OK. Jag åt kolan. Jag läste någonstans att man skulle bli mycket mer euforisk av att äta cannabis än av att röka det. På ett sätt blev jag lite besviken att jag precis som när jag röker hade noll eufori, men på ett sätt är det bra tycker jag. För det gör det förmodligen mindre beroendeframkallande när man inte blir euforisk och man kan kanske med större trovärdighet kalla cannabisbruk terapi när det är så att man inte blir skön av det utan bara skum. Jag har aldrig använt någon annan illegal drog än cannabis och piller som skulle vara mdma men sannolikt var något annat skit. Gillade inte de pillrena alls och hatar att behöva nämna dem men i alla fall. Så jag har aldrig tagit svamp eller lsd, men jämfört med de gånger jag rökt cannabis var effekten jag fick av en smörkola rena trippen. En spirituell upplevelse, som typ alla mina drogupplevelser har varit. Det kändes lite som att jag reste till helvetet. Det kändes lite som att jag blev visad att det är
jag som
väljer om det är gott eller ont som ska manifestera sig i min värld. Som Bill Hicks säger, ett val mellan
kärlek och rädsla.
Haha så kul att kolla på sina trippanteckningar efteråt. Så sorgligt när man inte kommer ihåg vad man tänkte och kände när man skrev det dock. Här i mina anteckningar har jag skrivit "Vad betyder cmd+S
egentligen?"
Här är en mini-tripprapport som jag postar här för jag tycker inte den berättigar en egen tråd i tripprapportssubforumet.
t=0 Åt en kola.
t=18 Börjar känna mig hög.
t=24 Börjar få skumma tankar, djupa och filosofiska tankar, känner att jag tänker mer kreativt, "out there" eller extraordinärt/unikt/egensinnigt.
t=30 Börjar känna mig väldigt hög. Känner nu att jag har väldigt stark "mind bend".
t=32 Börjar få hög puls och en viss oroskänsla.
t=4h30m Vaknar på sängen efter att ha sovit. Ruset nästan helt över. Under trippen/ruset satt jag omväxlande och skrev på datorn, omväxlande skrev på papper (det blev lite rörigt), omväxlande vilade på sängen, kollade lite på youtube, sov i perioder.