Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-31, 00:22
Medlem
Liketotallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueCaravan
Vattnet förhindrar att blandningen blir för varm. Blir det för varmt så kommer det bli mindre och mindre potent eftersom, och ett kok på 3h skulle nog förstöra det mesta av ditt goda utan vatten (eller hålla fettet vid låg temperatur).
Ah, men borde det bli någon markant skillnad på att köra Sammie-style jämtemot att värma bara smör och gräset på låg värme en längre tid?
Citera
2012-07-31, 01:24
Medlem
st0keds avatar
Någon slutsats om denna tråd? Orkar inte läsa igenom 60 sidor för att veta vilket som är det mest snålaste/bästa/lättaste att baka eller göra dryck på

Ska få hem en femma denna veckan och är sugen på bak/dryck men vill vara lite snål på den sköna gröna växt vi har
Citera
2012-07-31, 20:59
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ked
Någon slutsats om denna tråd? Orkar inte läsa igenom 60 sidor för att veta vilket som är det mest snålaste/bästa/lättaste att baka eller göra dryck på

Ska få hem en femma denna veckan och är sugen på bak/dryck men vill vara lite snål på den sköna gröna växt vi har
Du får ut flest rus per gram om du gör en etanolbaserad cannabistinktur; det vill säga Green Dragon.
Citera
2012-08-11, 18:16
Medlem
Goatboys avatar
När jag var 17 delade jag och en polare på 1g. Lade 0,5g var i en mugg och körde i kokande vatten.
Blandade en stund och lär stå tills det svalnade. Drack upp.. 2 timmar senare så vad jag så bränd att jag trodde att jag själv hade upphört att existera, skrämmande stundvis men mysig att vara extremt bäng

Ta det LUGNT med doseringen - om ni är oerfarna. För mig och min polare var 0,5g aaaaaldeles för mycket.
Citera
2012-08-12, 09:47
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Ingen aning. Ja körde 5g på 100g smör o bakade på det, var bra potent iaf.

Inte lika potent som det kunde ha varit, garanterat!!! 250g smör tar jag till 5g.. när jag väl gör en shake värd 4-500 kr tro mig jag har testat mig fram.
Citera
2012-08-12, 12:47
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Inte lika potent som det kunde ha varit, garanterat!!! 250g smör tar jag till 5g.. när jag väl gör en shake värd 4-500 kr tro mig jag har testat mig fram.

Ja har bytt metod till matolja. Funkar bättre än min förra metod. Dessutom slipper ja baka, ja kan dricka min matolja (smakar skit, men enklare att fåner än smör) när ja vill.
Citera
2012-08-12, 13:01
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Pffft FY skäms för matolja säger jag bara... din matolja är inte mer än 80% FÄTT! JAK SÄGER TILL DEIJG ATT DU SKAO HAO I DET I MYCKET MER FÄJT ÄN VAOD DU TROUR BROUR.

RIght sounds solid very much so.. so what? wait what

Edit: skrattade till som en åsna idag det gjorde jag.

Fast du kanske tycker att det är sexigare med matolja? nån slags fettisch??

Det funkar bättre än med smör för mig. Sist använde ja 4g hash, på inte mer än så mycket matolja ja fick plats med i en theralen-flaska (måste ju kunna förvara det). 4 Gånger gav det underbart rus, då bör det funka bra.
Citera
2012-08-13, 18:48
Medlem
Yo potheads!

Jag testade haschkakor när jag var nere i Holland. Dom jag bodde hos sa att det var det bästa, att man skulle bli grymt bäng efter ca. 1 timme.
Men jag blev aldrig det, käkade 2 kakor väntade 2 timmar och blev mellow, wtf?

Jag är knappt 2m och väger runt 90kg så det kanske har något med det att göra?

Borde jag ha i extra mycket tror ni?
Citera
2012-08-13, 20:31
Medlem
postkrans avatar
Några tips på smarriga recept? Brownies/muffins är inga alternativ vill göra något nytt!

Tänker slänga i ca 30g då jag även ska baka en kaka till en vän
Citera
2012-08-13, 22:34
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Några tips på smarriga recept? Brownies/muffins är inga alternativ vill göra något nytt!

Tänker slänga i ca 30g då jag även ska baka en kaka till en vän
Under sommaren har det bland annat bakats hallonpaj, blåbärspaj och morotskaka hemma hos mig och jag slår absolut ett slag för pajer av alla möjliga slag då det har blivit lyckat varje gång. Chokladbollar är för övrigt en smidig klassiker, då det blir väldigt lätt att beräkna doseringen vid förtäring - jämför precisionen i begreppet "två chokladbollar" med "en hyfsat stor pajbit".
Citera
2012-08-13, 23:14
Testade göra firecrackers. Hade väl cirka 0.5g på kexet, la in det i ungen och gick ut och dela på en spliff med en polare . Sliffen kickade, vi spelade och kollade på lite tv serier. Normalt brukar ruset avta en stund efter jag rökt. Det hände inte den här gången, det blev bara intensivare och intensivare.

Var extremt bäng fram till runt 4-5 tiden. Från 11 när vi började. Inte speciellt sugen på äta cannabis igen, om jag skall göra det igen blir det ingen jolle innan
Citera
2012-08-24, 12:27
Medlem
Ebbzs avatar
Göra te?

Jag är nog vad man skulle kunna kalla en färsking inom cannabis, började för sisådär 1,5år sen (lugna er, jag är 18).

Det jag undrar är alltså om det är möjligt och värt mödan att göra te på toss/oanvändbara kvistar från majja. Har bekanta som har provat det, och de hävdar att effekten blev mer lugnande och man kände sig lite "knasig".

Mina frågor är alltså följande:
1. Hur mycket kvistar krävs det för en omgång för en person/ är det värt att samla ihop?
2. Hur framställer man detta te/ kan man göra något annat användbart med tosset?
3. Hur kan effekten bli/ har ni testat?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in