Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
ÄNDÅ röstar fotfolket på mer av samma. Nejhejdu, alla är vi lika skyldiga.
Vi får exakt det vi ber om. Njut så länge det varar.
Du har rätt. Vi har låtit oss bli duperade av Alliansen. Jag har gått från Moderatererna till KD, men nu inser jag att de kommer inte ta tag i kriminella och farliga människor som nu finns överallt, och de nya invånare som överbelastar systemet.
Det som sker, är att vi är fler och fler som inte får tider i vården, och de drar in på remisser för olika åkommor som inte är livshotande.
Det blir märkliga konfrontationer i det dagliga livet, med Mena som ska utöva makt, särskilt över kvinnor, och det är tröttsamt. Det är i skitsituationer, som när man hämtar paket, handlar, vill ha hjälp, anlitar en firma med en Mena anställd som ska visa att bara han kan. Det jag retar mig mest på är attityden till djur och djurskydd. Jag fick senast igår höra att min hund är ett smutsigt djur. I en situation där jag tidigare alltid haft med mig min hund.
Det värsta är trafiken. Från att aldrig haft någon olycka har jag blivit påkörd två gånger av arga män frän Mena. De är en trafikfara överallt, med hemska omkörningar eller så ligger de tätt bakom och pressar. De nya busschaufförerna roar sig med att köra ifrån folk. Transporter, till jobbet, tåget, flygplatser är viktigt för att ha ett fungerande system.
Det jag tror kommer hända är att ju fler medborgare som drabbas, desto mer kommer det märkas i nästa val. Vi får inte ens diskutera dessa saker, och det gör oss alla frustrerade.
Om jag kommer hem från en resa och säger att alla kör som galningar i Mellan östern, är det OK. Om jag säger att Mellan östern kör som galningar i Sverige, är det inte OK. Men nu sa jag det!