2019-04-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
OK, HUR ska en systemkollaps se ut för att du ska se den och VAR kommer apelsinerna in i bilden?
När det verkligen blir en systemkollaps fungerar inte distributionen av till exempel livsmedel. Det börjar bli tomt på hyllorna i butiken. Och utbetalningar av löner och pensioner och sjukpenning fungerar inte heller. Det kanske inte finns drivmedel till fordonen. Pengarna tenderar att snabbt förlora i värde kanske 10 procent per dag. Domstolsväsendet fungerar inte alls. Alla domar är godtyckliga. Valen kanske ställs in. Människor grips av polisen utan anledning. Väpnade konflikter mellan grupper inte enstaka skjutningar. Venezuela verkar vara ett exempel på systemkollaps just nu.
Citera
2019-04-08, 16:30
Medlem
Det viktiga för alla politiska partier är att invandringen fortgår och att SD hålls ute.
Citera
2019-04-08, 16:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
När det verkligen blir en systemkollaps fungerar inte distributionen av till exempel livsmedel. Det börjar bli tomt på hyllorna i butiken. Och utbetalningar av löner och pensioner och sjukpenning fungerar inte heller. Det kanske inte finns drivmedel till fordonen. Pengarna tenderar att snabbt förlora i värde kanske 10 procent per dag. Domstolsväsendet fungerar inte alls. Alla domar är godtyckliga. Valen kanske ställs in. Människor grips av polisen utan anledning. Väpnade konflikter mellan grupper inte enstaka skjutningar. Venezuela verkar vara ett exempel på systemkollaps just nu.
OK. Kan du se några tecken på det som TS frågar efter? Några ”artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps”?
Citera
2019-04-08, 16:45
Medlem
ReiseReises avatar
Du glömde:
En av världens längsta bostadsköer
Det återinförda begreppet barnfattigdom
Svea rikes historiskt enda religiösa terrordåd (bra jobbat Löfven, inte ens Martin Luther lyckades)
Våldtäktsfestivaler och alla andra sexuella övergrepp på allt yngre flickor som vi fått pga det varma vädret och ökad porrkonsumption.
En av Europas högsta antisemitism.
ISIS resenärer och tusentals illegala kriminella.
En utökad påtvingad TV licens (media måste finansieras över allt annat).
Två regeringskrisar i rad.
Brandkår som saknar kompetens och resurser.
Minskade krav på vårdutbildningar.
Uteliggare som inte får någon hjälp.
Gatutiggare.
Det oprovocerade våldet (som inte ens blir uppmärksammat längre).

Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Är det verkligen så att ni svenskar inte ser detta. Inom några få år kommer kollapsen. Då folk välfärdskontraktet bryts helt och vi går in det amerikanska systemen med egan försäkringar då man inte kan lita på samhället längre. Ser ni verkligen inte försämringar? Kom nu inte med floskler om att beskatta rikare mer- det går inte, vi tappar välutbildad arbetskraft i aldrig högre takt än idag. De utbildade och rika flyttar bara sin kompetens och kunskap. Är ni inte oroade. Jag personligen vet att era föräldrar far illa ut på ålderns höst, bryr ni er inte om dom- ni låtsas ju annars att ni är så god

ja man saknar nästan 90-talet.
Jag tror att fler och fler svenskar kommer att överge Sverige helt, och jag hoppas faktiskt på det. Det är den enda metoden vi har kvar för att få politikerna att ändra sitt misstag, förlorat de oss svenska skattebetalare så har de endast de rotlösa opportunisterna kvar och då faller allt, man kommer att vidta drastiska åtgärder likt ett konsumentföretag för att få tillbaka kunderna.

Och helt ärligt, hur fan orkar ni ens bo kvar och betala skatt när ni ser hur det bara sugs ner i stort svart hål medans otryggheten kryper närmare eran ytterdörr. Fattar ni inte själva att varje gång ni går till jobbet så finansierar ni skiten? Arbeta svart eller lämna landet för helvete. Vidta riktiga åtgärder istället för att "kämpa" på internet. Ni är inget annat än kollaboratörer just nu
Senast redigerad av ReiseReise 2019-04-08 kl. 16:56.
Citera
2019-04-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N

Du behöver skaffa dig en mer nyanserad bild av vad en kollaps kan vara. Även i ett land där det råder inbördeskrig kan man investera för att starta en glassfabrik i något lugnt område.

Skulle säga att Ryssland under 1990 talet var ett system som kollapsat.
Citera
2019-04-08, 16:50
Medlem
Jag har det bra. Hela min familj har faktiskt det. De jag umgås med verkar leva gott. De äter o dricker , bor bra , har långa ledigheter och åker ofta på fantastiska semesterresor. Att du verkar må jävligt illa är tråkigt men kanske självförvållat , vad vet jag. Sverige är fortfarande ett av de bästa länderna i världen men visst har vi halkat ner från förstaplatsen. Skål för Sverige.
Ps. Jag glömde säga att jag aldrig röstat på sossarna.
Senast redigerad av Filantrop007 2019-04-08 kl. 16:52.
Citera
2019-04-08, 17:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag har det bra. Hela min familj har faktiskt det. De jag umgås med verkar leva gott. De äter o dricker , bor bra , har långa ledigheter och åker ofta på fantastiska semesterresor. Att du verkar må jävligt illa är tråkigt men kanske självförvållat , vad vet jag. Sverige är fortfarande ett av de bästa länderna i världen men visst har vi halkat ner från förstaplatsen. Skål för Sverige.

Synd att min mormor inte har det lika bra på det undebemannade boendet. Lisa som är ensamstående undersköterska med två små barn har det inte heller så värst bra. Inte heller Helge 52, som nyss blivit arbetslös då bolaget i Kiruna lade ner.

Emma, 65 är fattigpensionär och plockar burkar på sin fritid.
Citera
2019-04-08, 17:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Från konkreta verkligheten idag så aviserade min vårdmottagning att vi kommer att sätta upp nya dörrar och bygga in mottagningen. Lite som Försäkringskassan föreställer jag mig. Att sjukvården skulle vara förutseende har jag ingen erfarenhet av, undrar därför vad detta kommer ifrån och det verkar finansieras högre upp ifrån.

Min föreställning är att patienter får ringa på en klocka. Blipp. In i en smuck. En lucka öppnas. - Har du bokad tid, störtblöder eller har huvudet under armen?, nähej, då får du gå hem och ringa hit, här är våra telefontider.
Citera
2019-04-08, 17:32
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:

Märks först i de lägre skikten, du tillhör antagligen de övre skikten. Det rör sig sakta uppåt men du kommer nog inte märka nåt på ett bra tag. Om inte nåt händer då...
Citera
2019-04-08, 17:34
Medlem
kevinhoflands avatar
Sossar skiter väl i om länder går under. Hög skatt, leva på bröd och vatten, inte äga någonting och invandrare överallt. Märkliga människor som röstar för detta.
Citera
2019-04-08, 17:35
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

Tills den dagen ni blir berikade av mångkulturen på ett eller annat sätt.
Citera
2019-04-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Det viktiga för alla politiska partier är att invandringen fortgår och att SD hålls ute.

Exakt! Detta är det allra viktigaste av allt. Har högsta prioritet. Spelar ingen som helst roll att ett helt land kommer att gå under på sikt. Valboskapen ska trygga S framtid som det eviga riksdagspartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in