2009-12-01, 18:23
Medlem
dino.m3s avatar
behöver lite tips

tjenaree, vi är 4 st som tänkte göra kokosbollar med haschish. VI har ca 6g räcker det?

finns det kanske personer med erfarenhet osm kan berätta hur man gör?

ska man följa receptet som vnaliga eller ska vi göra 4 stora bollar var?

vi tänkte göra så här......smula ner 6g i en skål sen värme smör och när det fräser lägga in haschet där tills allt blir ihop rört sedan häller man det i svälja smeten?

ps, stavfel, rökt lite innan nu :P
Citera
2009-12-01, 18:27
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dino.m3
tjenaree, vi är 4 st som tänkte göra kokosbollar med haschish. VI har ca 6g räcker det?

vi tänkte göra så här......smula ner 6g i en skål sen värme smör och när det fräser lägga in haschet där tills allt blir ihop rört sedan häller man det i svälja smeten?

ta en smör bit som är 2-3 ggr större en hashet. smelt smöret til det blir lite brunt. sen smälter du hashet i veldigt låg tempratur så du inte tar sönder THC:et
Citera
2009-12-01, 19:59
Medlem
Citat:

1 gram per person räcker

drack 1.6 gram en gång (potent hasch) o Fyfan vilken resa
Citera
2009-12-01, 20:07
Medlem
Köp ZEN tips eller något brukar finnas i de flesta smoker storesen.

hoppas du menar att du skall göra chokladbollar/negerbollar drf att kokosbollar är kanska avandcerad bakning.
Citera
2009-12-03, 19:09
Medlem
något på 5g gräs

har en 5a gräs jag tänkte göra något roligt me.. antingen baka något. lr 10cl green dragon på absinthe.

va skull ni göra? några andra ideer inte röka, inte skänka
Citera
2009-12-03, 21:00
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
har en 5a gräs jag tänkte göra något roligt me.. antingen baka något. lr 10cl green dragon på absinthe.

va skull ni göra? några andra ideer inte röka, inte skänka
Te?
Citera
2009-12-03, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
tror inte att mjölk har tillräckligt med fett, fick du nån effekt?

Det måste ju inte tas upp med fett för att man ska få effekt? Bara lättare att ta in. Rätta mig gärna om jag har fel.

Gjorde lite hasch-kaffe igår, haschet löste såklart inte upp sig, det klumpade snarare ihop sig mer än vad det var innan (hade smulat ner det).
I vilketfall, efter vi druckit upp våra koppar kaffe började vi oroa oss över att vi kanske inte skulle få någon effekt utan något fett, så vi värmde lite smör och tog det som en shot.. Jag vet, äckligt som fan, men ville inte riskera att ha wastat 0.8g i onödan

Min fråga till er är, tas det upp bättre med fett än utan?
Citera
2009-12-03, 22:35
Bannlyst
Citat:

Rök inge mer, mitt tips till dig. Du kommer vara så JÄVLA bäng om några timmar.
Citera
2009-12-06, 00:00
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Det måste ju inte tas upp med fett för att man ska få effekt? Bara lättare att ta in. Rätta mig gärna om jag har fel.

Gjorde lite hasch-kaffe igår, haschet löste såklart inte upp sig, det klumpade snarare ihop sig mer än vad det var innan (hade smulat ner det).
I vilketfall, efter vi druckit upp våra koppar kaffe började vi oroa oss över att vi kanske inte skulle få någon effekt utan något fett, så vi värmde lite smör och tog det som en shot.. Jag vet, äckligt som fan, men ville inte riskera att ha wastat 0.8g i onödan

Min fråga till er är, tas det upp bättre med fett än utan?

USCH, har också shottat en gång, det var nära att man spydde

Vad jag har fattat så tas det lättare upp med fett för THC är fettlösande. Men funkar utan också har jag hört, bara att det tar längre tid och kanske inte är lika effektivt.
Citera
2009-12-13, 20:46
Medlem
NightShades avatar
Har tänkt igenom ett recept på hur man ska kunna få i sig ca 0.5g grönt snabbt behöver bara lite smådetaljer som jag inte vet om.

Om man tar 2 mackskivor och lägger i en toasmaskin med ost, smör på bägge sidorna korv som smaksättning och sen lite grönt på toppen hade då denna mixningen kunnat fungera?
Citera
2009-12-13, 22:43
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShade
Har tänkt igenom ett recept på hur man ska kunna få i sig ca 0.5g grönt snabbt behöver bara lite smådetaljer som jag inte vet om.

Om man tar 2 mackskivor och lägger i en toasmaskin med ost, smör på bägge sidorna korv som smaksättning och sen lite grönt på toppen hade då denna mixningen kunnat fungera?

Vad jag vet så tappar rökat effekt om man värmer upp det så mycket.
Rätta mig om jag har fel
Citera
2009-12-13, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Vad jag vet så tappar rökat effekt om man värmer upp det så mycket.
Rätta mig om jag har fel

Låter jäkligt skumt, då man brukar göra haschbrownies som skall ätas varma.

Men du kanske syftar på endast grönt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in