Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Bonnierägda medier kan man inte lita på.
Sosseorganet AFAbladet, som samlar idioter som Lindberg, Pettersson m fl, kan man inte lita på.
Jag har inte tagit del av ovanstående länkar, eftersom jag av princip aldrig klickar på de propagandaorganen. Men ni har ju möjligheten att citera och kommentera.
Det är inga bonnierägda medier, varken aftonbladet eller andra, som utfört undersökningen, så det är ganska ovidkommande ifall du litar på dessa eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Bortförklara? På vilket sätt har Sverigebilden utomlands bäring på vårdköer, långa tider till BUP, bland EU:s sämsta pensioner osv?
Det här är bara en i raden av olika internationella undersökningar där Sverige hamnar i toppskicket.
Just den här visar väl främst att självutnämnda s.k. "Sverigevänner" och andra slags domedagsprofeter inte lyckats inbilla hela omvärlden att Sverige är ett hemskt land på väg mot kollaps.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det finns en tråd som handlar om den undersökningen. Det enda som bevisas är att Svenska institutets internationella marknadsföring har lyckats. Se vidare mitt inlägg här:
(FB) SVD bevisar-"Flyktingpolitiken har gett Sverige bäst rykte i världen"
Hur vore det med lite källkritik, hex27?
Källan är Country RepTrak, den största i världen i sitt slag, som har genomförts senaste 10 åren.
Just detta året har 58 000 människor från G8-länderna tillfrågats om hur de uppfattar olika länder i världen baserat på en mängd olika faktorer.
Ja, eller så bevisar det att självutnämnda s.k. "sverigevänner" och annat löst domedagsfolk inte lyckats så bra som de hoppats på med sin propaganda.
Man kan se det från olika håll.