2012-09-01, 14:59
Medlem
[quote=Knockaround]Det funkar. Kör du haschet i micron kanske det förlorar lite potens men inte om du bara micrar smöret sen blandar. Har funkat bra för mig.[/Q
aa okej tack
Citera
2012-09-06, 09:15
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Lycka är: att mitt i månad två av blom få besked om att några slags jävla new world order-agenter skall in i lägenheten och "kolla ventilationen".

Extrem lycka är: att ligga råstenad i sängen framför datorn kl 06.00 och plötsligt ansättas av viss paranoia, varpå man letar reda på lappen man fick i brevlådan förra veckan och insé att man hade tagit fel på dag. Det var inte i övermorgon de skulle komma, DET VAR I DAG! 07.30! Sedan kasta sig upp kallsvettig ur weed-dimmorna och börja panikplocka ner sin set up och slakta 30 meterhöga White Widow, knö ner allt i sopsäckar med krukor och hela skiten och slänga ut på balkongen (som nu är helt överbelamrad av säckar).

Jag var fan helt pissevåt av svett efter den städningen.

Hur som helst så har jag skurit upp ett par buds (färska) och sjudit dem i vispgrädde och smör ett ganska bra tag. Nu på morgonen, dagen efter "lyckans dag" så har jag haft ner en dos av det klägget i mitt morgonkaffe. Smakar mycket klorofyll eller växtmaterial eller vad man skall säga, men det skall väl slå det också. Har aldrig ätit innan.

Annars när jag testar buds så brukar jag torka dem i ugnen med halvöppen lucka och minimal värme, men jag tycker att effekt ändå går förlorad vid det förfarandet så jag beslöt mig för att testa detta istället.

Återkommer med recension.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-09-06 kl. 09:18.
Citera
2012-09-14, 14:32
Medlem
Hmmm mycket skrivande om att man måste ha en massa fet för att man ska bli stukad, kan medela att jag åt 3 g charas för ett par dagar sedan, svade bara klumpen och jag hade fan hallisar så fungerar det gör det, men effekten brukar bli bättre om man smälter det tillsammans med smör, gräs föredrar jag att göra cannabutter av, tar ca 6 timmar att göra men väl värt besväret
Citera
2012-09-14, 16:02
Medlem
Någon som har ett bra tips på att käka weed?

Ingen cannabutter eller liknande. Helst inte teé heller. Vill bara ha något enkelt och smidigt.
Citera
2012-09-14, 18:17
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Någon som har ett bra tips på att käka weed?

Ingen cannabutter eller liknande. Helst inte teé heller. Vill bara ha något enkelt och smidigt.
Absolut ingen expert och baserar det bara på vad jag ögnat i denna tråden:

Smält matlagningsmargarin/smör i micron, smula ner gräset och blanda rejält. Rosta ett par mackor, häll på smöret, och en ostbit. Njut.
Citera
2012-09-16, 19:15
Medlem
Echoess avatar
Prövade jusst att laga kakao-mix. Jag tog ca 3ggr mer gräs än va ja brukar röka i pipa, sedan hade jag det i matfett på låg värme i en stekpanna. Till sist stoppade jag allt i varm soja-mjölk och blandade i kakao/socker. Det har nu gått 2 timmar och jag känner inte särskilt mycket (inte alls jämförbart med då jag åt en firecracker senast). Vad kan jag ha gjort för fel här nu?
Citera
2012-09-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Echoes
Prövade jusst att laga kakao-mix. Jag tog ca 3ggr mer gräs än va ja brukar röka i pipa, sedan hade jag det i matfett på låg värme i en stekpanna. Till sist stoppade jag allt i varm soja-mjölk och blandade i kakao/socker. Det har nu gått 2 timmar och jag känner inte särskilt mycket (inte alls jämförbart med då jag åt en firecracker senast). Vad kan jag ha gjort för fel här nu?
Prova att äta nån chokladbit eller nåt annat så kanske det sätter igång magen. Tycker själv att ruset kan sätta igång en bra tid senare när man först äter något annat. Om det beror på att man löst upp det dåligt eller ej vet jag inte. Annars kanske du hade för liten mängd.

Rök lite också så kanske det kommer igång
Citera
2012-09-17, 16:18
Medlem
RompeTodos avatar
Går det att smälta en bit hasch tillsammans med smör och sedan förvara blandningen (hash+smör) några timmar och sedan hälla upp det och dricka i té't?

Svårt att se varför det inte skulle gå dock, men kan vara skönt att få det bekräftat
Citera
2012-09-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Går det att smälta en bit hasch tillsammans med smör och sedan förvara blandningen (hash+smör) några timmar och sedan hälla upp det och dricka i té't?

Svårt att se varför det inte skulle gå dock, men kan vara skönt att få det bekräftat
Funkar utmärkt brukar lägga in det i frysen en stund om jag ska spara så blir det en mer lätthanterlig konsistens
Citera
2012-09-19, 19:00
Medlem
steveY2Ks avatar
En majoritet av folket här verkar göra sin rätter på hasch, hur är det för oss resterande som endast kör grönt? Någon som har ett någorlunda enkelt recept?
Tänkte främst om det går att göra något cannabutter av det hela eller blanda ut direkt i en kladdkakssmet.
Citera
2012-09-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
En majoritet av folket här verkar göra sin rätter på hasch, hur är det för oss resterande som endast kör grönt? Någon som har ett någorlunda enkelt recept?
Tänkte främst om det går att göra något cannabutter av det hela eller blanda ut direkt i en kladdkakssmet.
Du kan ju använda det till vilken rätt du vill sålänge du har löst upp det i vegetabiliskt eller animaliskt fett

Det är bara grinda ner det, blanda och lösa upp det med till exempel smör.
Senast redigerad av Knockaround 2012-09-19 kl. 19:19.
Citera
2012-09-19, 19:33
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Du kan ju använda det till vilken rätt du vill sålänge du har löst upp det i vegetabiliskt eller animaliskt fett

Det är bara grinda ner det, blanda och lösa upp det med till exempel smör.
När du menar att lösa upp det i T.ex. smör, syftar du då på att grinda ner några buds och värma upp i kastrull med smör?
Ungefär hur mycket skall man i så fall använda? Om du vet om någon sida med diverse recept så kanske du kan länka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in