2023-04-20, 04:44
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobBobby
För det första. Får jag fråga hur gammal du är? Du låter precis lika svartvit som de flesta 80/90-talister. Du har förutfattade förklaringar dels hur jag funkar, dels vad jag menar. Jag vet vad introvert betyder! Du behöver inte förklara det för mig.

Jag kräver inte en roman. Jag vill absolut inte bli uppvaktad. Det är jag allergisk mot. Ett simpelt hej och vad pysslar du med duger som start. Jag har ingen lust att försköna mig själv och söker inte heller perfekta människor. Bara nån som är normal och seriös. Jag är faktiskt väldigt öppen, trevlig och rolig, både i skrift och IRL. Ofta jag som skriver mest och snabb på tangenterna. Däremot lever jag ett introvert liv, har inte många jag umgås med, har inte energi till ytliga relationer. Så därför jag vänder mig till nätet. Vägrar tro att det inte finns nån för alla där. Och jag vet att det finns de som vill ha en kvinna i samma ålder.

Först påstår du att jag har förutfattade meningar i samma mening så har du själv förutfattade meningar om en viss ålderskategori. Spelar väl ingen roll hur gammal jag är. Jag är man så jag vet vad vi män generellt prioriterar. Kan säga såhär det är inte jämngamla flickvänner vi vill ha. Min flickvän är drygt 10år yngre än mig vilket är lagom.

Du är liksom i klimakteriet eftersom du är i 50års åldern. Därför är en äldre man med låg sexlust lämplig för dig är en orsak. Men också är intresset överlag större bland män som är 10+år äldre än dig eftersom de männen ser dig som "ung". Så en man som är 60-65år är en perfekt gubbe för dig.

Det är ungdom och skönhet som vi män söker. En man som är 50år är svår att få om du själv är 49år. Den mannen vill ha en kvinna i 35-40års åldern. Om vi snackar bra och välvårdade män. Han kommer inte att gå efter en jämngammal kvinna eftersom han varken vill eller behöver göra det.

Försöker förklara för dig varför intresset är svalt bland männen. Antagligen stirrar du dig blind på män mellan 40-50år som har ordnade liv och ser välvårdade ut. Du är inte 25år längre när du kan välja och vraka. Du är en gammal gaggig tant som sjunger på sista versen.
Citera
2023-04-20, 08:10
Medlem
Citat:
Haha jag tänker detsamma..samma slitna killar..

Skillnaden är att dejtingmarknaden till stor del är kvinnornas.
Citera
2023-04-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Först påstår du att jag har förutfattade meningar i samma mening så har du själv förutfattade meningar om en viss ålderskategori. Spelar väl ingen roll hur gammal jag är. Jag är man så jag vet vad vi män generellt prioriterar. Kan säga såhär det är inte jämngamla flickvänner vi vill ha. Min flickvän är drygt 10år yngre än mig vilket är lagom.

Du är liksom i klimakteriet eftersom du är i 50års åldern. Därför är en äldre man med låg sexlust lämplig för dig är en orsak. Men också är intresset överlag större bland män som är 10+år äldre än dig eftersom de männen ser dig som "ung". Så en man som är 60-65år är en perfekt gubbe för dig.

Det är ungdom och skönhet som vi män söker. En man som är 50år är svår att få om du själv är 49år. Den mannen vill ha en kvinna i 35-40års åldern. Om vi snackar bra och välvårdade män. Han kommer inte att gå efter en jämngammal kvinna eftersom han varken vill eller behöver göra det.

Försöker förklara för dig varför intresset är svalt bland männen. Antagligen stirrar du dig blind på män mellan 40-50år som har ordnade liv och ser välvårdade ut. Du är inte 25år längre när du kan välja och vraka. Du är en gammal gaggig tant som sjunger på sista versen.

Hahaha du tror jag är bakom flötet. Klart jag förstår att män vill ha yngre. Men alla är faktiskt inte helt utseendefixerade och alla kan inte heller få yngre eller är intresserade av yngre. Jag är inte jättemogen själv så vill inte ha en äldre man, så är det. Och vissa kvinnor får faktiskt mer sexlust i klimakteriet. Vill inte heller ha en mkt yngre då jag tycker deras mentalitet är ganska så irriterande. Jag vill ha en avslappnad skön 70-talssnubbe helt enkelt som vill ha en avslappnad skän 70-talsbrud😁
Citera
2023-04-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio

Förresten..hade en 58-årig man som dejt på gång. Han tvekade över min yngre ålder 😅
Citera
2023-04-20, 17:38
Medlem
Citat:
Förresten..hade en 58-årig man som dejt på gång. Han tvekade över min yngre ålder 😅

Var nog annat än åldern.
Citera
2023-04-22, 22:00
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag fick i alla fall en middag hemma hos en svensk blond tjej i Lidköping under 2015.

Så helt bortkastad var inte raggandet på Happy Pancake.

Om du betraktar en enstaka middagsdejt som dessutom ägde rum för flera år sedan som en vinst så kan du inte ha särskilt höga krav på ditt nätdejtande.

Själv har jag träffat ett femtontal tjejer från enbart HappyPancake men tycker fortfarande att HappyPancake är värdelöst. Men det kanske är jag som har orimliga förväntningar och krav?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-04-22 kl. 22:03.
Citera
2023-05-13, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Om du betraktar en enstaka middagsdejt som dessutom ägde rum för flera år sedan som en vinst så kan du inte ha särskilt höga krav på ditt nätdejtande.

Själv har jag träffat ett femtontal tjejer från enbart HappyPancake men tycker fortfarande att HappyPancake är värdelöst. Men det kanske är jag som har orimliga förväntningar och krav?

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Du är inte ensam, typ alla tjejer som använder HP istället för tinder har extremt svårt kring det sociala, både kvinnor och män på HP är bottenskrapet, säger inte specifikt att du är det men de flesta.

Nu har jag tjej men testa hp för några år sedan mest på skoj, lät det bara ligga och märkte att jag fick extremt mycket besök men väldigt få meddelanden, kunde vara samma tjejer som besökte min profil 5 gånger om dagen och 10tal gånger i veckan utan att skriva nåt. En hel del likes osv men som sagt få meddelanden.

Kändes som dem hade svårt att ta kontakt och inleda en konversation och vänta på att jag skulle det, vilket aldrig hände.
Tinder är väl bara för de som vill knulla? Inget seriöst väl med tinder?
Citera
2023-05-13, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
De sitter på Tinder, inte på HP.

HP, Bumble osv är mer för "andra" som inte är super extroverta och lever med sociala medier och kan fixa detta i verkligheten och när det behövs via Tinder.
LOL tror du fått det om bakfoten. Tinder är känt för att vara de kåtas app dvs inget seriöst
Citera
2023-05-13, 10:28
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pauws
Tinder är väl bara för de som vill knulla? Inget seriöst väl med tinder?

Det beror väl lite på, min nuvarande tjej fick jag kontakt med genom tinder, inte för jag använde tinder seriöst eller att jag leta efter nåt, och hon testa det för första gången.
Citera
2023-05-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det beror väl lite på, min nuvarande tjej fick jag kontakt med genom tinder, inte för jag använde tinder seriöst eller att jag leta efter nåt, och hon testa det för första gången.
Har du några tips för att göra det mer seriöst?
Citera
2023-05-18, 11:11
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pauws
Har du några tips för att göra det mer seriöst?

Är du tjej eller kille?

Tinder är ju lite som du säger, oseriöst och mest för att ligga.
Tycker också många som påstås sig vara seriösa är helt hopplösa, skulle aldrig svajpa på någon som skriver typ "Söker bara seriöst".

Den enda rekommendationen jag kan ge är att ta det lite för vad det är, det är lite som ett lotteri, men man bör vara intresserad av att lära känna människor.
Citera
2023-12-21, 06:33
Medlem
Orkar inte läsa igenom alla inlägg här så det kanske redan har tagits upp. Men är det fler som inte kan ladda ner HP:s app till mobilen? Försöker men det står att "Den här appen är anpassad för en äldre version av android".
Helt sjukt ju. Har ändå några kontakter där nu och det skulle vara skönt att få en blänkare när man fått något meddelande t.ex istället för att logga in på hemsidan hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in