Citat:

Haha, du är obetalbar, hex27. 
Jag har levt och arbetat i mängder av olika länder med helt andra kulturer och tankemönster. I min bransch har man världen som arbetsfält. Därför har jag viss erfarenhet av globalism, mångkultur, framgångsfaktorer i projektarbete och så vidare. Med stöd av de erfarenheterna kan jag bedöma att svensk offentlig sektor är bortom räddning om inte de uppenbart störda människor som missbrukar sin makt byts ut mot proffs.
I övrigt är ditt resonemang bara trams utan någon som helst saklighet. Du låter som en politiker, politiskt korrekt byråkrat eller oseriös journalist. För mig framstår du som en symbol för samhällsförfallet i Sverige.
Det är människor som du som står för den normupplösning som förstör det som kunde vara världens bästa land. Det är så inihelvete tragiskt och så inihelvete onödigt.

Jag har levt och arbetat i mängder av olika länder med helt andra kulturer och tankemönster. I min bransch har man världen som arbetsfält. Därför har jag viss erfarenhet av globalism, mångkultur, framgångsfaktorer i projektarbete och så vidare. Med stöd av de erfarenheterna kan jag bedöma att svensk offentlig sektor är bortom räddning om inte de uppenbart störda människor som missbrukar sin makt byts ut mot proffs.
I övrigt är ditt resonemang bara trams utan någon som helst saklighet. Du låter som en politiker, politiskt korrekt byråkrat eller oseriös journalist. För mig framstår du som en symbol för samhällsförfallet i Sverige.
Det är människor som du som står för den normupplösning som förstör det som kunde vara världens bästa land. Det är så inihelvete tragiskt och så inihelvete onödigt.
Helt förutsägbart så är du självklart extremt världsvan och expert på globalism, mångkultur och projektarbetet över hela världen.
Grattis till det, även om det med ett uns av sanning skulle innebära att du är än mer tragisk.
Dessutom noterar jag att du än en gång inte har en tillstymmelse till försök att svara på mitt ifrågasättande av ditt tidigare inlägg om samhällskontrakt. Jag förstår att du utifrån personlig agenda och världsbild avvisar alla officiella och vedertagna begrepp att mäta ifall ett land har eller är på väg att kollapsa. Fast du kan ju i.a.f. vara seriös nog att underbygga det med någon typ av argument utöver att du har världen som arbetsfält och flum om att du anser olika länder har olika samhällskontrakt.
	Citat:

Seså, varje by behöver en byfåne. Hex27 kliver bara in i rollens moderna tolkning av densamma, och, här måste han faktiskt få all cred, han uppbär sin funktion ypperligt väl. 
Problemet för Sveriges del är att de enstaka originalen med åren ökat exponentiellt, tills dess att de numera tillhör det dominerande skiktet inom politik, journalism och välfärdssvängen. Kruxet är alltså kvantitet snarare än kvalitet, så låt oss sluta hacka på Hex27 och istället fokusera på att det blivit alldeles för mycket av det goda på sistone.

Problemet för Sveriges del är att de enstaka originalen med åren ökat exponentiellt, tills dess att de numera tillhör det dominerande skiktet inom politik, journalism och välfärdssvängen. Kruxet är alltså kvantitet snarare än kvalitet, så låt oss sluta hacka på Hex27 och istället fokusera på att det blivit alldeles för mycket av det goda på sistone.
Ett sällsynt omedvetet självironisk inlägg, kul.
	Citat:

Snälla upplys oss om vad det är Totius försöker förklara och vad av det jag inte förstår. Skrev Totius inte att alla länder har olika samhällskontrakt och att analysen bör göras utifrån vilket system och samhällskontrakt varje land har?