2012-11-26, 22:10
Medlem
gubbfanskapets avatar
Tack tack, för en utförlig guide och ett fin recept!
Citera
2012-11-26, 22:11
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Bästa guiden på FB!
Ska man sila ut de gröna när det är klart? THC't är väl ur det ändå?

Nej då, har kvar det för smakens skull
Citera
2012-11-26, 22:12
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Att äta Cannabis; Den stora guiden till lyckade brownies! infogad.

/Mod
Citera
2012-11-26, 22:14
Man tackar för alla recept.
Citera
2012-11-26, 23:27
Medlem
funktioners avatar
Hur går det till om man ska baka med gräs istället för hasch då?

Ska gräset smälta och "försvinna" in i smöret?
Kan inte någon förklara själva processen i pannan lite utförligare?
Bakningen behöver inte förklaras ytterligare då min plan är att bälga i mig skiten på stående fot så fort själva smältningen är färdig!

Är orolig för att wastea en massa fint gräs..
Citera
2012-11-27, 07:53
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hur går det till om man ska baka med gräs istället för hasch då?

Ska gräset smälta och "försvinna" in i smöret?
Kan inte någon förklara själva processen i pannan lite utförligare?
Bakningen behöver inte förklaras ytterligare då min plan är att bälga i mig skiten på stående fot så fort själva smältningen är färdig!

Är orolig för att wastea en massa fint gräs..

Ingen skillnad, försök bara få det till så fint pulver som möjligt, gärna med grinder. Ju finare desto bättre, men oroa dig inte blir ingen waste
Citera
2012-11-27, 23:30
Medlem
Phifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Hejsan alla glada Flashbackare!
Kollade runt i forumet och google och såg till min förvåning att det inte fanns någon komplett guide till hur man bakar med cannabis!

Fick då idéen att skriva denna guiden i väntan på att ruset kommer, så ni får ursäkta om det blir lite flummigt mot slutet . Frågor ang. Ruset och tillredningen besvarar jag gladeligen, då jag är lite av en sjävutnämnd mästerkock då det gäller att baka på båda ekonomiskt, psykologiskt och tom. Estetiskt sätt!

Fan vad jag älskar dig just nu
Citera
2012-11-28, 01:28
Medlem
Hur är det när man har haft gräs i kastrullen med smör, luktar det efter den är rengjord med bara handtvätt eller diskmaskin? Vill helst inte att vänner som inte vet att jag röker skall uppleva att kastrullen luktar "underligt" (Underbart).
Citera
2012-11-28, 02:42
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Hur är det när man har haft gräs i kastrullen med smör, luktar det efter den är rengjord med bara handtvätt eller diskmaskin? Vill helst inte att vänner som inte vet att jag röker skall uppleva att kastrullen luktar "underligt" (Underbart).

Eftersom jag praktiskt taget lever ett ungkarlsliv (röker inomhus i sängen, fimpar på tangentbordet osv) så kan jag inte uttala mig om det. Men som vi alla vet så går lukten av cannabis bort väldigt lätt, mycket lättare än tobak. Bara diska och se till att torka kastrullen så är det nog lugnt Diska förhand skulle jag nog säga.
Citera
2012-11-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Eftersom jag praktiskt taget lever ett ungkarlsliv (röker inomhus i sängen, fimpar på tangentbordet osv) så kan jag inte uttala mig om det. Men som vi alla vet så går lukten av cannabis bort väldigt lätt, mycket lättare än tobak. Bara diska och se till att torka kastrullen så är det nog lugnt Diska förhand skulle jag nog säga.

Jo det borde gå bort relativt lätt, tänkte bara om det fäste extra tydligt i kastrullen. Om det inte gör det och är som annars så är det nog ingen fara
Citera
2012-11-28, 09:35
Medlem
x0ms avatar
Smoketower säljer hampakakor som jag hällde smällt smör på, med ca 1g. Lät det stelna, smälte sen mörk choklad och hällde på, in i kylen i 20 minuter. Sen är det bara att äta. Gjorde 4 kakor. Blev helt underbart goda. Och ett skönt rus.
Citera
2012-11-28, 10:58
Medlem
gunsofbrixtons avatar
Jag undrar om man, efter att man bakat en plåt brownies, kan frysa in godsakerna. Blir det samma effekt då man tar ut dem ur frysen ett par dagar senare om man tinar allt i rumstemperatur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in