2018-06-25, 19:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kommer ni att gräva ner stridsyxorna nu när detta bevisats?

Hur ska vi på bästa sätt ta vara på detta faktum?

Hur kan vi utnyttja framgångsfaktorn som tidskriften Forbes pekar på?
Det enda som bevisas är att Svenska institutets internationella marknadsföring har lyckats.
”Att Sverige är det mest ansedda landet, det ska man vara väldigt stolt över”, säger Henrik Selin på Svenska institutet, vars uppgift är att öka omvärldens intresse för Sverige.
https://www.svd.se/flyktingpolitiken...ykte-i-varlden

”The official site of Sweden” är onekligen rätt snygg: https://sweden.se/

Och här finns de gripande och hoppingivande berättelserna i ”Portraits of migration”: https://sweden.se/collection/portraits-of-migration/

Och så vidare i Bilden Av Ett Fantastiskt Land. Lyckolandet.
Citera
2018-06-25, 19:03
Medlem
FreeThinkers avatar
Judarna är igång igen ser jag. Invandringspolitik var EN faktor av typ tjugo som utvärderades. Finland kom för fan tvåa.

Stick och be till Mammon, jude.
Citera
2018-06-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Man behöver inte ens avfärda undersökningen i sig, bara konstatera att Sveriges rykte utomlands är sekundärt när invånarna i landet själva inte är nöjda.

Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
På varje utländskt forum eller sajt med kommentarer ser jag hån och åter hån om Sverige, typ: "Muslims will rape you swedes", "Your wives will get gang-raped by terrorists", "Fuck you muslim Sweden", "Sweden - rape capital of the world" osv...

Skulle personligen våga påstå att Sverige har fått världens sämsta rykte pga flyktingpolitiken.

Rätt till er båda.
Som så många andra "undersökningar" avfärdar jag denna direkt som ett beställningsjobb åt någon.

Jag gillar att läsa folks åsikter i kommentarsforum. Och jag läser forum på tre språk förutom svenska, nämligen norska, danska och engelska.

Jag brukar googla mig fram till utanldets rapportering om tex svenska sportbravader, artister, nobelpris och flrskning och ta mig fan så hittar man ALLTID ett eller flera inlägg som går till attack mot sverige o svenskar mer eller mindre hatiskt just pga av massinvadringskonsekvenserna.
Citera
2018-06-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kommer ni att gräva ner stridsyxorna nu när detta bevisats?

Hur ska vi på bästa sätt ta vara på detta faktum?

Hur kan vi utnyttja framgångsfaktorn som tidskriften Forbes pekar på?

Får det första, kritik emot kommentarer från CP-skador som skriver saker som "En globalisttidning hänvisar till en fejkad nyhet i en annan globalisttidning. ". Seriöst, lär er att bemöta eller häng er själva i en lamplyckta och gör oss alla tjänsten att bespara oss ifrån er retardering.

Nu, har Forbes någon anledning att ljuga, hur gynnar det dem? Samma fråga bör såklart ställas om de som gjort undersökningen. (dvs, de klassiska första frågorna att ställa sig när man är källkritisk) Så, någon som har riktig kritik till skillnad ifrån vad lågintelligent slödder hittills kommit med?
Citera
2018-06-26, 13:50
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Får det första, kritik emot kommentarer från CP-skador som skriver saker som "En globalisttidning hänvisar till en fejkad nyhet i en annan globalisttidning. ". Seriöst, lär er att bemöta eller häng er själva i en lamplyckta och gör oss alla tjänsten att bespara oss ifrån er retardering.

Nu, har Forbes någon anledning att ljuga, hur gynnar det dem? Samma fråga bör såklart ställas om de som gjort undersökningen. (dvs, de klassiska första frågorna att ställa sig när man är källkritisk) Så, någon som har riktig kritik till skillnad ifrån vad lågintelligent slödder hittills kommit med?

Ditt grottmongo, hela tråden är full av kritik. Om det inte räcker så bjuder jag på min;

Citat:
Undersökningen Country RepTrak är den största i världen i sitt slag och har genomförts årligen sedan 2008. I år har 58 000 människor från åtta olika länder – G8-länderna – tillfrågats om hur de uppfattar olika länder i världen baserat på en mängd faktorer.

Man har alltså glömt att fråga 192 länder om vad de tycker.
Citera
2018-06-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ditt grottmongo, hela tråden är full av kritik. Om det inte räcker så bjuder jag på min;

Man har alltså glömt att fråga 192 länder om vad de tycker.

Ja, men jag efterfrågade välgrundad kritik. JAg kan också säga "gud är en kuk" tex. Ja, folk kritiserar, på de sätt jag citerade, vilket bara är retarderat.

OK, så undersökningen säger själv att den inte tillfrågat alla länder? Sen är väl i övrigt G8 de man bryr sig om? Vem bryr sig om vad Katar tycker om oss menar jag? Och, är inte typ alla undersökningar stickprov? Har du en större som indikerar motsatsen?
Citera
2018-06-26, 14:51
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ja, men jag efterfrågade välgrundad kritik. JAg kan också säga "gud är en kuk" tex. Ja, folk kritiserar, på de sätt jag citerade, vilket bara är retarderat.

OK, så undersökningen säger själv att den inte tillfrågat alla länder? Sen är väl i övrigt G8 de man bryr sig om? Vem bryr sig om vad Katar tycker om oss menar jag? Och, är inte typ alla undersökningar stickprov? Har du en större som indikerar motsatsen?

Om man ska ge en "världsbild" kan det ju vara bra att ha lite fler deltagare än G8 kan man tycka.
Citera
2018-06-26, 15:09
Medlem
TraXzmans avatar
Nä det stämmer inte.. Välfärden har ju försämrats mycket sen 2014. Dom är oekonomisk insatta som är tillfrågade eller så är dom det och tycker att Sverige ska ta den stora belastningen.
Vi har ju redan invandrare och arbetslösa sen 90 talet så varför nyttjas inte deras kunskaper
före till arbete, innan man tar in fler?

Sverige har väl ett utåt sett ett bra fungerande "rättvisst" välfärds social- system för alla som är här och medborgare med bidrag eller utan, men det innebär ju inte att dom pengarna kunde gått till nåt mycket bättre eller att dom tas ifrån dom som förtjänar bättre, dvs tex pensionärerna.

Pengabufferten tar snart slut av världens högsta skatter för det kostar mycket mer än det betalar
Citera
2018-06-26, 15:18
Medlem
Samtidigt, i länder där man faktiskt VET något om Sverige...

https://omni.se/sverigebilden-utmana...nmark/a/8wk6kw
Citera
2018-06-26, 15:19
Medlem
Trodde inte SVD fortfarande hade några läsare, deras journalister är till största del vänsterfeministiska henor som skriver som de blivit tillsagda, likt botar producerar de lögner som ingen vettig människa kan tro på
Citera
2018-06-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Samtidigt, i länder där man faktiskt VET något om Sverige...

https://omni.se/sverigebilden-utmana...nmark/a/8wk6kw

Fast det där baseras mestadels pga mig.politiken och ryktesspridning från "svärje-vänner" (hur man nu kan kalla sig vän av sitt land samtidigt som man kräker ur sig falsk skit om landet man bor i)

Det är ju "svärje-vänner" som lurat hit norska/danska journalister som ska visa hur dåligt Sverige har blivit (NoGo-zoner)
Citera
2018-06-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Fast det där baseras mestadels pga mig.politiken och ryktesspridning från "svärje-vänner" (hur man nu kan kalla sig vän av sitt land samtidigt som man kräker ur sig falsk skit om landet man bor i)

Det är ju "svärje-vänner" som lurat hit norska/danska journalister som ska visa hur dåligt Sverige har blivit (NoGo-zoner)

Vilka av grannländernas journalistik följer du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in