2017-02-16, 10:07
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ständigt rullas nya härvor upp inom assistansersättningen. När ska politikerna vakna?

Det finns flera skäl till att just assistansersättningen så ofta figurerar i brottsliga sammanhang. Till att börja med rör det sig om oerhört mycket pengar. Bara de statliga kostnaderna för assistansersättningen uppgår till närmare 30 miljarder kronor per år, det vill säga mer än vad Polisen och Säpo kostar tillsammans.

Om man bryter ner den siffran på individnivå innebär det att varje brukare i snitt får en ersättning på 1,8-2 miljoner kronor per år. Med tanke på att den personliga assistansen är det mest privatiserade välfärdsområdet skapar det en hård konkurrens om brukare och assistanstimmar.

http://www.expressen.se/ledare/ta-it...m-assistansen/
Citera
2017-02-16, 11:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Exakt. Det ser fortsatt mörkt ut till dess att politiker och tjänstemän inger förtroende genom att lägga fram planer som folket vet går att genomföra. Stefan Löfven, Anders Ygeman och Dan Eliasson drar istället bara på sig folkets hånskratt, så pass irrelevanta som de är.

Jag vill se Löfven, Ygeman och Eliasson förödmjukas offentligt. Rondellgrisar med deras fula nunor vore något.
De kommer att få stå till svars.
Ingen är kung för evigt.
De har bevisligen varit med om att se till att landet kollapsat.
Vi är fler hundratusentals vittnen!
Vår uppgift är att hindra det totala fallet.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 11:24.
Citera
2017-02-16, 12:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
BROTT. Malmöpolisens svårigheter att utreda mord och mordförsök kan bero på kriminellas eget rättssystem där gärningsmän kan köpa sig fria i "inofficiella rättegångar".

Många litar inte på polisen, rapporterar P4 Malmöhus.
– Jag känner till ett antal fall där det har utväxlats pengar för att man inte ska gå vidare, säger chefsåklagare Pär Andersson i Malmö till radion.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24417673.ab
Citera
2017-02-16, 20:10
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ett av landets största partier kan inte längre genomföra sina möten ostört.
Citat:
Det började som en stillsam manifestation mot Sverigedemokraternas möte i kulturhuset Väven i Umeå, men slutade med våld, larm och att demonstranter greps och omhändertogs. Efter flera timmars protesterande tvingades Sverigedemokraternas möte att ställas in.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...testera-mot-sd
Citera
2017-02-16, 21:55
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Ett av landets största partier kan inte längre genomföra sina möten ostört.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...testera-mot-sd

Borde inte detta falla under terrorlagarna?
"att man medvetet destabiliserar ett samhälle statlig eller mellanstatligt organ för att tvinga dessa att ta till/inte ta till vissa åtaganden eller åtgärder" med olika slags påtryckningar har jag för mig ungefär att det var, det borde väl isf även gälla detta fall?
polisen borde skjuta tårgas och gummikulor, skingras inte terroristerna anser jag man ska skjuta för att helt oskadliggöra dessa!
det är dags att ta tbx vårt land...
Citera
2017-02-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Borde inte detta falla under terrorlagarna?
"att man medvetet destabiliserar ett samhälle statlig eller mellanstatligt organ för att tvinga dessa att ta till/inte ta till vissa åtaganden eller åtgärder" med olika slags påtryckningar har jag för mig ungefär att det var, det borde väl isf även gälla detta fall?
polisen borde skjuta tårgas och gummikulor, skingras inte terroristerna anser jag man ska skjuta för att helt oskadliggöra dessa!
det är dags att ta tbx vårt land...

Ja, så borde det vara. Men nu var det ju Sverigedemokraterna som skulle hålla möte. Då gäller tydligen inte lagstadgad mötesfrihet. = tecken på systemkollaps.

Åtminstone kunde man satt dit kravallstaket. Umeå är ju en studentstad, och där accepteras endast V och Mp.
Citera
2017-02-16, 22:13
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Ja, så borde det vara. Men nu var det ju Sverigedemokraterna som skulle hålla möte. Då gäller tydligen inte lagstadgad mötesfrihet. = tecken på systemkollaps.

Åtminstone kunde man satt dit kravallstaket. Umeå är ju en studentstad, och där accepteras endast V och Mp.

mm staket o militärpolis med stora arga hungriga hundar.

kan man inte anmäla detta som privatperson pga störande av ordning eller nåt? eller att jag blev hemskt rädd när jag såg detta på tv? jag är inte lika svensk o vit i hyn som er, o på tv vrålade ju massa VITA vänstertomtar o diverse hotfulla VITA människor .. "man kunde tro man var i rena hitlertyskland" minnsan? hets mot folkgrupp? jag såg bara vita svenskar där, mkt rasistiskt av ung vänster må jag säga, jag trodde dom skulle kasta ut mig! minst!

dessutom kan man inte som "invandrare" KRÄVA att ung vänsters språkrör byts ut pga rasdiskriminering, "man kan ju tro man inte är värd att andas ens" när man ser detta nazzebeteende?
skulle detta funka? jag ska minsan testa att mejla runt o KRÄVA såna saker o uppmanar alla att göra detsamma, kan väl inte bli bättre sänken för dessa om vi får in massa mena dit?
Citera
2017-02-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
mm staket o militärpolis med stora arga hungriga hundar.

kan man inte anmäla detta som privatperson pga störande av ordning eller nåt? eller att jag blev hemskt rädd när jag såg detta på tv? jag är inte lika svensk o vit i hyn som er, o på tv vrålade ju massa VITA vänstertomtar o diverse hotfulla VITA människor .. "man kunde tro man var i rena hitlertyskland" minnsan? hets mot folkgrupp? jag såg bara vita svenskar där, mkt rasistiskt av ung vänster må jag säga, jag trodde dom skulle kasta ut mig! minst!

dessutom kan man inte som "invandrare" KRÄVA att ung vänsters språkrör byts ut pga rasdiskriminering, "man kan ju tro man inte är värd att andas ens" när man ser detta nazzebeteende?
skulle detta funka? jag ska minsan testa att mejla runt o KRÄVA såna saker o uppmanar alla att göra detsamma, kan väl inte bli bättre sänken för dessa om vi får in massa mena dit?

Du ser hur ett vitt svenskt parti behandlas av vita svenska ungdomar. Belästa och under utbildning dessutom.

Du, som tydligen inte är " lika vit ", har Sverigedemokrater behandlat dig och dina vänner så här? Har ni varit tvungna att skyddas av polis p.g.a Sverigedemokrater?

Du går säkrare på Sveriges gator än om du var en Sverigedemokrat. Vad tycker du om det? Jag tycker förstås att du ska vara trygg.
Citera
2017-02-18, 09:03
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Mackar tvingas låsa pumpar – för att stoppa bensinsmitarna

– Den senaste veckan har vi haft smitningar som motsvarar vad vi i vanliga fall har kvartalsvis, säger Lorentz Blixt, delägare av OKQ8-macken.
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...bCFg8BcCdpx4Q/
Citera
2017-02-19, 01:48
Medlem
staticages avatar
Sverige brister nu?

Blev chockad över hur mycket utländsk media skriver om Sverige och våra problem,blev också chockad över att några av mina PK vänner totalt slopat deras tidigare syn på samhället,

Visst det är inga nyheter att utländsk media skrivit om Sverige tidigare,men vi har också rört oss närmre kanten.
Det är först nu som samhällsfunktioner börjar haverera,har själv varit i kontakt med vården och märkt en rejäl försämring,nu springer inte jag där ofta men var där sist för 8 månader sen.
Tog mej tre samtal med tre olika personer för att avboka ett besök,varav den första knappt förstod svenska.
Bekanta som har mer akuta behov än mej är förtvivlade över situationen.

Får känslan att landet brister totalt här och nu,riktigt obehagligt och allt beror på att dessa PK vänner vänt totalt,och inser att invandringen har kört landet i botten.

Gör inte saken bättre att Trump senast idag drog Sverigekortet igen,och att Diktatorn med följe varit nere i Iran och krånglat med slöjor och skit.
Det räcker liksom inte för dessa människor att enbart ha ett massivt problem(invandringen)
Man vill reta upp USA också.

Börjar bli orolig att man kanske inte kan dra härifrån när ekonomin haverera totalt.

Kan nån ge mej skäl till att jag bara är desillusionerad och uppfattar situationen fel.Att det verkligen går bra för Sverige och att framtiden här är ljus.
Citera
2017-02-19, 01:59
Medlem
8711s avatar
Det är högre invandring än någonsin pga anhöriginvandringen som bara den är uppåt 100.000 i år, +40.000 asylsökande, +10.000-tals som väljer och tillåts leva här illegalt med enorm kriminalitet som följd.

Skottlossningar, grova brott, sexbrott, våldtäkter, gruppvåldtäkter och bilbränder varje dag över landet, Malmö som blivit en krigszon med gängkriminalitet stup i kvarten och mordutredningar som kräver 100-tals extra poliser som ändå inte klarar av alla inkommande mord.

En rikspolischef som Dan Eliasson har man utsett, som är hatad av poliser, av allmänheten osv. Polisen kan inte längre komma när folk ringer, dom har för mycket att göra. Polisen är politiskt styrd att dölja invandrarbrotten och att dalta med kriminella invandrare och vänsterslödder.

Sjukvården är ett totalt kaos, det går inte att få träffa en läkare knappt, det går inte att komma fram på vårdcentralen, sjukhusen är överbelamrade, akuterna under enorm press.

Psykvården har totalt havererat och skickar hem patienterna för att man inte kan hjälpa dom, för att den enskilda vården dragits in.

Man har dragit in assistanspengarna, inte till kriminella eller fuskare, utan för barn och mammor där barnet har downs syndrom och uppenbart har rätt till pengarna och stödet. Nu sitter föräldrar över hela landet fast i en situation där dom själva måste ta hand om barnet på heltid, även fast dom inte kan och inte har möjlighet pga jobb och annat som alla andra.

Låga och obefintliga straff för fula och hemska brott. Massvis av våldtäkter och gruppvåldtäkter utförda av invandrare och alltså direkt importerade från afghanistan och liknande länder, men låga och obefintliga straff. 2 månaders ungdomsvård och liknande hån till straff skapar enorm vrede och ilska hos svenska folket.

Grov och allvarlig utbredd rasism mot svenskar sedan årtionden, som det helt blundas för. Svenskar utsätts utvalt för brott som rån, misshandel och våldtäkter av invandrare. Svenskar i skolor och bland ungdomar trakasseras svårt med nedsättande glåpord precis hela tiden. Motsatt hade aldrig tolererats för en sekund.

Skägg"barn" som tillåts våldta och gå på festivaler trots att alla vet och förstår vad som kommer hända, när det händer får dom ändå stanna och får 2 månaders ungdomsvård vid grova gruppvåldtäkter. Ålderskontroll som aldrig blir av och inte ens väntas bli tvingande utan frivillig.

Enorm bostadsbrist. Svenskar har svårt att få lägenheter. Unga får leva hemma hos föräldrar utan hopp om en egen framtid. Invandrare som nyss satt sin fot i landet ges förtur, fast vi har massor av bostadslösa i landet som bor med föräldrar och annat mot sin vilja, hemlösa som lever på gatan. Man hänvisar till lagen att dessa invandrare ska ha bostad, men det ska väl svenskar också?

Invandrare som nyss satt sin fot här får vård och tandvård för en 50-lapp, vi som är födda här och är svenskar eller folk som bott här länge får inte någon vård och tandvård för 50:- fast behoven är enorma bland vissa grupper i samhället, som folk med låga inkomster, pensionärer med flera. Fattiga och gamla har inte råd med läkarbesök, mediciner och glasögon.

Där har du några av Sveriges brister nu Skulle kunna göra några likadana listor till...
Senast redigerad av 8711 2017-02-19 kl. 02:09.
Citera
2017-02-19, 02:14
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Blev chockad över hur mycket utländsk media skriver om Sverige och våra problem,blev också chockad över att några av mina PK vänner totalt slopat deras tidigare syn på samhället,

Visst det är inga nyheter att utländsk media skrivit om Sverige tidigare,men vi har också rört oss närmre kanten.
Det är först nu som samhällsfunktioner börjar haverera,har själv varit i kontakt med vården och märkt en rejäl försämring,nu springer inte jag där ofta men var där sist för 8 månader sen.
Tog mej tre samtal med tre olika personer för att avboka ett besök,varav den första knappt förstod svenska.
Bekanta som har mer akuta behov än mej är förtvivlade över situationen.

Får känslan att landet brister totalt här och nu,riktigt obehagligt och allt beror på att dessa PK vänner vänt totalt,och inser att invandringen har kört landet i botten.

Gör inte saken bättre att Trump senast idag drog Sverigekortet igen,och att Diktatorn med följe varit nere i Iran och krånglat med slöjor och skit.
Det räcker liksom inte för dessa människor att enbart ha ett massivt problem(invandringen)
Man vill reta upp USA också.

Börjar bli orolig att man kanske inte kan dra härifrån när ekonomin haverera totalt.

Kan nån ge mej skäl till att jag bara är desillusionerad och uppfattar situationen fel.Att det verkligen går bra för Sverige och att framtiden här är ljus.

Vad innebär "brister"? En systemkollaps?

Det kommer inte bli inbördeskrig. Det kommer kanske bli sämre ekonomiskt och mer brottslighet framöver men inte så pass mycket så man behöver lämna landet om man har en vettig utbildning och tillhör medelklassen.

En annan bra sak om inte det ingår i anställningen är att skaffa en privat sjukvårdsförsäkring till sig själv och gärna även till sina eventuella barn. Går betydligt snabbare att få hjälp därigenom än ifrån offentligvården.
Senast redigerad av fiskoega 2017-02-19 kl. 02:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in