2013-01-16, 10:00
Medlem
Bro-cats avatar
Luktar det mycket när man smälter ner det med smöret och kan man använda spice?
Citera
2013-01-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Luktar det mycket när man smälter ner det med smöret och kan man använda spice?

Tråden handlar om Cannabis, och Spice är långt ifrån samma sak.
Spice kan enbart rökas.
Citera
2013-01-16, 14:32
Medlem
Bro-cats avatar
jo men jag undrade om cannabis luktar mycket när man smälter ner det med smör
Citera
2013-01-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
jo men jag undrade om cannabis luktar mycket när man smälter ner det med smör

Luktar en del, men inget som sätter sig.
Citera
2013-01-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Luktar en del, men inget som sätter sig.

Japp, åtminstone med brunt (grönt har jag inte testat) så luktar det enligt min ringa mening betydligt mindre än rökning. Dessutom luktar det ju helt annorlunda än bränd cannabis. Bor det en polis ovanför dig kanske du inte bör testa det, övriga kanske inte ens känner igen lukten om de inte är dödsknarkare själva. Och är de det så är det ju bara att knalla upp och erbjuda en brownie.
Citera
2013-01-16, 22:51
Medlem
Lukasohais avatar
Gjorde nyss oboy på c.a 2 gram
förfan vad skit det smakar men lite får man tåla!
Citera
2013-01-17, 08:42
Medlem
Bro-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Gjorde nyss oboy på c.a 2 gram
förfan vad skit det smakar men lite får man tåla!

fick det nån effekt?:P
Citera
2013-01-18, 04:50
Medlem
slutbits avatar
Gjorde 22 st superskunk-muffins för 2-3 veckor av ~2 gram.

Det var uppenbarligen inte så väldans starkt. Borde gjort 2 muffins istället

Jag satte i mig 5 stycken för några kvällar sedan och kände ett inte alltför starkt rus. Bara litegrann. Dock satt ruset i skitlänge. Gjorde jag fel här? Fick jag inte ut THCet i smöret? Åt jag för lite? Är koncentrationen för svag? Hade jag ätit för stor middag?

Använder i princip aldrig cannabis så jag är inte för härdad. Jag blir ju förstörd om jag röker långt mindre än ~0.5gram.
Citera
2013-01-18, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Gjorde 22 st superskunk-muffins för 2-3 veckor av ~2 gram.

Det var uppenbarligen inte så väldans starkt. Borde gjort 2 muffins istället

Det stämmer nog ganska bra att du borde.

Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Jag satte i mig 5 stycken för några kvällar sedan och kände ett inte alltför starkt rus. Bara litegrann. Dock satt ruset i skitlänge. Gjorde jag fel här? Fick jag inte ut THCet i smöret? Åt jag för lite? Är koncentrationen för svag? Hade jag ätit för stor middag?

Använder i princip aldrig cannabis så jag är inte för härdad. Jag blir ju förstörd om jag röker långt mindre än ~0.5gram.

Jag vill påstå att koncentrationen var för svag, allt annat var nog rätt. Absorptionen är mycket långsammare och mer utdragen via matsmältningssystemet än lungorna, så det går åt mer för att nå samma halt i blodet = rusnivå. Och det är även därför ruset sitter i mycket längre.

Övrig mat du stoppat i dig kan säkert bidra till att sacka ner processen, men 2 gram till 22 muffins låter väääldigt lite så det var huvudgrejen enligt mig.
Citera
2013-01-18, 13:23
Medlem
keb4bens avatar
Tja.
Tänkte höra om någon lyckats med att laga en så kallad "Cannabistoast" eller vad som.
Tänkte ta mig en 4 mackor bre smör, smula ut haschet/weedet över smöret, ösa på med ost och sedan toppa allt med Magic shrooms. Min fråga är, borde jag slänga i svamparna innan eller efter jag toastar mackan och har någon erfarenhet av detta innan?
Från vad jag har läst så verkar ju kicken från att förtära cannabisen oralt ge en otroligt mycket längre kick och toppat med svampar som ger en väldigt lång kick också så borde väl detta funka prima ihop?
Om ingen testat så kan jag garantera att jag lär agera testpilot och återkomma med svar hur trippen var, jag är mest orolig för att Psilocybinet (stavning?) ska gå åt om jag toastar mackan med svamparna i sjävla mackan.
(Kan läggas till att jag aldrig ätit cannabis innan, dock rökt på daglig basis i över ett år nu)
Tacksam för svar.
Peace.
Citera
2013-01-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keb4ben
Tja.
Tänkte höra om någon lyckats med att laga en så kallad "Cannabistoast" eller vad som.
Tänkte ta mig en 4 mackor bre smör, smula ut haschet/weedet över smöret, ösa på med ost och sedan toppa allt med Magic shrooms. Min fråga är, borde jag slänga i svamparna innan eller efter jag toastar mackan och har någon erfarenhet av detta innan?
Från vad jag har läst så verkar ju kicken från att förtära cannabisen oralt ge en otroligt mycket längre kick och toppat med svampar som ger en väldigt lång kick också så borde väl detta funka prima ihop?
Om ingen testat så kan jag garantera att jag lär agera testpilot och återkomma med svar hur trippen var, jag är mest orolig för att Psilocybinet (stavning?) ska gå åt om jag toastar mackan med svamparna i sjävla mackan.
(Kan läggas till att jag aldrig ätit cannabis innan, dock rökt på daglig basis i över ett år nu)
Tacksam för svar.
Peace.

Jag tvivlar på din metod med cannabiset på mackan. Om du inte har det i ugnen i en timme eller så, men då lär du bränna det. Jag tycker du bör göra cannabis-smör för att göra det så bra som möjligt. (smält smör med smulat cannabis i en timme på 4/12 på spisen.)
Citera
2013-01-20, 19:56
Medlem
keb4bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Jag tvivlar på din metod med cannabiset på mackan. Om du inte har det i ugnen i en timme eller så, men då lär du bränna det. Jag tycker du bör göra cannabis-smör för att göra det så bra som möjligt. (smält smör med smulat cannabis i en timme på 4/12 på spisen.)

Nu är det testat, dock utan svampar då jag inte fick tag i dessa i tid.
Resultatet blev ju helt galet, att jag inte tänkt på att äta cannabis innan. Hade kanske en 0.8 dunderhasch och smulade ner de i en macka, slängde in den i toasten fram tills smöret smälte, ungefär 2-3 minuter. Åt den och det smakar ju gudomligt, tillsammans med att det inte luktade någonting. Mitten av mackan smakade mest och kan ju varit att jag inte spred ut haschet som jag borde, men men jag åt den kl 8 imorse och den började slå vid halv 10, vid halv 11-11 nådde jag peak vilket var så mycket starkare än något jag någonsin rökt (varit i Amsterdam två vändor enbart för att röka, samt christiania otaliga gånger). Detta slog allt jag var så himla stenad, och det satt i till strax innan 6 på kvällen vilket var en missbedömning från min sida få jag började jobba kl 5 men nu är allt lugnt, och jag kan säga att dessa mackor ska göras om, med svamp inräknat nästa gång och då lär jag åka på en helvetes resa, men det får tiden utvisa.
Peace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in