver att dom är inte där för casual sex.
Riktiga profiler samt matchningen indikerar ett visst mått av intresse från båda parter.

Men du har en poäng om framtida fru, den gäller dock all online dating. Framtida fru träffar man inte online lämpligen.

Jag ar inte 20 ar langre. Jag har fatt intrycket att Tinder ar for kids som bara ar ute efter att ligga runt lite. Jag tror fortfarande pa online dejting. Har traffat en hel del fina tjejer genom aren och haft langa forhallanden med. Har bara av olika anledningar aldrig lett till mer.
Citera
2017-03-30, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Måste bara få dela med mig av mitt mörka lyckorus ang. HP.

En tjej som jag skrev till för ngt/några år sedan var smal och snygg (för att vara HP) och dissade mig. Inget konstig med det egentligen och inte blev jag bitter inte, men du vet när någon har fått sitt ego uppumpat bortom all kontroll så personen tror att denne är hetare än hetast men egentligen ingenting man normalt skulle vända sig om efter på stan.

Hur som! Nu, äldre, tjockare (!!) och inget speciellt alls.. gissa vem som tar kontakt med mig och gillar allt jag har haha. Är 100% på att hon inte ens kommer ihåg mig.

"revenge is a dish best served cold"

Märkt att äldre kvinnor ser bättre ut på sidan än yngre.
Citera
2017-03-30, 07:01
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tänkte dela med mig om något som hände för cirka 5-6 dagar sedan. Vill börja med att säga att jag inte är världens snyggaste heller.

Jag har vistats på HP i ett bra tag. Har inte alltid varit superaktiv utan finns perioder då jag är aktiv och ibland kan det hända att jag inte loggar in på flera veckor. Jag har aldrig haft en profilbild på mig, inte ens i albumet. Sedan bestämde jag mig för att lägga upp en bild i albumet..inget hände. Efter några dagar bestämde jag mig för att göra samma bild till profilbild i stället. Nu har jag fått flera "likes" på min bild, och nu "likas" även min presentationstext (som jag alltid haft) hur mycket som helst. Två tjejer har även skrivit till mig och själva tagit kommandon och varit väldigt "på". Och dom jag själv skriver till ger gett mig mycket bra respons. Allt detta inom loppet av 5-6 dagar ungefär.

Så ladda upp en schyst profilbild och skriv en bra presentation.
Citera
2017-03-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Tänkte dela med mig om något som hände för cirka 5-6 dagar sedan. Vill börja med att säga att jag inte är världens snyggaste heller.

Jag har vistats på HP i ett bra tag. Har inte alltid varit superaktiv utan finns perioder då jag är aktiv och ibland kan det hända att jag inte loggar in på flera veckor. Jag har aldrig haft en profilbild på mig, inte ens i albumet. Sedan bestämde jag mig för att lägga upp en bild i albumet..inget hände. Efter några dagar bestämde jag mig för att göra samma bild till profilbild i stället. Nu har jag fått flera "likes" på min bild, och nu "likas" även min presentationstext (som jag alltid haft) hur mycket som helst. Två tjejer har även skrivit till mig och själva tagit kommandon och varit väldigt "på". Och dom jag själv skriver till ger gett mig mycket bra respons. Allt detta inom loppet av 5-6 dagar ungefär.

Vad för typ av profilbild är det du har som gav denna respons? Själv hade jag inte samma tur och insåg rätt snabbt att internetdejting inte var nåt för mig. Har man ett anonymt utseende måste man ju träffa den snygga tjejen IRL för att ha en chans.... Det är iallafall min erfarenhet.
Citera
2017-03-31, 19:38
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad för typ av profilbild är det du har som gav denna respons? Själv hade jag inte samma tur och insåg rätt snabbt att internetdejting inte var nåt för mig. Har man ett anonymt utseende måste man ju träffa den snygga tjejen IRL för att ha en chans.... Det är iallafall min erfarenhet.

En helt vanlig profilbild, inget unikt med den på något sätt.
Citera
2017-04-01, 21:51
Medlem
Citat:

Revolutionerande tips! Att ingen har tänkt på det förut
Citera
2017-04-01, 22:19
Bannlyst
Citat:

Du får beskriva hur din profilbild är.
Citera
2017-04-02, 18:57
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Du får beskriva hur din profilbild är.

En sån där bild som alla här när man fotar sig själv framför spegeln.
Citera
2017-04-02, 19:10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Med andra ord, en av dem mest "basic" bilderna som finns där ute.
Citera
2017-04-02, 19:19
Medlem
franges avatar
Citat:

Ofaan? Så det är hemligheten alltså? Helt otroligt att ingen förstått det förut, alltså!
Citera
2017-04-02, 19:45
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ofaan? Så det är hemligheten alltså? Helt otroligt att ingen förstått det förut, alltså!

Innan ni raljerar över detta - det är få killar som har en bra skriven presentation. Detta är något även jag märkt.

Sen ang bilden. Som jag sagt, jag är verkligen inte snygg. Hade jag sett bra ut och sagt detta då skulle jag kunna förstå ert raljerande. Men jag ser average ut om inte under. Så ja, en bra bild och välskriven presentation ger resultat. Jag skulle vilja påstå att en bra skriven profil gör 75% av allt och 25% hänger på bilden.
Citera
2017-04-02, 21:46
Medlem
R.Bloodworths avatar
Och bara för att svara på ämnet igen. Bara för att man har mycket text så betyder det inte att profilen är välskriven eller bra. Det gäller helt enkelt att marknadsföra sig själv på ett "realistiskt" sätt. Kan tänka mig att alla killars/tjejers intressen nästan är likadana. Man tycker om resor, promenader och att träna. Det har nästan 90% av alla (kill)profiler gemensamt. Men det gäller att lägga fram det på "rätt" sätt, något jag är övertygad om att alla kan, tror många vill bara stressa ihop en text eller kanske redan på förhand tror att det är meningslöst att lägga ned energi på en bra text då den kommer att ignoreras iallafall.

Jag har under 90% av min tid på HP varit helt utan bild (hur idiotiskt det än är). Har trots detta då och då får beröm och "likes" på min presentation. Efter att ha laddat upp bild så har det ökat. Även tjejer har påpekat hur jag sticker ut i min presentation så det måste tyda på att många killar skiter i att skriva ihop något bra, eller så försöker man inte sticka ut helt enkelt.

Jag är bra på att få kontakt med tjejer, men är tyvärr ganska usel på att bygga vidare, verkar som att tjejerna tröttnar rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in