2017-11-20, 18:23
Medlem
Datasmurfen64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohhh
Varför tjejerna på HP har så höga förväntningar kommer jag aldrig förstå, särskilt då den absoluta större percentilen av användare inte är modeller precis.

Råkade överhöra en konversation mellan två kvinnor när jag åkte buss till jobbet häromdagen. Nu var det ju inte HP, men jag tror att det gäller ändå. Kvinnan radade upp en jättelång lista på krav om hon skulle dejta någon och det var allt möjligt kring utseende, status och pengar. Den bild som målades upp blev väl typ en bad-boy som är VD för ett multinationellt företag, ekonomiskt oberoende och tar hand om allt i hushållet och tar hand om kvinnans oäkta barn. Uppfylldes inte kraven så sa hon att hon hellre levde ensam. Det här kom från en knubbig medelålders alldaglig kvinna som jag skulle klassa som en trea och aldrig i livet ens skulle överväga att dejta. Min tanke i detta läge var att ” - nu slutar jag försöka dejta och hittar på en rolig hobby istället”
Citera
2017-11-20, 18:36
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag hade en period då responsen var väldigt hög, nu verkar det ha lagt sig och man är lika ointressant igen xD
Citera
2017-11-30, 11:47
Medlem
Hur länge är man avstängd från HP?
Citera
2017-12-22, 19:43
Medlem
Vet ni hur reglerna är för att lägga upp profilbild? Får man ha endast överkroppsbiöd eller är det obligatorisk med vanlig ansiktsbild?
Citera
2018-01-19, 10:24
Medlem
X.X.X.Ls avatar
Jag provade HP igen efter en tids inaktivering, snacka om att det har hänt saker.

Jag ingen modell lång ifrån, har en hyfsad profilbild.

Något jag märkte ganska snabbt på HP är att din Profil (Fakta om dig) är det som gäller i ögonen på dina besökare, det är helt otroligt att man blir dömd på den direkt istället för att dom frågar.

En som jag skickade mail till fick jag som svar: "Husdjur: nej och vill inte ha. Är du inte lite ute o cyklar nu då?"
Hon hade väldigt mycket djur

Jag tolkar det som så att jag har inga husdjur och jag vill inte ha det MEN det betyder inte att jag hatar husdjur och inte vill se dem. Har hon husdjur så accepterar jag det och jag är glad för alla typer av djur, men ansvaret som kommer med ett husdjur och att man är bunden vill jag undvika.

En annan gillade att åka skidor och dansa, något jag inte gillar har provat det not my style. Har även en främre korsbandsskada (Avsliten helt) i högerknäet och har vridit det 3 gånger förra året på grund av kampsport.
Men när jag skrev då att jag inte hade hade något intresse (Detta är till en annan kvinna) av skidor och dans (2 av 6 punkter 4 gillade jag) samt att jag kommer dra igång med träningen igen så blev jag ointressant direkt. Hon hade själv en knäskada tydligen och gick ändå på gymmet för rehab och träna andra muskelgrupper osv.

Min första tanke som slog mig när jag hade skrivit till dom här är: Det du svarar är hugget i sten.
Efter ditt svar är du körd, dom kommer inte besvara fler av dina mail eller läsa dom för den delen.

Jag vet inte direkt vad som har hänt med HP för detta är inte HP jag är van vid för 2-3 år sedan.
Citera
2018-01-19, 12:57
Medlem
Spakkels avatar
Tänkte se om det är möjligt att få någon kvinna att antingen skriva eller skicka en flirt till mig först. Det är verkligen svårt. Jag har bara fått en flirt där, någonsin, och det var från en kvinna som såg ut som en kille som hade två barn. Raka motsatsen till vad jag är ute efter. Jag själv anser att jag ser helt okej och har en rätt hyfsad presentation.

Som de flesta vet som vet något om internetdejting, så behöver en kvinna/tjej oftast bara lägga upp en profil och genast trillar det in massor med meddelanden och flirtar. De behöver inte ens ha en bild.

Är det för att vi stagnerat i utveckligen som det är såhär?
Citera
2018-01-19, 15:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur länge är man avstängd från HP?

livet ut.
Citera
2018-01-19, 15:29
Medlem
Testade HP för några dagar sen igen, efter att inte ha varit där på flera år.

Var typ samma som när jag lämnade sjunkande skeppet. Mest bara feminister som ser fan ut och kontaktar en med stöddig attityd.

Nej usch vilken hemsk dejtingsida det har blivit
Citera
2018-01-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X.X.X.L
Jag provade HP igen efter en tids inaktivering, snacka om att det har hänt saker.

Jag ingen modell lång ifrån, har en hyfsad profilbild.

Något jag märkte ganska snabbt på HP är att din Profil (Fakta om dig) är det som gäller i ögonen på dina besökare, det är helt otroligt att man blir dömd på den direkt istället för att dom frågar.

En som jag skickade mail till fick jag som svar: "Husdjur: nej och vill inte ha. Är du inte lite ute o cyklar nu då?"
Hon hade väldigt mycket djur

Jag tolkar det som så att jag har inga husdjur och jag vill inte ha det MEN det betyder inte att jag hatar husdjur och inte vill se dem. Har hon husdjur så accepterar jag det och jag är glad för alla typer av djur, men ansvaret som kommer med ett husdjur och att man är bunden vill jag undvika.

En annan gillade att åka skidor och dansa, något jag inte gillar har provat det not my style. Har även en främre korsbandsskada (Avsliten helt) i högerknäet och har vridit det 3 gånger förra året på grund av kampsport.
Men när jag skrev då att jag inte hade hade något intresse (Detta är till en annan kvinna) av skidor och dans (2 av 6 punkter 4 gillade jag) samt att jag kommer dra igång med träningen igen så blev jag ointressant direkt.
Hon hade själv en knäskada tydligen och gick ändå på gymmet för rehab och träna andra muskelgrupper osv.

Min första tanke som slog mig när jag hade skrivit till dom här är: Det du svarar är hugget i sten.
Efter ditt svar är du körd, dom kommer inte besvara fler av dina mail eller läsa dom för den delen.

Jag vet inte direkt vad som har hänt med HP för detta är inte HP jag är van vid för 2-3 år sedan.
Du vill inte ha husdjur och hon hade, hon kanske ville ha ett seriöst förhållande som leder till sambo, du passar du inte in om du inte vill ha. Hon tänkte väl att du bara vill ha sex(vilket du säkert ville haha).
Den andre vill ha en aktiv kille som hon kan gå ut och dansa med och åka på skidsemester med och du tycker inte om det, det förstår du väl att det inte funkar. Ska ni åka på skidsemester och du sitter på botten av backen och frågar om hon är klar snart.

Testa en riktigt fet som har svårt för att röra sig eller en rullstolsbunden, då är dessa problem lösta

Jag måste tyvärr säga att dina skador får väl tjejerna att tänka att du inte kan ha sex, för då värker benen.
Du skulle nog inte vilja dejta en i övrigt bra tjej som säger hon har permanenta skador i skelettet mellan benen och därför inte vill dansa eller liknande.
Citera
2018-01-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohhh
Jag har som en liten ritual att logga in 2-3 gånger om året på HP av någon anledning.

Tycker det är ganska roligt att man aldrig ser nya medlemmar utan samma gamla personer finns kvar på hemsidan och de är Online också.

Varför tjejerna på HP har så höga förväntningar kommer jag aldrig förstå, särskilt då den absoluta större percentilen av användare inte är modeller precis.

Samtidigt går Tinder mycket smidigare för min del.
Kan det röra sig om försäljning? raggar kunder.
Eller så är det tjejer som tycker det är ok med bara one nights.

Jag tror att de tjejer sm testade det i början trodde de skulle träffa en kille, men efter de träffat killar som bara vill ha sex så har de gett upp.

När ni hade tur för flera år sedan, när ni ansåg sidan var bra, hur betedde ni er då med tjejer ni träffa? låg ni med en och sökte vidare efter något bättre?
Citera
2018-01-19, 22:17
Bannlyst
Skuggning skapade en kvinnlig profil på Happy Pancake idag. Så fort jag loggar in börjar det droppa in meddelanden om vilken fin profilbild jag har och hur intressant jag verkar. Ni som undrar varför inga kvinnor svarar, där har ni svaret. Ni är bara en droppe i pisshavet.

God kväll!
Citera
2018-03-16, 16:20
Medlem
blodgivarens avatar
1) lägg upp ett TYDLIGT ( ej suddigt ) ansiktsfoto i profilen gärna med överkropp synlig
2) fyll i presentationen men skriv inte för långt
3) fyll i faktauppgifterna sanningsenligt
4) lägg upp cirka fem bilder i fotoalbumet med minst ett i helfigur

Göm dej inte alltså, var inte blyg
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in