Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Har inte läst igenom tråden, men är det någon som kan berätta för en nybörjare inom bakning hur man bakar godsaker med hash eller gräs. Hur man ska gå tillväga, med smöret osv.
Har provat en gång tidigare men det blev ett negativt resultat, både med te och kladdkaka...
Kan rekommendera att göra så kallade firecrackers, sjukt lätt och otroligt potent.
När jag gjorde senast så använde jag ganska mycket, och kände då av effekter upp till 24h efter intag.
Dagen efter så var man fortfarande lite hög när man vaknade i några timmar, den känslan övergick till en allmänt skön känsla i kroppen, lite allmänt glad och lätt i skorna.
Anyway:
Köp crackers: Exempelvis dessa:
Inhandla Nutella eller Jordnötssmör, whatever you prefer. (Jag använder nutella)
För en "kaka" , går givetvis att göra fler samtidigt.
1. Sätt ugnen på ~170 grader
2. Preparera 2 crackers med rikligt med nutella/jordnötssmör på båda.
Det ska vara tillräckligt mycket för att det ska finnas gott om nutella för cannabisen, men inte för mycket så att det rinner över totalt när du sedan pressar ihop dessa.
3. (Använd ~0.3 - 1g per kaka beroende på vad ditt mål är)Smula/grinda din cannabis noggrant och strö över nutellan/jordnötssmöret. (Jag brukar strö på båda)
4. Kläm lite försiktigt ihop dina 2 crackers med nutella sidorna emot varandra (no shit), om det rinner ut på kanterna så skrapa försiktigt bort detta med ett finger eller vad du föredrar.
5. Slå in din cracker i några varv aluminiumfolie.
6. Sätt in i ugnen, vänta ~18-20min. [Tror även du kan köra på 130grader och ha inne ca 30min om du vill, har dock ej prövat.]
7. Lägg förslagsvis kakan i en burk och ställ in i kylen en stund
8. ÄT (Rekommenderar dock att ha något att dricka till hands, eller glass att krossa ner det i. Smaken är som baken, tyckte det var okej första gången, inte speciellt gott nu längre, men det går ner.)
9. Prepare for having mermaids playing pingpong with your brain.
Nej, men helt seriöst. Börja långsamt, har du ätit mycket innan kan det ta 2-3 timmar innan du känner något,
annars brukar man känna ganska snabbt, ~20min - 1h
Senast jag bakade gjorde jag en till min kompis som hade uppskattningsvis 2/3 the amount of cannabis som det som var på min.
Han sparade 1/4 av den, som vi delade på några dagar senare. (dvs 1/8 var, och vi blev ändå höga av det).
Over and out, have fun.