2019-04-11, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tror att det var ironi

Det har du nog rätt i. Att jag aldrig lär mig.
Citera
2019-04-11, 14:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det har du nog rätt i. Att jag aldrig lär mig.
Haha, ja varje normalt fungerande människa kan bli skogstokig av att se denna flinande politiker-figur stå och blåljuga. Problemet är ju att massor av människor tror på lögnerna. Det ser vi inte minst bland vissa här i tråden. Det är helt jävla otroligt.
Citera
2019-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Artiklar om Sveriges överfulla fängelser. Är det tveksamt innehåll?

Om din uppfattning är att bara information som återfinns på Bonniers flaggskepp DN som får användas i tråden så är ju allt toppen i Sverige. Vi har bara några spänstiga "utmaningar" kvar innan vi når det vänsterliberala lyckoriket.

Nej, jag har inga invändningar mot innehållet i artikeln du länkade till. Jag citerade t.o.m. från den.
Det är Totius som tycks ha stora problem med din länk, så det är nog bättre du hör med honom istället för att hitta på olika fantasier om min uppfattning.

Citat:
Jag vågar nästan slå vad om att du tror på det som Thomas Östros stod och flinande ljög om svensk ekonomi. Du tycks tillhöra den skara som lydigt sväljer den propaganda som du skedmatas med. Sen är du dessutom så inihelvete uppblåst och självgod att du hånar och mobbar de som uttrycker en annan syn på verkligheten. TROTS att du saknar egen kunskap om sakfrågorna. Du är urtypen för den korkade och självgode svensk som möjliggör förstörandet av välfärdsstaten.

Jag gillar att du både spelar kränkt, hittar på saker om mig och bräker okvädningar i ett och samma inlägg. Då blir det så mycket tydligare att du egentligen inte har några sakliga argument i din förvirring.
Citera
2019-04-11, 15:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag gillar att du både spelar kränkt, hittar på saker om mig och bräker okvädningar i ett och samma inlägg. Då blir det så mycket tydligare att du egentligen inte har några sakliga argument i din förvirring.
Vilken förvirring menar du? Vänligen förtydliga med hänvisning till de exakta yttranden som du upplever som förvirrade och med tydlig motivering till din uppfattning. Jag ska då försöka svara efter bästa förmåga under förutsättning att det faller inom ramen för tråden. Tack på förhand.

Tillägg:
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nej, jag har inga invändningar mot innehållet i artikeln du länkade till. Jag citerade t.o.m. från den.
Det är Totius som tycks ha stora problem med din länk, så det är nog bättre du hör med honom istället för att hitta på olika fantasier om min uppfattning.
Trots att jag redan har svarat på de upprepade frågorna från hex27 så vill jag åter upprepa att jag inte har några som helst problem med länken. Det är yttranden som helt får stå för hex27, som förefaller vara väldigt upprörd.
Senast redigerad av Totius 2019-04-11 kl. 15:38. Anledning: Tillägg
Citera
2019-04-11, 23:14
Medlem
Systemkollapsen måste och kan unvikas.
Frågan är hur,ett av stegen är att väcka allmänheten som tyvärr har sovit djupt
och för länge men ett tappert och bra försök görs av Jimmie Åkesson.
Som här t.ex. där retoriken och pedagogiken borde nå fram till minst 51% av
dom röstberättigade i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=y0zsFzmWFO0

Det är ett steg fler följer....
Citera
2019-04-12, 00:41
Medlem
Har du kommit fram till vad du verkligen tycker om Ottokars länk ännu?

Citat:
Vilken förvirring menar du? Vänligen förtydliga med hänvisning till de exakta yttranden som du upplever som förvirrade och med tydlig motivering till din uppfattning. Jag ska då försöka svara efter bästa förmåga under förutsättning att det faller inom ramen för tråden. Tack på förhand.

"Jag vågar nästan slå vad om att du tror på det som Thomas Östros stod och flinande ljög om svensk ekonomi."
"Du tycks tillhöra den skara som lydigt sväljer den propaganda som du skedmatas med."
"TROTS att du saknar egen kunskap om sakfrågorna."

Jag lämnar den omsöm spelade kränktheten, ömsom okvädningsbräkande personlighetsklyvningen därhän.

Citat:
Tillägg:

Trots att jag redan har svarat på de upprepade frågorna från hex27 så vill jag åter upprepa att jag inte har några som helst problem med länken. Det är yttranden som helt får stå för hex27, som förefaller vara väldigt upprörd.

Någon som kan översätta?
Citera
2019-04-12, 12:02
Medlem
Citat:
Det är precis sånt här som våra odugliga medier skulle gräva i. Tänk om sådana som Östros kunde ställas till svars i medierna och göras till åtlöje inför hela befolkningen. Då skulle folk kanske äntligen börja fatta hur sjukt det är i Sverige...

En sak jag tänkte på också är Östros ordval.

"Sverige är ett ljus i Europa" - även om det nu vore sant (vilket det inte är) borde det ju samtidigt vara katastrofalt för Sverige att resten av Europa befinner sig i ekonomiskt mörker, eller?

"Det är ett hopp kring Sverige" - för mig låter det ungefär som att säga "det ser mycket mörkt ut, men vi ska inte ge upp helt än". Det låter pessimistiskt. Vem tror att Trump, president i optimismens och framstegtrons förlovade land, skulle komma undan med att säga något liknande om USA? "There's some hope for America" - opinionen hade sänkt honom direkt och börserna hade nog störtdykt eftersom det tyder på pessimism och dystra framtidsutsikter.
Citera
2019-04-12, 12:04
Medlem
Massuppsägningarna på Karolinska fortsätter.

Nu är det 35 sköterskor på barnakuten som har fräckheten att vägra arbeta gratis:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...n-saga-upp-sig

Kommer det ens att bli någonting kvar av Karolinska alls? Undrar hur många av dessa avhoppare som packar väskan och drar utomlands.
Citera
2019-04-12, 13:04
Medlem
Jasså, Hex27 är fortfarande kvar i tråden med sina intelligensbefriade inlägg

"Ensamkommande ljuger inte alls om sin ålder"
"Organiserat tiggeri existerar inte"
"Svensk ekonomi klarar med lätthet en ränta på 6-7%"
"Sandviken går flera miljarder i vinst per år pga invandringen"

Hex27 har inte haft rätt någonsin i den här tråden Att han orkar.
Citera
2019-04-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jasså, Hex27 är fortfarande kvar i tråden med sina intelligensbefriade inlägg

"Ensamkommande ljuger inte alls om sin ålder"
"Organiserat tiggeri existerar inte"
"Svensk ekonomi klarar med lätthet en ränta på 6-7%"
"Sandviken går flera miljarder i vinst per år pga invandringen"

Hex27 har inte haft rätt någonsin i den här tråden Att han orkar.

Så det mest uppenbara du kunde tänka ut för att påvisa mina "intelligensbefriade inlägg" och att jag "inte haft rätt någonsin" är att dra till med fyra snabba lögner om vad jag skulle ha påstått?
Vattentätt du, jag är totalt besegrad.
För att inte tala om hur underhållande omedvetet självironiskt ett sådant inlägg blir.
Citera
2019-04-12, 15:12
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag tycker vi kan döpa om tråden till "hex27 håller låda."
---

Nu är inte det här någon jättestor grej i sammanhanget, men många bäckar små från EUSSR, som i sin otroliga visdom kräver att svenska reningsverk måste vara biologiska. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...i-salenfjallen

Problemet är bara att byggandet av nya reningsverk kostar 50-200 miljoner för kommunerna. Ett annat problem är att biologisk rening fungerar väldigt dåligt om vattnet är för kallt. Det finns dispens för detta, men enbart om orten/ kommunen ligger 1500 meter över havet. Trots att exempelvis Norrland till stor del är klart kallare än det är för dessa alporter, så får inte Sverige dispens. Trots att syresättningen i svenskt vatten inte är något problem och att den nuvarande, traditionella reningen fungerar väldigt effektivt (annars skulle vi inte ha världsklass på vårt vatten).

Men nu måste alltså norrlandskommuner betala miljoners miljoner på biologiska reningsverk som inte ens kommer fungera, eftersom ärkeidioterna i EUSSR lagt dispensen på höjden över havet, inte vattentemperaturen (vad det alltså handlar om). Jävla idioter. Igen.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-04-12 kl. 15:19.
Citera
2019-04-12, 20:31
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
En sak jag tänkte på också är Östros ordval.

"Sverige är ett ljus i Europa"
Om han menar ljus som synonymt med fyrbåk, varningslampa m.m. så är jag böjd att hålla med Östros.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in