2012-07-11, 21:18
Medlem
G-punktens avatar
Du måste steka det i smöret i en visst temperatur för att thc ska överleva och blanda sig med smöret. ananrs funkar det inte.
Citera
2012-07-11, 21:18
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenhouseSweed
Tror inte du kommer känna något speciellt på 1-1,5g CB. Har för mig att de ska funka om man värmer upp cannabisen tillsammans med typ smör. Men det ska va en viss, exakt temperatur osv.
Blandade själv 15 gram CB tillsammans med glass häromdagen, blev mest seg. Inget direkt "rus"

15 gram? svårt att tro att du tryckt i dig 15 gram röka själv, du förväntade dig antagligen ett rus också så varför trycka i sig 15 g?
Citera
2012-07-11, 21:32
Medlem
pelviss avatar
På "min" tid brukade vi helt sonika äta en bit hasch. Tugga den med framtänderna tills den löst sig med saliven sen svälj. Inget höjdargott men ruset blir kraftigt och sitter i duktigt mycket längre än om man röker skiten. Vill du skoja till det så skölj ner det med ett stort glas vin, sen mår du skönt vill jag lova
Självklart kan man lösa det i smör och t ex poppa popcorn i smöret men är man sugen och kanske är på fest så tugga det.

Mvh Pelvis
Citera
2012-07-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
15 gram? svårt att tro att du tryckt i dig 15 gram röka själv, du förväntade dig antagligen ett rus också så varför trycka i sig 15 g?

Jag åt ungefär 10g och tjejen 5g. Varför trycka i sig 15g? Jaa du, för att ja kan ;-)
Senast redigerad av GreenhouseSweed 2012-07-11 kl. 21:43.
Citera
2012-07-11, 22:43
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Jag åt ungefär 10g och tjejen 5g. Varför trycka i sig 15g? Jaa du, för att ja kan ;-)

10 Gram är lite överdrift, så du la alltså ut 1000 spänn på något som du själv säger inte gav nått märkvärdigt rus? tycker för övrigt det låter skumt att du inte blir bäng på 10 gram, då dom flesta andra käkar 1-3gram.
Citera
2012-07-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
10 Gram är lite överdrift, så du la alltså ut 1000 spänn på något som du själv säger inte gav nått märkvärdigt rus? tycker för övrigt det låter skumt att du inte blir bäng på 10 gram, då dom flesta andra käkar 1-3gram.

För det första så la jag inte ut en krona. För det andra så blev ja väldigt seg, låg i fåtöljen och mådde bra. Men absolut inte detsamma rus som ja brukar få när ja röker en ren spliff . För det tredje, varför stör du dig på vad jag gör?? Har du inget bättre för dig eller.
Citera
2012-07-12, 11:00
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
För det första så la jag inte ut en krona. För det andra så blev ja väldigt seg, låg i fåtöljen och mådde bra. Men absolut inte detsamma rus som ja brukar få när ja röker en ren spliff . För det tredje, varför stör du dig på vad jag gör?? Har du inget bättre för dig eller.

Stör mig mer själva storyn att du bara blev "seg" av 10 gram röka, 10 gram röka är mkt att konsumera själv, även när man käkar. Så har problem med din historia, blir inte riktigt hög/stekt av 10 gram röka sitter du med industrihampa hemma, lr nått ruskigt dåligt standard just saying.
Citera
2012-07-12, 11:02
Medlem
10 gram är överdrivet.

Har du potent cannabis ( vi talar om Amsterdam kvalité) räcker 0,5g för att slå ut dig helt och hållet. Till och med mindre för vissa.

Vidare har du ett komplicerat recept.

Kör med nutella/jordnötssmör.. Ta två kex, smeta på nutella/jordnötssmör, smula ner önskad mängd, lägg på det andra kexet ( kommer se ut som ett ballerina kex ).. In i ugnen på 175 grader ( Inte mer, annars bryts THC ner), mellan 15-20 minuter.

Googla firecrackers.
Citera
2012-07-12, 13:03
Medlem
pungulfs avatar
När jag och en kompis testade att äta rökat för några år sen så skar vi bara upp en snickers och tryckte in uppsmulade haschbitar och tryckte ihop chokladen igen.

Det fungerade jävligt bra! Nu var det väl ca 5 år sen, men jag kommer fortfarande ihåg att Jimi Hendrix i mina hörlurar lät som marmelad som smekte insidan av mina öron
Citera
2012-07-12, 13:41
Medlem
Har bara ätit det en enda gång men jag blev duktigt flummig i huvudet! Den andra personen som jag käkade det tillsammans med blev ännu värre - hon var utspacead som in i helvete! Tror vi käkade för mycket och/eller så var det some damned potent shit =)
Citera
2012-07-12, 14:45
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebbels
Tjenare, hade tänkt att testa äta cannabis för första gången! Då jag har läst att man skall ha väldigt fet mat så tänkte jag höra om detta är tillräckligt!

2 smörstekta brödskivor, sen så smörar jag mera och lägger på några ostskivor och kryddar med marijuana ca 1-1,5 gram!och till det dricker jag 1 glas oboy med röd mjölk!

Är det tillräckligt eller har ni något bättre tips på viken mat man skall äta cannabis med?

Och hur blir ruseffekten jämfört med att röka det?

Det blir som smaken på mina mackor, KANON!

Gör bah såhär gör haschsmör, TJÅFF! blanda in smöret med mosade kokta ägg, TJÅFF! i med litte salt och du har äggsmör med hasch i , voila! In med haschäggsmöret i tunnbrörulle, TJÅFF! I med bacon och annat som du kommer va tacksam över att du la i när du väl svälter av bänghet, TJÅFF!

Citera
2012-07-13, 13:56
Medlem
MissisGJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebbels
Tjenare, hade tänkt att testa äta cannabis för första gången! Då jag har läst att man skall ha väldigt fet mat så tänkte jag höra om detta är tillräckligt!

2 smörstekta brödskivor, sen så smörar jag mera och lägger på några ostskivor och kryddar med marijuana ca 1-1,5 gram!och till det dricker jag 1 glas oboy med röd mjölk!

Är det tillräckligt eller har ni något bättre tips på viken mat man skall äta cannabis med?

Och hur blir ruseffekten jämfört med att röka det?

goa hallisar eller bakelserna dom säljer på chris gav mig rejäla kräkningar och världen snurrade men det var inte obekvämt bara att allting var upp och ner du kommer inte bli besviken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in