2017-04-08, 19:08
Medlem
Tips till killarna. Se till att ha en löjlig snygg profilbild och ljug i presentationstexten såpass möjligt som du kan. Det är vad kvinnorna själv gör på Happy Pancake. Ha inte dåligt samvete. Det handlar i slutändan om att ligga eller inte ligga, som Shakespeare själv så vackert uttryckte det.
Citera
2017-04-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Tänkte dela med mig om något som hände för cirka 5-6 dagar sedan. Vill börja med att säga att jag inte är världens snyggaste heller.

Jag har vistats på HP i ett bra tag. Har inte alltid varit superaktiv utan finns perioder då jag är aktiv och ibland kan det hända att jag inte loggar in på flera veckor. Jag har aldrig haft en profilbild på mig, inte ens i albumet. Sedan bestämde jag mig för att lägga upp en bild i albumet..inget hände. Efter några dagar bestämde jag mig för att göra samma bild till profilbild i stället. Nu har jag fått flera "likes" på min bild, och nu "likas" även min presentationstext (som jag alltid haft) hur mycket som helst. Två tjejer har även skrivit till mig och själva tagit kommandon och varit väldigt "på". Och dom jag själv skriver till ger gett mig mycket bra respons. Allt detta inom loppet av 5-6 dagar ungefär.

Så ladda upp en schyst profilbild och skriv en bra presentation.

Vad skrev tjejerna som ville ha kontakt då? Bara för att man blir kontaktad med ett Hej behöver det inte betyda att de är särskilt intresserade.
Citera
2017-04-09, 20:14
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad skrev tjejerna som ville ha kontakt då? Bara för att man blir kontaktad med ett Hej behöver det inte betyda att de är särskilt intresserade.

En av dem tjejerna pratar jag fortfarande med och hon vill träffa mig asap. Skojar inte. En annan av tjejerna tog det slut med efter 1 dag. Konstigt, då hon tog kommandot och berömde mitt utseende flera gånger. Hon bodde visserligen i en annan stad. En tredje tjej skrev till mig och vi chattade en kort stund sedan slutade hon att svara. Nu chattar jag med en tjej 35+ som är supersnygg och verkar gilla mig.
Citera
2017-04-09, 21:22
Medlem
R.Bloodworths avatar
Sen borde jag kanske också nämna att effekten var som allra bäst den första veckan jag ladda upp profilbild. Fick många besök, likes och ett par meddelanden. Nu har alla dessa saker upphört.
Citera
2017-04-09, 21:32
Medlem
monogams avatar
Den eviga frågan då..Hur i H får man till en bra bild på sig själv?
Jag kan inte vara den enda som är helt sämst på att ta kort??
Finns det inga säkra "kort" typ?
Citera
2017-04-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Öva framför kameran. Ta normala bilder rakt framifrån. I så många sammanhang av ditt liv som möjligt. Bilder visar en människa. Text i svart mot vitt gör det inte. Så se till att få in så många perspektiv som möjligt av ditt liv. Be människor om hjälp med att fotografera du i olika vardagssituationer och se fräsch ut men inte med en massa poseringar. Bil och motorcykel är så omoget att fota, liksom att slänga upp mängder med citat eller "roliga" bilder. Okej om du är som någon dokusåpearaktär annars är det bättre att spegla den du verkligen är.
Citera
2017-04-09, 22:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det där med att öva på att ta bild på sig själv, eller att ta flera och sedan välja ut den bästa (som jag gör) ser jag nästan som "falsk" marknadsföring.

En av dem största anledningarna till att jag bangat på träff, eller kanske den största anledningen jag bangar på träff, de inte för att jag är blyg eller skäms osv (kanske lite). De att jag ska träffa tjejen jag chattat med och att hon ska få en chock, typ "VAH! är det där han? Han ser ju inte alls ut så här på bild". Det är det jag är skiträdd att utsätta mig och tjejen för. För på bilder blir det rätt till slut, efter flera försök och rätt vinkel. Hade jag fått bekräftelse i rl så hade den tanken inte bitit lika hårt på mig, men nu har jag aldrig fått det. Får komplimanger för bilder..men bilder är bilder, alla kan se bra ut på dem.
Citera
2017-04-09, 22:26
Medlem
Citat:
Det där med att öva på att ta bild på sig själv, eller att ta flera och sedan välja ut den bästa (som jag gör) ser jag nästan som "falsk" marknadsföring.

En av dem största anledningarna till att jag bangat på träff, eller kanske den största anledningen jag bangar på träff, de inte för att jag är blyg eller skäms osv (kanske lite). De att jag ska träffa tjejen jag chattat med och att hon ska få en chock, typ "VAH! är det där han? Han ser ju inte alls ut så här på bild". Det är det jag är skiträdd att utsätta mig och tjejen för. För på bilder blir det rätt till slut, efter flera försök och rätt vinkel. Hade jag fått bekräftelse i rl så hade den tanken inte bitit lika hårt på mig, men nu har jag aldrig fått det. Får komplimanger för bilder..men bilder är bilder, alla kan se bra ut på dem.
De flesta som inte är narcissister känner så. Tror jag iallafall. Klart som tusan att man skälver lite av rädsla att inte duga men det är normalt. Jag kör också racet av att aldrig framhäva mig (överlag, jag tar snygga bilder oftast när jag lägger upp dem på nätet om än inte jämt) och det är ett bottennapp i dejtingsammanhang. Människor under en själv som är mycket sämre, värderas högre. Reklam kallas det och marknadsföring. Din dåliga självkänsla är som narrens snara om du inte passar dig.
Citera
2017-04-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monogam

1. Ha en bra kamera.

2. Låt andra ta foto på dig. Undvik selfies, speciellt inomhusselfies.

3. Fota hellre utomhus och ha något intressant motiv i bakgrunden. Typ du är på nån resa, gör något aktivt osv.

4. Klä dig snyggt, se vårdad ut och le.

Går inte att göra mycket mer. Det bästa är att göra något kul med kompisar och fota lite spontanbilder samtidigt, blir alltid några bra bilder som går att använda senare.
Citera
2017-04-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciceroni
Tips till killarna. Se till att ha en löjlig snygg profilbild och ljug i presentationstexten såpass möjligt som du kan. Det är vad kvinnorna själv gör på Happy Pancake. Ha inte dåligt samvete. Det handlar i slutändan om att ligga eller inte ligga, som Shakespeare själv så vackert uttryckte det.

Ja, men sen dyker man upp på dejten och är mycket fulare än på bilden och inte alls lika karismatisk som i sin profiltext. Blir knappast något ligga om man inte kan göra samma intryck på tjejen IRL som man gör på nätet. Har själv gjort ett tvåsiffrigt antal tjejer besvikna när det väl var dags för träff.

Citat:

Är själv också väldigt nervös för det inför varje träff. Har många gånger haft konversationer som flytit på jättebra med tjejer på HP, tinder, badoo osv och de är supertaggade på att ses. Sen kommer det där ögonblicket när man möts IRL och man bara känner direkt att de är besvikna och helst vill dra därifrån asap. Det händer mig på nästan alla mina dejter. Har i stort sett slutat träffa tjejerna från nätet och apparna nu eftersom jag inte vill vara med om den känslan fler gånger.
Citera
2017-04-10, 01:51
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Ja, men sen dyker man upp på dejten och är mycket fulare än på bilden och inte alls lika karismatisk som i sin profiltext. Blir knappast något ligga om man inte kan göra samma intryck på tjejen IRL som man gör på nätet. Har själv gjort ett tvåsiffrigt antal tjejer besvikna när det väl var dags för träff.

Är själv också väldigt nervös för det inför varje träff. Har många gånger haft konversationer som flytit på jättebra med tjejer på HP, tinder, badoo osv och de är supertaggade på att ses. Sen kommer det där ögonblicket när man möts IRL och man bara känner direkt att de är besvikna och helst vill dra därifrån asap. Det händer mig på nästan alla mina dejter. Har i stort sett slutat träffa tjejerna från nätet och apparna nu eftersom jag inte vill vara med om den känslan fler gånger.

Men ett stort eloge till dig som faktiskt gått och träffat tjejerna! Det är ett steg jag ännu inte vågat ta!
Men är du säker att det är ditt utseende som fått dom att backa?
Citera
2017-04-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix

Jag har aldrig blivit attraherad av någon från nätet utan alltid liksom känt att jag inte alls är intresserad. Ta det inte personligt. Sista killen träffade jag en längre tid trots att jag omedelbart ville vända när jag såg honom men tror att det är ovanligt att man ger killen en chans ändå. Han var inte värd det men det är en helt annan story. Dejta tjejer irl istället för att känna att du tas ner av träffarna. Kanske ändra stil, något som inte syns i konversationer över nätet men vid ett möte. Dåligt självförtroende och liknande syns också vid träff. Jag är sjukt imponerad av hur ni killar pallar så mycket motgångar och ändå fortsätter försöka. Ge inte upp, förr eller senare hittar du rätt tjej för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in