2012-05-24, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Rätta mig om jag har fel nu.. Men är det inte så att vissa cannabinoider förångas tidigare än andra?

De varierar några grader troligtvis ja, men då den molekylära strukturen på alla cannabinoider är snarlika varandra så är det inga större skillnader, skulle gissa på +/-10 grader på sin höjd.

Edit: Tog en snabbtitt och det verkar stämma, THC börjar koka vid 157C och CBD vid 160C, med full styrka runt 180 grader.

Usch, jag har nördat ner mig allt för mycket i det kemiska och biologiska kring cannabis, helt klart!
Senast redigerad av Orax 2012-05-24 kl. 06:34. Anledning: Tillägg
Citera
2012-05-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag förstår vad du säger. Och hade vi snacka om spisen, så hade jag hållit med dig. Men en micro fungerar inte på det viset. En micro kokar alla molekyler. Så man kan säga att en vaporisering pågår under tiden. Men som jag tidigare nämnt. Är skillnaden märkbar? Jag håller mig ytterst tveksam.

Ja men det är väl ingen som är dum nog att försöka smörpoppa popcorn i en micro. Det gör man i en kastrull.
Citera
2012-05-24, 11:30
Medlem
LSD.s avatar
Har bakat mycket i mina dar, men en sak som är riktigt tråkigt är att det verkligen smakar för jävligt när man bakar med te.x kungsörnen baka själv, hasch/gräs smaken tar över totalt!
Någon som har något tips på att milda smaken av hasch/gräset?
Citera
2012-05-28, 16:40
Medlem
Hashbrownies

Hej, jag tänkte tillaga hashbrownies mest eftersom jag har svårt att hitta diskreta
ställen att röka på utan att "blir förföljd" (känns det som iaf).

Kan inte röka i lägenheten av olika anledningar.

Till frågorna:

1. Blir haschet mindre potent om man kör det i ugnen?
(på samma sätt som vissa grödor mår dåligt av microvågsugn).

2. Kommer det att lukta hasch i hela lägenheten när man bakar?
Jag är lite rädd för att det ska lukta, men det kanske blandar sig med chokladdoften.

3. Hur mycket hasch är bra till receptet nedan?

Jag kommer använda mig av följande recept:

Citera
2012-05-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsallad
Hej, jag tänkte tillaga hashbrownies mest eftersom jag har svårt att hitta diskreta
ställen att röka på utan att "blir förföljd" (känns det som iaf).

Kan inte röka i lägenheten av olika anledningar.

Till frågorna:

1. Blir haschet mindre potent om man kör det i ugnen?
(på samma sätt som vissa grödor mår dåligt av microvågsugn).

2. Kommer det att lukta hasch i hela lägenheten när man bakar?
Jag är lite rädd för att det ska lukta, men det kanske blandar sig med chokladdoften.

3. Hur mycket hasch är bra till receptet nedan?

Jag kommer använda mig av följande recept:

1. Nej det kommer inte påverka. Och hur skall du annars baka skiten...

2. Nej det kommer inte lukta i hela lägenheten. En liten doft kommer finnas i köket när du puttrar smöret, annars kommer det inte lukta märkbart mycket. Jag brukar inte ens behöva sätta på köksfläkten eller öppna ett fönster.

3. Du skall inte micra smör/choklad/hasch utan du skall låta det nersmulade haschet puttra på låg värme tillsammans med smöret i ca 8 minuter tills det fått en brun nyans. Sen blandar du ihop resten. För 125g smör skulle jag säga att 2-3g hasch blir bra.
Citera
2012-05-30, 13:32
Medlem
Kevvsans avatar
Göra hasch varmchocklad/kaffe

Tjenare, sitter på 1,5g ganska najs brunt hemma, mamma for just och jobba, och det är dax o dra igång wow och göra sig en riktigt jävla drink!

har enbart varit med när dom gjort "spacecakes" förut, men ska jag smula ner haschet som man gör till en spliff och sen lägga ner det i smält smör eller hur ska jag göra?

berätta gärna om ni har några tips för att maxa effekten!
tack på förhand och ursäkta den dåliga svenskan, nyvaken!
Citera
2012-05-30, 13:46
Medlem
CristDaFists avatar
https://www.flashback.org/t263459 Smält haschet i smör och tillsätt i kaffe / valfri dryck och drick för bästa effekt. Funkar att bara slänga ner biten i en kopp kaffe men eftersom Cb är fettlösligt så är det bättre om man smälter det i smör / tillsätter någon fet grädde/smör eller vad som helst samtidigt som du intar haschet. Finns hundratals tips i tråden jag länkade om du vill hitta andra sätt att göra det på.
Citera
2012-05-30, 13:55
Medlem
Mystiqes avatar
Som inlägget innan så ska du smälta haschet i smöret i "lågvärme" sen använder du den o blandar till varm choklad mjölk.

Citat:
Ursprungligen postat av Kevvsan
berätta gärna om ni har några tips för att maxa effekten!

Sluta spela WoW är en bra början ^^
Citera
2012-05-30, 13:58
Medlem
Jag bruka(de)r värma 1 del 40% grädde och slänga ner biten där i när det är varmt, det löser sig automatiskt när du rör runt så du behöver inte smula. Sen blandar jag i 1 del mjölk och en jävla massa oboy och låter det stå på till behaglig temperatur.

Tipset är att slänga ner hela biten!
Citera
2012-05-30, 14:25
Medlem
Kevvsans avatar
Gjorde som ni sa "stängde to m av wow och satte på fet musik"
har druckit det för va 25 minuter sedan nu ,
hur länge tar det ca innan ruset kommer?
Citera
2012-05-30, 14:31
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevvsan
Gjorde som ni sa "stängde to m av wow och satte på fet musik"
har druckit det för va 25 minuter sedan nu ,
hur länge tar det ca innan ruset kommer?

Om du gjorde det bra så tar det upp till en timme ca. Brukar ta 45 minuter för mig att känna av det och 1h 30min för full effekt typ.
Citera
2012-05-30, 14:38
Medlem
Kevvsans avatar
ahh okej, jag tror faktsikt det börjar hända saker nu,
hjärtat pumpar extra hårt iaf,
fortsätter rapportera om ett tag!
*
och tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera