2017-05-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Nu har jag jag iof spenderat ganska mycket tid i diverse U-länder så jag lever i tron att jag har en viss koll. Men det jag säger är fortfarande att en systemkollaps skall ses mot hur det är tänkt att fungera. Dit är vi redan och det kommer bli än värre. Skall man vara glad sålänge det inte motsvarar valfritt land i Afrika?

Du tycks ha hakat upp dig väldigt på Afrika, tycker du det är en relevant jämförelse?
Citera
2017-05-23, 00:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Polisen: Stöldligor har etablerat sig i Sverige
Stölder av bildelar har blivit en miljardindustri för kriminella i Sverige.

Polisens huvudmisstänkta: Stora stöldligor från Litauen som har kommit till Sverige med just syftet att begå brott.
http://www.expressen.se/nyheter/brot...sig-i-sverige/
Citera
2017-05-23, 01:50
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du tycks ha hakat upp dig väldigt på Afrika, tycker du det är en relevant jämförelse?

Det var du som jämförde med något land jag förutsatte var totalt kollapsat utan fungerande statsstyre etc så du måste väl själv anse det vara relevant? Vilket land menade du då? Som jag skrev tycker jag inte det är det.
Citera
2017-05-23, 08:13
Medlem
Det kommer att börja i kommunsektorn, som än så länge hålls uppe av staten. När staten inte längre mäktar med det, då kan det gå fort.
Här ett första tecken från radio Dalarna.
"Det råder stor oro bland personalen efter de nedskärningar som väntar Malung-Sälens kommun, det visar de risk- och konsekvensanalyserna som gjorts efter varslet av 55 personer.

– Det en resa som vi måste göra tyvärr, säger Hans Unander, socialdemokratiskt kommunalråd Malung-Sälen.

Tror du att det är realistiskt att genomföra de här nedskärningarna?

– Om vi inte har ekonomi och pengar till det har vi inget val, tyvärr, säger Hans Unander, socialdemokratiskt kommunalråd Malung-Sälen."
Citera
2017-05-23, 08:50
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
Det kommer att börja i kommunsektorn, som än så länge hålls uppe av staten. När staten inte längre mäktar med det, då kan det gå fort.
Här ett första tecken från radio Dalarna.
"Det råder stor oro bland personalen efter de nedskärningar som väntar Malung-Sälens kommun, det visar de risk- och konsekvensanalyserna som gjorts efter varslet av 55 personer.

– Det en resa som vi måste göra tyvärr, säger Hans Unander, socialdemokratiskt kommunalråd Malung-Sälen.

Tror du att det är realistiskt att genomföra de här nedskärningarna?

– Om vi inte har ekonomi och pengar till det har vi inget val, tyvärr, säger Hans Unander, socialdemokratiskt kommunalråd Malung-Sälen."

Det är i den "offentliga" samhällstärande sektorn där den vänsterfeministiska ideologin huserar huvuden först och mest kommer rulla när det snart börjar gå upp för PK-fascisterna att manna inte regnar från himlen.

Skall bli en sann njutning att beskåda det mediala spektaklet och förnekelsetaktiken hur de skall förklara varför det blivit så.

De som mest gapat efter fördelning av resurser kommer vara de som först blir utan i slutändan.

KARMA IS BITCH
Citera
2017-05-23, 10:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Skolorna får miljoner i extra bidrag – resultaten sjunker
Nästan en miljard kronor. Så mycket har tio grundskolor i Stockholms ytterstad fått under de senaste fem åren för att höja studieresultaten. Men på flera av skolorna har gymnasiebehörigheten istället sjunkit, visar vår granskning.
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...Rg4RUxeHK8JHA/
Citera
2017-05-23, 13:16
Medlem
Citat:
Det var du som jämförde med något land jag förutsatte var totalt kollapsat utan fungerande statsstyre etc så du måste väl själv anse det vara relevant? Vilket land menade du då? Som jag skrev tycker jag inte det är det.

Nej, jag jämförde inte med något land.
Jag skrev att ifall man tror att Sverige har kollapsat så borde man få leva i ett land som verkligen kollapsat några år för bättre kännedom. Det tycks varken ha hjälpt dig med vidsynthet eller läsförståelse dock.
Citera
2017-05-23, 13:23
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Nej, jag jämförde inte med något land.
Jag skrev att ifall man tror att Sverige har kollapsat så borde man få leva i ett land som verkligen kollapsat några år för bättre kännedom. Det tycks varken ha hjälpt dig med vidsynthet eller läsförståelse dock.

Ja, men då jämför du med ett annat land. Som jag skrev tidigare man får utgå från vad befintligt system är skapat för och hur det fungerat. Du fattar inte vad du skriver om för du har inte sett något utan upprepar bara vad andra säger.
Citera
2017-05-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ja, men då jämför du med ett annat land. Som jag skrev tidigare man får utgå från vad befintligt system är skapat för och hur det fungerat. Du fattar inte vad du skriver om för du har inte sett något utan upprepar bara vad andra säger.

Nej det gör jag inte, lika bra du lägger ner ifall du inte klarar att förstå det.
Jag jämför Sverige med Sverige, som har sin problem men att säga att det har kollapsat är löjeväckande.
Sen önskar jag de som tror det att bo i ett kollapsat land som straff.
Det är ingen jämförelse då det är totalt irrelevant att jämföra Sverige med ett land som kollapsat.
Dessutom har du ingen aning om vad jag sett och jag misstänker starkt att det är bra mycket mer än dig
Utöver det skiter jag blankt i vad andra säger ang. hur det skulle påverka mina egna åsikter.
Citera
2017-05-24, 13:08
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Nej det gör jag inte, lika bra du lägger ner ifall du inte klarar att förstå det.
Jag jämför Sverige med Sverige, som har sin problem men att säga att det har kollapsat är löjeväckande.
Sen önskar jag de som tror det att bo i ett kollapsat land som straff.
Det är ingen jämförelse då det är totalt irrelevant att jämföra Sverige med ett land som kollapsat.
Dessutom har du ingen aning om vad jag sett och jag misstänker starkt att det är bra mycket mer än dig
Utöver det skiter jag blankt i vad andra säger ang. hur det skulle påverka mina egna åsikter.

Okej, jag gör ett sista försök. Du vill att dom som motsätter sig den negativa utvecklingen i Sverige skall skickas till ett icke fungerande land i straffsyfte samt där dom även skall erhålla någon form av upplysning. Då jämför du indirekt med ett annat land men du verkar inte riktigt förstå det själv.

Bara en idiot eller någon som har betalt för att inte förstå inser inte problematiken. Inom 10 år kommer svenskar i åldern 18-44 vara i minoritet och då har vi inget eget land längre. Om man inte fattar vad det innebär så borde man kanske tänka till igen. Den sk. tillhörigheten som i väldigt hög grad är baserad på etnicitet kommer bli fullständigt sönderluckrad och vi kommer egentligen bara få olika intressen att förhålla oss till. Om man ser till Malmö så går staden i sig minus, vad tror du händer när hela landet gör det? Då måste man göra prioriteringar som kommer nutid att se ut som en västanvind i jämförelse. I denna takten är det bara en tidsfråga innan så sker.

Läget blir då som i t.ex. Afghanistan där man har en mängd olika mindre intressen som skall delas. Att tro att dessa intressen kommer att kunna leva sida vid sida i harmoni är så fullständigt naivt att det är därför jag tror du inte har sett speciellt mycket.
Citera
2017-05-24, 18:48
Medlem
Citat:
Okej, jag gör ett sista försök. Du vill att dom som motsätter sig den negativa utvecklingen i Sverige skall skickas till ett icke fungerande land i straffsyfte samt där dom även skall erhålla någon form av upplysning. Då jämför du indirekt med ett annat land men du verkar inte riktigt förstå det själv.

Bara en idiot eller någon som har betalt för att inte förstå inser inte problematiken. Inom 10 år kommer svenskar i åldern 18-44 vara i minoritet och då har vi inget eget land längre. Om man inte fattar vad det innebär så borde man kanske tänka till igen. Den sk. tillhörigheten som i väldigt hög grad är baserad på etnicitet kommer bli fullständigt sönderluckrad och vi kommer egentligen bara få olika intressen att förhålla oss till. Om man ser till Malmö så går staden i sig minus, vad tror du händer när hela landet gör det? Då måste man göra prioriteringar som kommer nutid att se ut som en västanvind i jämförelse. I denna takten är det bara en tidsfråga innan så sker.

Läget blir då som i t.ex. Afghanistan där man har en mängd olika mindre intressen som skall delas. Att tro att dessa intressen kommer att kunna leva sida vid sida i harmoni är så fullständigt naivt att det är därför jag tror du inte har sett speciellt mycket.

Nu svamlar du bara, jag har inte nämt något om folk som skulle motsätta sig någon negativ utveckling. Dessutom förstår du fortfarande inte att jag inte jämför ett fungerande Sverige med något totalt kollapsat land. Det är du och andra som gör det. Att du sedan börjar yra om något påhitt att svenskar i någon viss ålder ska bli minoritet om 10 år och börjar jämföra med Afghanistan gör ju knappast att man tar dig mer seriöst. Snarare får man konstatera att, hur skrattretande det än är, så är det meningslöst att föra en vidare dialog.
Citera
2017-05-26, 23:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
IS-anhängare i Malmö skulle utvisas – men Säpo försatte honom på fri fot

Migrationsverket har beslutat utvisa en 30-årig syrisk IS-anhängare som friats från terroristbrott mot en shiamuslimsk lokal i Malmö.

Men utvisningen till Syrien eller Saudiarabien kunde inte verkställas. Därför släppte Säpo honom fri – trots att han anses farlig.
https://www.sydsvenskan.se/2017-05-2...tas-pa-fri-fot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in