2014-10-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Det funkar bra! Se till att värma haschet en stund i smöret, det får gärna gegga ihop sig fint, sen är det bara att köra!

Hur mycket smör ska man typ ha?
Jag brukar köra 0,3 i mina spliffar
Skulle det funka lika bra om jag åt/drack de?
Citera
2014-10-09, 17:37
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaPontus
Jag brukar generellt köra dubbelt så mycket gräs om jag käkar mot när jag röker, men en tumregel är väl 0,5 - 1 g. Mängden fett spelar nog ingen roll, bara allt gräs får plats.
Citera
2014-10-09, 17:44
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaPontus

Ha tillräckligt, behövs inte mycket. Fyll en halv kopp med smör och mjölk, sedan kan du göra det ena eller det andra.

1) Värm i mikron tills allt är riktigt varmt, nu snackar jag nästan nästan kokande. Rör om och se så att värmen är fördelad bra. Smula i gräset, rör om. Känn av på lukten därefter tillsätter du oboy tills lukten försvinner lite så där..

Det viktiga är att fettblandningen är riktigt varm medans man smular ner sin cannabis. Vänta tills det är kallt och drick (då fastnar mer THC i fettet)

Drick hälften nu, sedan sparar du resterande hälften till imorgon. Att dricka lite hasch-oboy (några skedar) morgonen efter, när det fått stå och göra sin kemiska grej så blir det mycket mer potent enligt mig

Edibles så blir effekten mycket, mycket starkare. När THC äts i fett (som det tagits upp) så processerar levern det och skapar en starkare variant kallad THCA (Tetrahydrocannabinolic acid) så man blir glad

0,3 gram låter alldeles perfekt. Sedan dricker du bara hälften första gången, vänta 2-3 timmar. Drick mer om du vill. Första gången ska man ta det lite lugnt

annrs blir det "You took too much man, too much, too much"
Senast redigerad av Hodur 2014-10-09 kl. 17:49.
Citera
2014-10-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej och det var mer eller mindre helt okej röka, inget dunder liksom? Tänker på hur mycket man ska ta.
Standard hasch ^^ Inget utöver det vanliga
Citera
2014-10-11, 23:56
Medlem
Ugglens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag brukar generellt köra dubbelt så mycket gräs om jag käkar mot när jag röker, men en tumregel är väl 0,5 - 1 g. Mängden fett spelar nog ingen roll, bara allt gräs får plats.

Måste varna för att följa detta rådet. Första gången jag bakade körde vi 2g i en kladdkaka till 4 personer. Vi blev alla så stenade att det var helt åt helvete sjukt. 2 av oss spydde och vi alla var så väck att vi i princip bara kunde stirra rakt fram. Inte gött alls. Och ja, 3 av oss var vana rökare.

Numera kör jag kladdkaka på ca 0.1g (med bra grejer då) per person som får puttra i smöret på låg värme 30 min. Gör mig perfekt stekt!
Senast redigerad av Ugglen 2014-10-11 kl. 23:59.
Citera
2014-10-13, 08:47
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Måste varna för att följa detta rådet. Första gången jag bakade körde vi 2g i en kladdkaka till 4 personer. Vi blev alla så stenade att det var helt åt helvete sjukt. 2 av oss spydde och vi alla var så väck att vi i princip bara kunde stirra rakt fram. Inte gött alls. Och ja, 3 av oss var vana rökare.

Numera kör jag kladdkaka på ca 0.1g (med bra grejer då) per person som får puttra i smöret på låg värme 30 min. Gör mig perfekt stekt!
Jävlar vad ekonomiskt. Jag får nästan ingen effekt alls på mindre än 0.5. Men bra för er!
Nyckeln med alla nya administrationssätt och droger är förstås alltid att ha tålamod och prova ett par olika doser tills man märker vad som funkar för en själv.
Citera
2014-10-16, 10:15
Avstängd
Illuzionzs avatar
Funkar väl lika bra att köra med gräs som hasch om man ska göra varm choklad grejen?
Citera
2014-10-16, 11:15
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Funkar väl lika bra att köra med gräs som hasch om man ska göra varm choklad grejen?
Om du menar kladdkaka så går det lika bra med grönt som brunt.
Själv föredrar jag hellre grönt i mitt.
Citera
2014-10-16, 12:52
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Om du menar kladdkaka så går det lika bra med grönt som brunt.
Själv föredrar jag hellre grönt i mitt.

Nej jag menade att dricka det i varm choklad men funkar det med kladdkaka så lär det ju funka på alla vis
Citera
2014-10-16, 14:03
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Absolut! Varm oboy is the shit.
Citera
2014-10-16, 23:17
Medlem
Tja! Sitter här och läser alla era spännande äventyr med bakelser!

Iaf. Har tänkt testa att baka med gräs, nån sorts kaka, kladdkaka/brownies, whatever.
Jag har aldrig innan testat att äta cb men jag använder vaporizer nästan dagligen (Volcano/MFLB).
Hur mycket ska man dosera om man är ca 4 pers?
Bör tilläggas att jag blir rejält stekt på Volcanon med ca 0,5g bra skit fördelat på 3-4 personer!
Citera
2014-10-16, 23:34
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Nej jag menade att dricka det i varm choklad men funkar det med kladdkaka så lär det ju funka på alla vis
Jo, jag skulle tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in