2013-09-20, 20:16
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
har du nån paranoia?
Nej, men höll på att spy innan, men det visade sig vara en nysning. Min skärm är lilarandig
Citera
2013-09-20, 20:25
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Nej, men höll på att spy innan, men det visade sig vara en nysning. Min skärm är lilarandig
Jag tänkte klämma en smörkola imorgon på morgonen/förmiddagen. Hoppas det blir bra.
Citera
2013-09-20, 20:35
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Jag tänkte klämma en smörkola imorgon på morgonen/förmiddagen. Hoppas det blir bra.

Testa en och en halv kola, det är dubbla upplevelsen
Citera
2013-09-20, 20:52
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Testa en och en halv kola, det är dubbla upplevelsen
Jag är rädd att jag ska bli paranoid bara. Jag brukade bli paranoid av tre bloss. Brukade bara ta ett bloss för att slippa paranoia.
Citera
2013-09-22, 00:47
Medlem
dokoalseleds avatar
OK. Jag åt kolan. Jag läste någonstans att man skulle bli mycket mer euforisk av att äta cannabis än av att röka det. På ett sätt blev jag lite besviken att jag precis som när jag röker hade noll eufori, men på ett sätt är det bra tycker jag. För det gör det förmodligen mindre beroendeframkallande när man inte blir euforisk och man kan kanske med större trovärdighet kalla cannabisbruk terapi när det är så att man inte blir skön av det utan bara skum. Jag har aldrig använt någon annan illegal drog än cannabis och piller som skulle vara mdma men sannolikt var något annat skit. Gillade inte de pillrena alls och hatar att behöva nämna dem men i alla fall. Så jag har aldrig tagit svamp eller lsd, men jämfört med de gånger jag rökt cannabis var effekten jag fick av en smörkola rena trippen. En spirituell upplevelse, som typ alla mina drogupplevelser har varit. Det kändes lite som att jag reste till helvetet. Det kändes lite som att jag blev visad att det är jag som väljer om det är gott eller ont som ska manifestera sig i min värld. Som Bill Hicks säger, ett val mellan kärlek och rädsla.

Haha så kul att kolla på sina trippanteckningar efteråt. Så sorgligt när man inte kommer ihåg vad man tänkte och kände när man skrev det dock. Här i mina anteckningar har jag skrivit "Vad betyder cmd+S egentligen?"

Här är en mini-tripprapport som jag postar här för jag tycker inte den berättigar en egen tråd i tripprapportssubforumet.

t=0 Åt en kola.

t=18 Börjar känna mig hög.

t=24 Börjar få skumma tankar, djupa och filosofiska tankar, känner att jag tänker mer kreativt, "out there" eller extraordinärt/unikt/egensinnigt.

t=30 Börjar känna mig väldigt hög. Känner nu att jag har väldigt stark "mind bend".

t=32 Börjar få hög puls och en viss oroskänsla.

t=4h30m Vaknar på sängen efter att ha sovit. Ruset nästan helt över. Under trippen/ruset satt jag omväxlande och skrev på datorn, omväxlande skrev på papper (det blev lite rörigt), omväxlande vilade på sängen, kollade lite på youtube, sov i perioder.
Senast redigerad av dokoalseled 2013-09-22 kl. 01:01.
Citera
2013-09-22, 08:15
Medlem
dokoalseleds avatar
Är det någon som vet om det går bra att lägga smörkolorna i frysen?
Citera
2013-09-22, 10:06
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Är det någon som vet om det går bra att lägga smörkolorna i frysen?

ja, THC håller bättre i kyla.
Citera
2013-09-22, 11:25
Medlem
O.J-Kushs avatar
Känner hundar lukten av cannabisbakelser / godis?
Citera
2013-09-22, 12:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Känner hundar lukten av cannabisbakelser / godis?
Ja - hundar som är tränade att känna lukten av cannabis känner även igen det om det ingår i en bakelse eller liknande.
Citera
2013-09-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ja - hundar som är tränade att känna lukten av cannabis känner även igen det om det ingår i en bakelse eller liknande.
Även i kaffe (fungerar det ens att blanda de två?)? Man har ju hört att kaffe ska lura hundars nos.
Citera
2013-09-22, 21:35
Medlem
dokoalseleds avatar
En rätt sjuk grej hände när jag trippade på kolan. Jag blev paranoid varje gång jag hörde hissen. Sen hamnade jag i något slags tillstånd där hissljudet liksom frös i en loop och jag satt med det ljudet i huvudet och den tillhörande känslan i vad som kändes som en evighet. Åtminstone är mitt suddiga minne av det så nu. Det är ju på gott och ont så att man inte minns så väl hur man kände och tänkte under ett rus/tripp, det är i alla fall min erfarenhet.
Citera
2013-09-30, 11:47
Medlem
Rabbelitos avatar
Testade att göra ett té nu på 1g bra chrisröka (brunt), lite matlagningsgrädde för att få upp en fetthalt, vatten och en tepåse. Tänkte rapportera när (läs om) jag känner av något!

Det smakade för övrigt väldigt gott, älskar smaken av hasch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in