2012-09-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
När du menar att lösa upp det i T.ex. smör, syftar du då på att grinda ner några buds och värma upp i kastrull med smör?
Ungefär hur mycket skall man i så fall använda? Om du vet om någon sida med diverse recept så kanske du kan länka den.
Aa precis. Du finhackar/grindar weedet och blandar det med smör i en kastrull. Låter det sjuda i 2-3 timmar under uppsyn. Addera vatten om det behövs. Funkar säkert bara köra 30 minuter också men ju längre desto bättre. En del rekomenderar 12h+ för bästa effekt.

Tycker själv vanliga drömmar gjorda på weedbutter är riktigt gott Tryck i lite M&Ms så har du en riktigt god kaka

http://www.kokaihop.se/recept/drommar
Citera
2012-09-20, 00:41
Medlem
Felstavarens avatar
Jag kan rekommendera Kungsörnens färdiga tårtmix för den som vill testa att göra space cakes. Vi snodde ihop en chockladtårta med cannabissmör för några veckor sedan och det blev helt gudomligt gott!

En rolig liten detalj var att vän till mig hade lyckats lura med sig ett ragg till vår trevliga hemmakväll och hon tog för sig av kakorna med liv och lust. Kort därpå satt hon i soffan och smekte sig oavbrutet på benen, lyrisk över hur lena de var.

Nu hör det till saken att han tydligen inte berättat för henne vad kakorna innehöll. Allt hade dock säkerligen gått bra om det inte vore för att min övermoraliserande (och icke-rökande) granne hade bestämt sig för att upplysa henne om kakornas hemliga ingrediens.

Hon blev skitsur och stormade hem, hög som ett hus får jag förmoda. Nåväl, så kan det gå om man far med osanning!
Citera
2012-09-20, 02:35
Medlem
Hah, vad härligt...

Jag ska laga mat med Cannabis Sativa som krydda och bjuda på söndagsstek, och då undrade jag en sak. Tänkte göra en sås med gräs i och undrar om det är OK att låta såsen sjuda eller om jag ska tillreda såsen på låg temp?
Bless.
Citera
2012-09-20, 16:35
Medlem
Jag undrar om någon har något bra recept på Weed Chocolate Chip Cookies!
Helt sjukt gott hade det varit!
Citera
2012-09-20, 17:13
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Ni som gillar alternativa roa's kan jag tipsa om att rövpump fungerar. kör lite rapsolja i en kastrull, smula i hasch och värm på låg jävla värme och rör runt så att haschet löser sig. Sedan bara köra vanlig rövpump.
Citera
2012-09-22, 18:28
Medlem
Echoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Jag kan rekommendera Kungsörnens färdiga tårtmix för den som vill testa att göra space cakes. Vi snodde ihop en chockladtårta med cannabissmör för några veckor sedan och det blev helt gudomligt gott!

En rolig liten detalj var att vän till mig hade lyckats lura med sig ett ragg till vår trevliga hemmakväll och hon tog för sig av kakorna med liv och lust. Kort därpå satt hon i soffan och smekte sig oavbrutet på benen, lyrisk över hur lena de var.

Nu hör det till saken att han tydligen inte berättat för henne vad kakorna innehöll. Allt hade dock säkerligen gått bra om det inte vore för att min övermoraliserande (och icke-rökande) granne hade bestämt sig för att upplysa henne om kakornas hemliga ingrediens.

Hon blev skitsur och stormade hem, hög som ett hus får jag förmoda. Nåväl, så kan det gå om man far med osanning!
Usch, hatar när jag läser historier om folk som lurar i droger till andra. De e fan de lägsta man kan göra och kan ge ganska allvarliga konsekvenser både för den som gjorde det och för den som blev ilurad...
Citera
2012-09-23, 16:00
Medlem
Purkoss avatar
Har lite svart afghan jag tänkte göra något ät/drickbart av. Aldrig provat att förtära cannabis förut. Så vad är det enklaste och smidigaste att göra?

Angående cannabutter så undrar jag hur länge jag behöver låta blandningen stå och sjuda?
Eller räcker det med att smälta ner det, blanda i cannabis och röra runt?

Ge mig erat bästa, snabbaste och smidigaste sätt att tillaga ett härligt och fint rus
Citera
2012-09-23, 17:22
Medlem
Kukkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkos
Har lite svart afghan jag tänkte göra något ät/drickbart av. Aldrig provat att förtära cannabis förut. Så vad är det enklaste och smidigaste att göra?

Angående cannabutter så undrar jag hur länge jag behöver låta blandningen stå och sjuda?
Eller räcker det med att smälta ner det, blanda i cannabis och röra runt?

Ge mig erat bästa, snabbaste och smidigaste sätt att tillaga ett härligt och fint rus
Har själv inte testat andra drick/ätmetoder men att laga te är att rekommendera
Citera
2012-09-24, 20:21
Medlem
Baka weed, första gången.

Hej.

Jag och några polare tänkte testa att baka, aldrig testat droger överhuvudtaget innan, och jag ska just baka eftersom att röka är emot mina principer. Tyck vad ni vill om det, vill inte höra nå tjafs.

Vad bör jag tänka på? Hur många g ska jag köpa?
Ge mig tips, helst om ni har egna erfarenheter, och alla wanna be gangsters, gå och lägg er.

Tack på förhand.
Citera
2012-09-24, 20:34
Medlem
Baxtons avatar
Köp så mycket du har råd med för du kommer vilja köra igen.
Citera
2012-09-24, 20:36
Medlem
mak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladast
Hej.

Jag och några polare tänkte testa att baka, aldrig testat droger överhuvudtaget innan, och jag ska just baka eftersom att röka är emot mina principer. Tyck vad ni vill om det, vill inte höra nå tjafs.

Vad bör jag tänka på? Hur många g ska jag köpa?
Ge mig tips, helst om ni har egna erfarenheter, och alla wanna be gangsters, gå och lägg er.

Tack på förhand.

Okej!

Detta är inget tjafs. Baka inte och ät första gången... Får du i dig för mycket kommer du få en resa till helvetet och tillbaka, alltså risken är stor att du snear.

Annars är mitt tips... SÖK FÖR DET FINNS EN STOOOOR TRÅD OM ATT ÄTA CANNABIS.
Citera
2012-09-24, 20:41
Medlem
jamesdeans avatar
Trådar samanfogade /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in