2017-04-13, 18:29
Medlem
Och Löfven har precis erkänt att massinvandring ställer till problem. Så stora att det behövs 10 000 ytterligare poliser, och förstås skattehöjningar!
Citera
2017-04-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så du menar sjunkande BNP per capita och underskott under mer under halva regeringsinnehavet är att " rädda" ekonomin?
Cirkusnegern har fört Sverige till avgrundens rand.
Jo det stämmer. Och nu för Löfven oss över stupet. Planerar för fortsatt massinvandring, en miljon på sju år, varav merparten är invandring. Det blir en illasmakande mix av nedskärningar och skattehöjningar. Löfven sänker medvetet utbildningsnivån i Sverige. Inget särskilt smart sätt att hantera framtiden.
Citera
2017-04-13, 18:53
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
Jo det stämmer. Och nu för Löfven oss över stupet. Planerar för fortsatt massinvandring, en miljon på sju år, varav merparten är invandring. Det blir en illasmakande mix av nedskärningar och skattehöjningar. Löfven sänker medvetet utbildningsnivån i Sverige. Inget särskilt smart sätt att hantera framtiden.

Jag tror faktiskt inte att det är så illa.

Den Björklundska skolan tuffar på för fullt, och lär göra så ett tag framöver. (riktigt illa..)

Sedan är skillnaden så att Moderaterna säger att de vill strypa invandring, men öppnar damluckorna,
medan sossarna säger att de skall öka invandring (historiskt), men stänger luckorna och håller
ordning på invandringen (historiskt).
Jag föredrar rätt handling framför rätt retorik.

Socialdemokraterna hade moderaterna som blåslampa under närmare tre decennier.
Moderaterna är slut, och nu kommer sverigedemokraterna att vara blåslampa mot S de kommande åren.
Citera
2017-04-13, 18:58
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Det är så illa att när man går ner på stan så känner man inte igen sina egna landsmän. Dessa typer stirrar på dig med avsky avsmak och hat. Och många är de, hail odin. Ge oss styrka för det kommer vi att behöva framöver.
Citera
2017-04-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Jag tror faktiskt inte att det är så illa.

Den Björklundska skolan tuffar på för fullt, och lär göra så ett tag framöver. (riktigt illa..)

Sedan är skillnaden så att Moderaterna säger att de vill strypa invandring, men öppnar damluckorna,
medan sossarna säger att de skall öka invandring (historiskt), men stänger luckorna och håller
ordning på invandringen (historiskt).
Jag föredrar rätt handling framför rätt retorik.

Socialdemokraterna hade moderaterna som blåslampa under närmare tre decennier.
Moderaterna är slut, och nu kommer sverigedemokraterna att vara blåslampa mot S de kommande åren.
Jag skulle ge dig rätt om det vore så att Löfven stängt gränserna. Men det är ljug, vi ligger bland de högsta, inte på EU:s lägsta nivå som Löfven påstår. Han planerar för en ökning av befolkningen med en miljon på sju år, där det mesta är invandring. Dystert att landets utbildningsnivå sjunker, när det är det motsatta som behövs.
Citera
2017-04-13, 20:36
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Jag skulle ge dig rätt om det vore så att Löfven stängt gränserna. Men det är ljug, vi ligger bland de högsta, inte på EU:s lägsta nivå som Löfven påstår. Han planerar för en ökning av befolkningen med en miljon på sju år, där det mesta är invandring. Dystert att landets utbildningsnivå sjunker, när det är det motsatta som behövs.

Löfven kan inte stänga gränserna.

Vi är med i EU, och Moderaterna (och de andra i 7-klövern) cementerade EU-medlemskapet i grundlagen. (endast SD röstade mot, och media var ytterst knapphändiga i rapportering, eftersom media fullt ut stödde grundlagsändringen)

Brexit röstades igenom enbart p.g.a invandringspolitik. (allt annat var sekundärt eller perifert..)

Sverige behöver en Swexit.
Vad Sverige INTE behöver är mer av en massinvandrings-allians av rättighetsliberaler.
Citera
2017-04-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Löfven kan inte stänga gränserna.

Vi är med i EU, och Moderaterna (och de andra i 7-klövern) cementerade EU-medlemskapet i grundlagen. (endast SD röstade mot, och media var ytterst knapphändiga i rapportering, eftersom media fullt ut stödde grundlagsändringen)

Brexit röstades igenom enbart p.g.a invandringspolitik. (allt annat var sekundärt eller perifert..)

Sverige behöver en Swexit.
Vad Sverige INTE behöver är mer av en massinvandrings-allians av rättighetsliberaler.
Sverige behöver inte ha generösare regler än andra EU- länder. Det är inte konstigt att invandrarna passerar andra länder för att komma just hit. Men nu har det blivit så många med obefintlig utbildning att vår svenska modell inte går runt längre. Kommuner och landsting står inför gigantiska påfrestningar.
Citera
2017-04-13, 21:21
Medlem
Citat:

Njae..är detta realistiskt? Och en del av befolkningsökningen är väl barnafödande? Sverige lanar väl redan pengar i dagsläget, för att skedmata de 160.000 som släpptes in under aslykaoset 2015!? Hur mycket sak da inte behöva lanas därtill, ifall man vill importera ytterligare en miljon invandrare? Sverige kan omöjligt ha obegränsad kreditvärdighet, och alla (med vett i skallen) vet att majoriteten av invandrarna icke är anställningsbara.

Löfven, liksom (s) är idioter,som pratar smörja.
Citera
2017-04-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Njae..är detta realistiskt? Och en del av befolkningsökningen är väl barnafödande? Sverige lanar väl redan pengar i dagsläget, för att skedmata de 160.000 som släpptes in under aslykaoset 2015!? Hur mycket sak da inte behöva lanas därtill, ifall man vill importera ytterligare en miljon invandrare? Sverige kan omöjligt ha obegränsad kreditvärdighet, och alla (med vett i skallen) vet att majoriteten av invandrarna icke är anställningsbara.

Löfven, liksom (s) är idioter,som pratar smörja.

20 procent av miljonen till 2024 är höga födelsetal, resten är invandring. Allt enligt SCB och Migverket. Med reservation för att det kommer en ny prognos endera dan. Jag säger inte att det är vettigt, bara att det är vad Löfven planerar för.
Citera
2017-04-13, 22:01
Medlem
Citat:
20 procent av miljonen till 2024 är höga födelsetal, resten är invandring. Allt enligt SCB och Migverket. Med reservation för att det kommer en ny prognos endera dan. Jag säger inte att det är vettigt, bara att det är vad Löfven planerar för.

Nä, vettigt är det under alla omständigheter inte! Men intressantare är väl fragan: Är det realistiskt? Är det samhällsekonomiskt möjligt? Jag tror absolut inte det.
Citera
2017-04-14, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Nä, vettigt är det under alla omständigheter inte! Men intressantare är väl fragan: Är det realistiskt? Är det samhällsekonomiskt möjligt? Jag tror absolut inte det.
Det blir extremt påfrestande för samhällsekonomin. Höjda skatter och ändå nedskärningar. Men enligt Löfven är det bara en utmaning liksom. Hur de tänker som vill tillbaka till ett ännu generösare regelsystem? Ja säg det?
Citera
2017-04-14, 10:27
Medlem
Citat:
Det blir extremt påfrestande för samhällsekonomin. Höjda skatter och ändå nedskärningar. Men enligt Löfven är det bara en utmaning liksom. Hur de tänker som vill tillbaka till ett ännu generösare regelsystem? Ja säg det?

Den diskussionen har vi haft i ett annat underforum. En mycket vettig norrman papekade, att skattehöjningar skulle medföra sänkt konsumtion. Sänkt konsumtion ger i sin tur ökad arbetslöshet. Det skulle inte vara nagon lösning, helt enkelt. Och att lana ännu mer pengar för att finansiera invandring av bortat en miljon MENA, där skulle Sverige inte anses kreditvärdigt. Jag tror redan att det idag är prekärt gällande det samhällsekonomiska pusslet. Anhöriginvandringen till de 80.000, som fatt asyl 2015-16, kommer väl att uppga till flera hundratusen.

Jag har inte tillgang till siffror för budget och upplaning just nu. Men bara det faktum, att Sverige lanar för att finansiera asylinvandring, är illa nog. Om det sedan tar 5 eller 20 ar innan samhällsekonomin bryter samman, är en annan sak.

Systemkollaps är ju i sig en definitionsfraga. Som jag ser det behöver det inte handla om ett totalt nationalekonomiskt haveri, utan kan lika gärna handla om en kulturell kollaps. Och rent kulturellt tycker jag nog att Sverige kollapsat för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in