2019-10-14, 13:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att du delar upp befolkningen får stå för dig.
Men låt oss säga att vi gör så, vi tar bort den del av befolkningen som inte härstammar från Sverige, då skulle befolkningen mycket riktigt som du säger, minska, och detta skulle i sin tur leda till att Sverige blir som Japan, en nation med en ekonomi som står still, eller egentligen går den baklänges, eftersom ett större antal av befolkningen successivt blir äldre (eftersom inte tillräckligt nya föds)
När man har en växande åldrande befolkning som går i pension så kollapsar ekonomin efterhand, eftersom pensionerna måste betalas ut, samtidigt som de måste betalas av de som för tillfället är i arbetsföd ålder.
Samtidigt så kommer det krävas en offantlig vårdapparat för att kunna ta hand om de gamla, och det kommer inte finnas tillräckligt med människor för att ta hand om dessa, man kommer bli tvungen att ta folk från andra delar av samhället för att täcka upp personalbehovet.
Jag behöver nog inte förklara vad detta kommer leda till, men det blir omöjligt att inte acceptera invandring för en nation som inte föder tillräckligt många barn.

Precis som dig ser jag med viss oro på den skiftande demografin i landet, men jag finner tyvärr ingen fix på befolkningsminskningen.
Säg att vi har 1 miljon könsmogna kvinnor i Sverige som inte vill eller kommer skaffa mer än 0 eller 1 barn (matematiskt måste varje par skaffa 1,3 barn för att födslotalen skall öka, vi måste såklart runda upp till 2 barn per par)
Varje kvinna gör en kalkyl på hur mycket ett barn, kostar, de flesta googlar:
https://www.expressen.se/brandstudio...nde-foraldrar/
1.4 miljoner SEK/barn kostar det.
Låt oss säga att staten blir desperat och går in med ett stöd på 50% av detta, alltså 700.000 SEK per fött barn till varje familj.
Staten ska alltså stötta 1 miljon kvinnor till att få 2 barn (de kan få fler, men detta får de inte stöd för)
Det blir 2 miljoner barn.
2^6 x7^5=1,4^12 eller 1400 miljarder SEK.
En hissnande summa pengar, men då det är en löpande utgift att ha barn så kan staten skjuta upp utbetalningarna på ex. årsbasis.
Då ett barn anses som vuxen vid 18 års ålder kan vi alltså ta 1400/18= ~77.8 miljarder SEK/år kostar dessa barn staten.
Statens budgetsaldo för 2019 låg på 130 miljarder SEK.
Barnen kommer alltså årligen att kosta staten i runda slängar 60% av statsbudgeten.
Skall du rädda Sverige genom invandring så borde det i alla fall ställas krav på invandraren.
Har Sverige problem med att få folk till vården av äldre så kanske det vore lämpligare att locka hit Filippinska sjuksköterskor istället för outbildade män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner?
Citera
2019-10-14, 13:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du får nog förklara lite mer vilka det är som är "förrädare", hur de kommer drabbas och om det verkligen är så att det alltid varit på det sättet att "förrädare" straffas?
Varför skulle lag och ordning "braka ihop", vad lägger du för värde i det uttrycket och när menar du att de kommer ske i realiteten?
Jag har lagt ribban väldigt lågt när det gäller landsförrädare. Alltifrån poitiker ner till privatpersoner. Har man som privatperson propagerat, hotat och kallat vanliga människor som för rasister på nätet osv så är man landsförrädare enligt mig, och då ska man straffas.

Jag har själv kartlagt de flesta landsförrädarna i mitt närområde, och de kommer få betala ett högt pris den dagen skiten brakar ihop.

Lag och ordning kommer att braka ihop förr eler senare, defenitivt kommer det göra det när vi går in i inbördeskrig.
Citera
2019-10-14, 13:34
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att du delar upp befolkningen får stå för dig.
Men låt oss säga att vi gör så, vi tar bort den del av befolkningen som inte härstammar från Sverige, då skulle befolkningen mycket riktigt som du säger, minska, och detta skulle i sin tur leda till att Sverige blir som Japan, en nation med en ekonomi som står still, eller egentligen går den baklänges, eftersom ett större antal av befolkningen successivt blir äldre (eftersom inte tillräckligt nya föds)
När man har en växande åldrande befolkning som går i pension så kollapsar ekonomin efterhand, eftersom pensionerna måste betalas ut, samtidigt som de måste betalas av de som för tillfället är i arbetsföd ålder.
Samtidigt så kommer det krävas en offantlig vårdapparat för att kunna ta hand om de gamla, och det kommer inte finnas tillräckligt med människor för att ta hand om dessa, man kommer bli tvungen att ta folk från andra delar av samhället för att täcka upp personalbehovet.
Jag behöver nog inte förklara vad detta kommer leda till, men det blir omöjligt att inte acceptera invandring för en nation som inte föder tillräckligt många barn.
Enligt SCB så kommer den arbetsföra delen av befolkningen att sjunka från 57% till 53% fram till år 2100. Lägg därtill produktivitetstillväxt på uppskattningsvis 1% årligen och att fler arbeten kommer automatiseras, vilket i sin tur minskar behovet av att öppna gränserna för personer med usel matchning på arbetsmarknaden.
Citera
2019-10-14, 14:05
Medlem
Ördögs avatar
Ekot basunerar ut att det blivit allt vanligare med hot mot polisers familjer. Fy sjuttsingen sicken otrygghetspropaganda!

Man hotade skjuta Linus familj vid ingripande
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7320996
Citat:
Novus har på uppdrag av Polisförbundet frågat nästan 3000 poliser på frågor om hot. 9 procent av poliserna som svarat uppger att deras yrkesval varit orsaken till att familjemedlemmar utsatts för hot, våld eller trakasserier.

I undersökningen uppger flera poliser att det blivit vanligare att de och deras familj kartläggs – via till exempel sociala medier.

– Jag tycker att det är allvarligt att det har förändrat sig på det här sättet. Vi är i en tid då vi behöver stärka skyddet för poliser, så att de kan göra sitt jobb utan att känna sig otrygga för sig själv och sin familj, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz.

Polismyndigheten vill att regeringen tar bort kravet på fullständigt namn och personnummer i polislegitimationen. Förra veckan gav remissinstansernas okej för ett sådant förslag. Nu är det upp till justitiedepartementet att bedöma om man ska gå vidare med förslaget.

Många poliser och facket Polisförbundet vill att även polisers namn ska bytas ut mot tjänstenumret i offentliga handlingar.
Citera
2019-10-14, 16:20
Medlem
[quote=Västkustskt|69003170]
Citat:
Jag har lagt ribban väldigt lågt när det gäller landsförrädare. Alltifrån poitiker ner till privatpersoner. Har man som privatperson propagerat, hotat och kallat vanliga människor som för rasister på nätet osv så är man landsförrädare enligt mig, och då ska man straffas.

Vad skönt att jag aldrig brukar göra det då, jag var jätteorolig där ett tag.

Citat:
Jag har själv kartlagt de flesta landsförrädarna i mitt närområde, och de kommer få betala ett högt pris den dagen skiten brakar ihop
.

Vad skönt för dom att dom är omedvetna om vilket "hot" de står inför och vad bra att du har meningsfull sysselsättning i din vardag.

Citat:
Lag och ordning kommer att braka ihop förr eler senare, defenitivt kommer det göra det när vi går in i inbördeskrig.

Här får jag nog göra dig besviken.
Är det ett inbördeskrig du sitter och väntar på så kan du nog bli sittande ett tag(tänk hela livet typ).
Citera
2019-10-14, 17:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
Varför skulle lag och ordning "braka ihop", vad lägger du för värde i det uttrycket och när menar du att de kommer ske i realiteten?
[...]
Rättssystemet har redan slutat att fungera i väsentliga delar. Idag har jag pratat med en utredare på polisen i en av Sveriges största städer. De jobbar fortfarande med förra årets ärenden och hinner inte utreda nya anmälningar. Polisen fungerar inte.
Citera
2019-10-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Rättssystemet har redan slutat att fungera i väsentliga delar. Idag har jag pratat med en utredare på polisen i en av Sveriges största städer. De jobbar fortfarande med förra årets ärenden och hinner inte utreda nya anmälningar. Polisen fungerar inte.

Nej då, rättssystemet har inte slutat fungera i väsentliga delar för att du pratat med någon polis i en stad där de ligger efter med ärenden.
Citera
2019-10-14, 18:25
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
När inte ens polisen kan skydda sig själva.

Lite rubriker

Entrén till polishuset i Helsingborg sprängd

Granater vid polishus – här är attackerna som drabbat polisen

en kraftig detonation inträffade på Timmermansgatan, bakom polishuset i Svartbäcken.

Polisbyggnad i Linköping exploderade

sprängattentat mot polishus i Malmö

Polishuset i Hallstahammar utsatt för explosion

Polischefs bil exploderade i Täby

Entrén till polishuset i Helsingborg sprängd – rutor blåstes ut på huset mittemot

En explosion inträffade i natt vid entrén till en närpolisstation i Farsta centrum i södra Stockholm.

SPRÄNGNING. Polisstation i Svalöv utsatt för bombattentat

Begärs häktad för skott mot polisvilla

Två gripna efter polisbilsexplosion i Malmö

Efter en fordonskontroll i Tumba attackeras en polispatrull med stenar. Situationen trappas snabbt upp, och en eldsvåda anläggs vid polisstationen. En handgranat av modell M75 kastas dessutom mot en buss där det finns fyra poliser. Polisens tekniker kunde säkra totalt 105 spränghål i polisbussen

Entrédörren, flera fönster och tre bilar på gatan utanför skadas när en misstänkt handgranat kastas mot polisstationen i Katrineholm vid tolvslaget på nyårsafton. En busskur och hus i närheten skadas, men ingen person kom till skada.

En polismans fru utsätts för ett kidnappningsförsök i Botkyrka söder om Stockholm. Kvinnan lyckas dock ta sig loss från kidnapparna, och larmar själv polisen om det inträffade: – Att angripa mina anhöriga för att få mig att vidta någon åtgärd, avstå åtgärd eller på annat sätt påverka processen fungerar inte i det här fallet och kommer aldrig fungera, säger polismannen till tidningen Mitti efteråt.

Om detta är en sann lista är det helt sjukt.
Citera
2019-10-14, 18:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej då, rättssystemet har inte slutat fungera i väsentliga delar för att du pratat med någon polis i en stad där de ligger efter med ärenden.
Att du förnekar verkligheten med osakliga oneliners utan bakomliggande fakta ändrar inte på faktiska förhållanden. Vare sig polis eller åklagare klarar att utreda mer än en bråkdel av det som anmäls. Detta har varit känt länge. Det svenska rättssystemet fungerar inte, vilket även gång på gång framkommer i medierna.
Citera
2019-10-14, 18:39
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
När inte ens polisen kan skydda sig själva.

Lite rubriker

Entrén till polishuset i Helsingborg sprängd

Granater vid polishus – här är attackerna som drabbat polisen

en kraftig detonation inträffade på Timmermansgatan, bakom polishuset i Svartbäcken.

Polisbyggnad i Linköping exploderade

sprängattentat mot polishus i Malmö

Polishuset i Hallstahammar utsatt för explosion

Polischefs bil exploderade i Täby

Entrén till polishuset i Helsingborg sprängd – rutor blåstes ut på huset mittemot

En explosion inträffade i natt vid entrén till en närpolisstation i Farsta centrum i södra Stockholm.

SPRÄNGNING. Polisstation i Svalöv utsatt för bombattentat

Begärs häktad för skott mot polisvilla

Två gripna efter polisbilsexplosion i Malmö

Efter en fordonskontroll i Tumba attackeras en polispatrull med stenar. Situationen trappas snabbt upp, och en eldsvåda anläggs vid polisstationen. En handgranat av modell M75 kastas dessutom mot en buss där det finns fyra poliser. Polisens tekniker kunde säkra totalt 105 spränghål i polisbussen

Entrédörren, flera fönster och tre bilar på gatan utanför skadas när en misstänkt handgranat kastas mot polisstationen i Katrineholm vid tolvslaget på nyårsafton. En busskur och hus i närheten skadas, men ingen person kom till skada.

En polismans fru utsätts för ett kidnappningsförsök i Botkyrka söder om Stockholm. Kvinnan lyckas dock ta sig loss från kidnapparna, och larmar själv polisen om det inträffade: – Att angripa mina anhöriga för att få mig att vidta någon åtgärd, avstå åtgärd eller på annat sätt påverka processen fungerar inte i det här fallet och kommer aldrig fungera, säger polismannen till tidningen Mitti efteråt.

Hex27, vad säger du om dessa rubriker då?
Citera
2019-10-14, 18:39
Medlem
DrOutlaws avatar
Det faktum att nästan alla kommuner går med förlust är ju ett tecken på kollapsen. Sedan sker inte kollapsen direkt utan det är givetvis en långsam och smärtsam process där svenskarna måste jobba och betala skatt för att finansiera bidragen till invandrare.
Citera
2019-10-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Om detta är en sann lista är det helt sjukt.

"Om"? Hur kan man ha missat allt det där om man bor i Sverige? Allvarligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in