2015-01-14, 21:32
Medlem
Den grejen är jag försökt det två gånger nu nyligen utan lyckat resultat. Nu har jag kört smör i ugn ca 105 grader i en timme och sen blandades det i Oboy.

Hoppas det kommer funka.
Citera
2015-01-15, 13:51
Medlem
Det funkade inte. Tog cirka 1.5 g utan resultat.

Tror jag ger upp
Citera
2015-01-16, 10:05
Medlem
Personligen så brukar jag endast köra cannabis oralt på två olika sätt.

1) Öppna upp en pan pizza, kasta in lite grönt under ost-täcket - in i micron.

2) Mitt favorit sätt, värm lite mjölk på spisen - häll in i en kopp, kasta in en 0.5 hasch bit och blanda runt som fan med lite oboy/whatevz.

Funkar skit bra, preferably 2
Citera
2015-01-16, 18:59
Medlem
psykoshippiens avatar
Gjorde du såhär? Annars vet jag inte vad du kan ha gjort fel.. Varm mjölk/fett och blanda,blanda,blanda...
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Det funkade inte. Tog cirka 1.5 g utan resultat.

Tror jag ger upp
Blanda,blanda,blanda.
Citat:
Ursprungligen postat av 420id
Personligen så brukar jag endast köra cannabis oralt på två olika sätt.

1) Öppna upp en pan pizza, kasta in lite grönt under ost-täcket - in i micron.

2) Mitt favorit sätt, värm lite mjölk på spisen - häll in i en kopp, kasta in en 0.5 hasch bit och blanda runt som fan med lite oboy/whatevz.

Funkar skit bra, preferably 2
Microvåga aldrig cannabis, då kommer du få sköldpaddskal och måste bo nere i Malmös kloaker...
Citera
2015-01-16, 19:33
Medlem
många här har dåliga idéer som knappt funkar, med deras metoder måste du använda 3-4ggr så mycket cannabis än om du hade gjort det rätt från början.

för att få ut maximal effekt så måste du binda THC till smöret. för att du ska få THC att binda sig till smöret måste du upp i 160 grader och värma det där i ca 25 min, men inte högre än 175 grader då förstör du THCn istället.

därför är det helt värdelöst att göra "cannabis-oboy" för du kommer aldrig upp i 160 grader då.

du kan inte använda vilket smör som helst för det är inte lika "fett-typ" i alla smör. det du ska använda är vanligt 82%igt svenskt smör som man bakar med.

du kan göra en kladdkaka och ha den i ugnen ca 25 min på 165 grader så kommer du bli så hög du aldrig varit förut om du använder 1.5g.

du ska helst inte ha ätit mat på minst 3 timmar för att få maximal effekt också. sen tar det minst 1-2 timmar innan du känner av det.
Senast redigerad av agggorius 2015-01-16 kl. 19:38.
Citera
2015-01-16, 21:05
Medlem
Har ett ganska piss/standard brunt på ca 3 g om man ska baka med de bör ja ts typ 2g o smälts
Smör först o sen ner med biten eller ska den va smulad eller hur gör man? finns de nån schysst svensk steg för steg guide?
Citera
2015-01-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottadoit
Har ett ganska piss/standard brunt på ca 3 g om man ska baka med de bör ja ts typ 2g o smälts
Smör först o sen ner med biten eller ska den va smulad eller hur gör man? finns de nån schysst svensk steg för steg guide?

Ska helst vara pulverform, grinder brukar det bli bra i, men om du inte kan göra det till pulver försök göra så små kulor som möjligt osv. Läs svaret ovanför ditt i tråden så vet du exakt vad du ska göra.. Förövrigt finns det också hashkokboken, googla det.
Citera
2015-01-16, 21:38
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
många här har dåliga idéer som knappt funkar, med deras metoder måste du använda 3-4ggr så mycket cannabis än om du hade gjort det rätt från början.

för att få ut maximal effekt så måste du binda THC till smöret. för att du ska få THC att binda sig till smöret måste du upp i 160 grader och värma det där i ca 25 min, men inte högre än 175 grader då förstör du THCn istället.

därför är det helt värdelöst att göra "cannabis-oboy" för du kommer aldrig upp i 160 grader då.

du kan inte använda vilket smör som helst för det är inte lika "fett-typ" i alla smör. det du ska använda är vanligt 82%igt svenskt smör som man bakar med.

du kan göra en kladdkaka och ha den i ugnen ca 25 min på 165 grader så kommer du bli så hög du aldrig varit förut om du använder 1.5g.

du ska helst inte ha ätit mat på minst 3 timmar för att få maximal effekt också. sen tar det minst 1-2 timmar innan du känner av det.
Hörru experten, "fett-typen" som finns i smör är mättat eller omättat fett, dem reder sig olika och är mer angenäma i bakningen, men det spelar ingen roll i cannabis-bindnings-tekniken, som du talar om.. Jättetrevlig information det där med 165 grader, tror förvisso inte på't nämnvärt då cannabis binds av fett, inte värme. Däremot får man en jättegod kaka på 165C!
Man behöver inte "banka" THCt in i smörmolekylerna för att få en blandning i kaggen...
Citera
2015-01-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Ska helst vara pulverform, grinder brukar det bli bra i, men om du inte kan göra det till pulver försök göra så små kulor som möjligt osv. Läs svaret ovanför ditt i tråden så vet du exakt vad du ska göra.. Förövrigt finns det också hashkokboken, googla det.

Okej aldrig tänkt på att man kan grinda bruning.. men får väl testa det. TAck! Men går de med flytande margarin då? Den där milda coulinese?
Citera
2015-01-17, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Hörru experten, "fett-typen" som finns i smör är mättat eller omättat fett, dem reder sig olika och är mer angenäma i bakningen, men det spelar ingen roll i cannabis-bindnings-tekniken, som du talar om.. Jättetrevlig information det där med 165 grader, tror förvisso inte på't nämnvärt då cannabis binds av fett, inte värme. Däremot får man en jättegod kaka på 165C!
Man behöver inte "banka" THCt in i smörmolekylerna för att få en blandning i kaggen...

nej jag snackar inte om omättat eller mättat fett, jag snackar om att tex bregott ekologisk innehåller endast grädde medan Lätta innehåller palmolja rapsolja och kärnmjölk, men du tänker säkert bara "smör som smör".

bregott är mycket fetare än lätta därför är det bättre att använda det. det bästa att använda är ekologisk jordnötssmör eller ekologisk kokosnötsolja då det har mest naturligt fett.

detta är inget skitsnack läs lite amerikanska guider på hur man lagar cannabis så får du se att det stämmer.
Citera
2015-01-17, 11:09
Medlem
Miniwas avatar
Har ej orkat läst hela tråden, men kan man lagra dekarboxylerat cannabis lika väl som vanligt cannabis eller blir det dåligt snabbare? Tänkte om man kunde slänga in allt i ugnen på en gång och slippa göra det steget varje gång man vill ha lite ganja te eller nåt.
Citera
2015-01-17, 14:44
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
nej jag snackar inte om omättat eller mättat fett, jag snackar om att tex bregott ekologisk innehåller endast grädde medan Lätta innehåller palmolja rapsolja och kärnmjölk, men du tänker säkert bara "smör som smör".

bregott är mycket fetare än lätta därför är det bättre att använda det. det bästa att använda är ekologisk jordnötssmör eller ekologisk kokosnötsolja då det har mest naturligt fett.

detta är inget skitsnack läs lite amerikanska guider på hur man lagar cannabis så får du se att det stämmer.
Nej jag tänker inte smör som smör, jag tänker omättat och mättat fett. Jag kan kategorisera in dem alla du räknade upp inom spalterna: Omättat & mättat, ifall du vill. Tänker inte läsa några amerikanska guider om "hur det går till". Tror att hela Amerika ljuger om allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in