Du glömde:
En av världens längsta bostadsköer
Det återinförda begreppet barnfattigdom
Svea rikes historiskt enda religiösa terrordåd (bra jobbat Löfven, inte ens Martin Luther lyckades)
Våldtäktsfestivaler och alla andra sexuella övergrepp på allt yngre flickor som vi fått pga det varma vädret och ökad porrkonsumption.
En av Europas högsta antisemitism.
ISIS resenärer och tusentals illegala kriminella.
En utökad påtvingad TV licens (media måste finansieras över allt annat).
Två regeringskrisar i rad.
Brandkår som saknar kompetens och resurser.
Minskade krav på vårdutbildningar.
Uteliggare som inte får någon hjälp.
Gatutiggare.
Det oprovocerade våldet (som inte ens blir uppmärksammat längre).
Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Är det verkligen så att ni svenskar inte ser detta. Inom några få år kommer kollapsen. Då folk välfärdskontraktet bryts helt och vi går in det amerikanska systemen med egan försäkringar då man inte kan lita på samhället längre. Ser ni verkligen inte försämringar? Kom nu inte med floskler om att beskatta rikare mer- det går inte, vi tappar välutbildad arbetskraft i aldrig högre takt än idag. De utbildade och rika flyttar bara sin kompetens och kunskap. Är ni inte oroade. Jag personligen vet att era föräldrar far illa ut på ålderns höst, bryr ni er inte om dom- ni låtsas ju annars att ni är så god
ja man saknar nästan 90-talet.
Jag tror att fler och fler svenskar kommer att överge Sverige helt, och jag hoppas faktiskt på det. Det är den enda metoden vi har kvar för att få politikerna att ändra sitt misstag, förlorat de oss svenska skattebetalare så har de endast de rotlösa opportunisterna kvar och då faller allt, man kommer att vidta drastiska åtgärder likt ett konsumentföretag för att få tillbaka kunderna.
Och helt ärligt, hur fan orkar ni ens bo kvar och betala skatt när ni ser hur det bara sugs ner i stort svart hål medans otryggheten kryper närmare eran ytterdörr. Fattar ni inte själva att varje gång ni går till jobbet så finansierar ni skiten? Arbeta svart eller lämna landet för helvete. Vidta riktiga åtgärder istället för att "kämpa" på internet. Ni är inget annat än kollaboratörer just nu